Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Pagani Zonda Cinque: okruhový speciál pro normální silnice
8.6.2008 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek
Superspeciální verze supersportovního auta, to je Pagani Zonda Cinque.
Horacio Pagani začal s výrobou supersportovních aut z hlediska historie jeho konkurence před velmi krátkou dobou a přesto si jeho Zonda získala své místo na výsluní. A jak plynul čas, přicházely její silnější a rychlejší verze. Začalo to verzí S s 555 koňmi, pokračovalo sportovnější F (602 koní) a prozatím skončilo okruhovou verzí R s motorem o výkonu 750 koní.
Objevilo se ale několik zákazníků, kteří by právě Zondu R chtěli mít možnost prohánět i po normálních silnicích. Pan Horacio je vyslyšel a vytvořil Zondu Cinque (italsky číslovka pět). Proč Cinque? Protože jich bude vyroběno jen pět a všechny už jsou zadané.
Jako vůbec první auto v krátké historii značky bude Zonda Cinque vybavena sekvenční převodovkou s řazením pádly pod volantem i pákou na středovém tunelu. A premiéru si zde odbudou také díly z nového materiálu, uhlíko-titanových vláken.
Karoserie auta je vyvedena v kombinaci speciální stříbrné a černé barvy s červenými detaily. Na přídi je umístěn delší spoiler, na zádi nové křídlo, nad kabinou je nový centrální vstup vzduchu pro motor a po stranách přídavné vstupy chladicího vzduchu pro zadní brzdy. Spodní část vozu je úplně plochá a zásluhou řešení zádní části dosahuje aerodynamický přítlak 750 kg při rychlosti 300 km/h. Celkově je Zonda Cinque o 20 kg lehčí, než model F.
O pohon se stará motor o objemu 7,3 l, výkonu 678 koní a krouticím momentu 780 Nm, který má původ u AMG. Akcelerace 0-100 km/h trvá 3,4 s, 0-200 km/h 9,6 s a maximální rychlost je přes 350 km/h.
Díly podvozku pomohl vyvinout švédský specialista, firma Öhlins, a jsou vyrobeny z hořčíku a titanu. Jednodílná kola od firmy APP jsou kovaná ze slitininy hliníku a hořčíku (9x19" vepředu, 12,5x20" vzadu) a jsou na nich obuty pneu Pirelli PZero se speciálním složením (255/35 R19 vepředu, 350/30 R20 vzadu).
V interiéru najdeme sportovní sedadla z uhlíkových vláken od firmy Toora čalouněná kůží, volant z uhlíkových vláken, čtyřbodové pásy a ocelovou ochrannou klec.
Vybrané technické detaily:
Motor: Mercedes Benz AMG, 678 koní
Výfuk: titanový vyvložkovaný keramikou
Převodovka: sekvenční 6stupňová od firmy Cima, robotizovaná firmou Automac enginnering
Brzdy: Brembo s uhlíko-keramickými větranými kotouči o velikosti 380x34 mm vepředu a 380x34 mm vzadu. Jednodílné 6pístkové brzdiče vpředu, 4pístkové vzadu.
Hmotnost: 1210 Kg
Rozdělení hmotnosti: 47%/53%
Brzdná dráha: 100-0 km/h 2,1 s, 200-0 km/h 4,3 s
Maximální boční přetížení: 1,45 G (se silničními pneu)



Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
před 11 hodinamiElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
včeraUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejčtenější články
Nadšenci za drobné koupili nezničitelný Mercedes s 872 tisíci km, 760 tisíc ujel jediný majitel. Jeho V6 dál šlape jako hodinky
20.3.2025Nová vlajková loď Škody předčasně ukázala svůj vzhled na ilustracích, takhle to žádná krasavice nebude
20.3.2025Obrat Alfy Romeo byl dokonán, oba její nejzajímavější modely se vrátí se spalovacími motory pod kapotami
20.3.2025Výkonné elektrické SUV po svolávací akci samo zrychluje, i když sundáte nohu z plynu. Nejde o vtip, zachycují to videa
20.3.2025Druhý nejprodávanější model Mercedesu už má datum na svém parte. Pokud o něj máte zájem, objednávejte rychle
20.3.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva