Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Podívejte se, jak Hammond a May zkoušeli auto, z nějž lidem z EU naskakují pupínky
13.9.2018 | Petr Prokopec
Model Blower přinesl britské značce vítězství v 24 hodin Le Mans. Že se v něm ovšem projeli i dvě třetiny někdejšího Top Gearu, věděl málokdo.
Ač máme polovinu září, stále ještě nevíme, kdy odstartuje třetí sezóna pořadu The Grand Tour. V případě té první se přitom startovalo 18. listopadu, u druhé jsme si pak museli počkat až na 8. prosinec. Momentálně se přitom zdá, že ani tentokráte Amazon nepřijde s novou show už v říjnu, jak měl zkraje v úmyslu. Jeremy Clarkson, Richard Hammond a James May totiž momentálně řádí v americké Arizoně s motorhomy, Jezza pak mimo jiné vyzkoušel i Corvette ZR-1.
Pokud si uvědomíme, že dle Maye kvalita obsahu má po audiovizuální stránce zamířit ještě o chlup nahoru, což se pomalu již zdálo nemožné, pak je jisté, že říjen stoprocentně padne na střih a dodatečné počítačové efekty. Možná tedy nakonec budeme rádi, když The Grand Tour letos vůbec odstartuje. A pokud se ukáže, že Amazon populární trojici neodklepne pokračování, pak lze s premiérou až v příštím roce počítat na beton.
Pro vyplnění volných chvil se tedy musíme vracet do minulosti, přičemž dnes si posvítíme na rok 2012. Tehdy byly Clarkson, Hammond a May ještě spojováni s Top Gearem, v jehož 18. sérii Jezza vzpomínal na legendární bitvu o Velkou Británii. Leteckých soubojů jsme se ovšem nedočkali, tedy alespoň v rámci oblohy. Místo toho došlo ke srovnávacímu testu dvou monster, z nichž každé dostalo do vínku letecký motor té či oné země.
Na straně Německa stál Brutus, pod jehož kapotu (tedy spíše pod její náznak) se nastěhoval 46,92litrový dvanáctiválec BMW naladěný na 550 koní při standardním nebo na 750 koní v krátkodobém režimu. Tato pohonná jednotka přitom za druhé světové války sloužila v čumáku Heinkelu HE111, v případě silničního monstra pak zvládla přes 200 km/h. Toto tempo ale nikdo z moderátorů Top Gearu nevyzkoušel.
Za Velkou Británii pak bojoval Bentley Blower, jenž byl pro změnu osazen 27litrovým dvanáctiválcem Rolls-Royce Meteor. Ten byl přitom odvozen od jednotky Merlin, jíž automobilka užívala u stíhaček Spirfire. Meteor pak dával k dobru 850 koní, což byl výkon, jenž dalece přesahoval vše, co britská automobilka do té doby a vlastně i na dlouhá desetiletí dopředu vyprodukovala. V obou případech pak jde i dnes nepochybně o stroje, z jejichž charakteristik naskakují bruselským byrokratům pupínky.
Dvojici vskutku extrémních strojů před kamerami otestoval pouze Clarkson, nově odhalené snímky ze zákulisí ale dokazují, že do britského vozu usedli i Hammond a May. Ti ovšem neměli příležitost otestovat Brutus, vyzkoušeli jen Bentley Blower.
Zatímco Hammond z tohoto vozu příliš vzrušený nejspíše nebyl, Maye přivedl do varu. Zvláště pak propracovanost jednotlivých detailů, které vznikaly ručně na soustruhu. Kapitán Šnek přitom uvádí, že on samotný by pracemi na jediné klapce strávil měsíce. I proto je vlastně nepochopitelné, že toto auto stojí méně než miliardy a miliardy korun. Ostatně podívejte se na něj sami.
![Podívejte se, jak Hammond a May zkoušeli auto, z nějž lidem z EU naskakují pupínky - 1 - Richard Hammond James May Bentley Blower 01](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Podívejte se, jak Hammond a May zkoušeli auto, z nějž lidem z EU naskakují pupínky - 2 - Richard Hammond James May Bentley Blower 02](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Podívejte se, jak Hammond a May zkoušeli auto, z nějž lidem z EU naskakují pupínky - 3 - Richard Hammond James May Bentley Blower 03](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Podívejte se, jak Hammond a May zkoušeli auto, z nějž lidem z EU naskakují pupínky - 4 - Richard Hammond James May Bentley Blower 04](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Podívejte se, jak Hammond a May zkoušeli auto, z nějž lidem z EU naskakují pupínky - 5 - Richard Hammond James May Bentley Blower 05](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
Richard Hammond a James May si před šesti lety mohli vyzkoušet i legendární Bentley Blower. Zaujal evidentně hlavně druhého jmenovaného
Bleskovky
Lamborghini vyzvalo na souboj BMW M s označením CS. Zdánlivě nerovné klání skončilo ostudou slavné značky
před 7 hodinamiNové Bugatti s motorem V16 naplno předvedlo svůj zvuk, při túrování štěká jako nasupený buldok
včeraNadšenci si na koleni postavili vlastní Koenigsegg za drobné, na první pohled je k nerozeznání od originálu
11.2.2025
Nejčtenější články
Nejeté BMW 3 s šestiválcem můžete mít i jako legendární E46 s manuálem, jeho specifikace je ale až krutá
13.1.2025Prodeje Audi se loni razantně propadly, výsledek elektrických modelů je fackou do tváře vedení
14.1.2025Zpět dosazený šéf americké klasiky říká, že konec velkých motorů byl obrovskou chybou, je to prý antiamerické
14.1.2025Někdo najel s moderním Bentley s motorem W12 neskutečných 828 tisíc km. Už jen výdaje za palivo ho musely ruinovat
14.1.2025Toyota řekla víc ke svým revolučním novým spalovacím motorům, i v silničních autech nabídnou přes 400 koní
14.1.2025
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 02.13. 18:06 - řidičBOB
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.12. 23:55 - Kavis
- Ojete sportaky - zajimave nabidky 02.12. 09:12 - Předseda
- Politický koutek 02.12. 07:01 - Jaggie
- Detektory policejních radarů 02.10. 18:24 - řidičBOB
- Další zajímavá autovidea 02.10. 10:45 - M.Z.
- whitelist & blacklist 02.08. 10:15 - jerry
- BMW Divize 02.07. 15:42 - pavproch