Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Nissan přivezl do New Yorku všechny generace GT-R, tady jsou
25.3.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Už jedna generace Nissanu GT-R by stála za zmínku, ale v New Yorku jsou rovnou všechny. Včetně auta, které zajelo Nordschleife za 7:08.
Fanoušky „Godzilly”, tedy ne té filmové, nýbrž Nissanu GT-R, japonská automobilka jistě potěšila, když v New Yorku představila poslední facelift R35. Ten krom změn vizáže vydoloval dalších 22 koní z 3,8litrového, dvakrát přeplňovaného šestiválce pod kapotou. Je to jedno z největších lákadel stánku Nissanu pro ty, kteří mají rádi nová auta.
Pro příznivce GT-R to ale není ani zdaleka jediný a možná ani nejsilnější magnet. Nissan totiž přivezl všechny generace GT-R a vystavil je vedle sebe, od prvního Skylinu 2000GT-R z roku 1969 po ikonický Skyline R34 GT-R. A aby nikdo nezapomněl, jak rychle umí tohle auto jezdit, také tu stojí R35 GT-R Nismo modelového roku 2015 s šíleným křídlem na zádi - ten vůz, se kterým bylo dosaženo času 7:08,68 na Severní smyčce Nürburgringu.
Pokud nemáte možnost se do New Yorku sami podívat, celou tuto parádu vám můžeme ukázat obrazem. A nejvíc tady vážně řeknou fotky, tato auta nejsou novinkami. Nissan si samozřejmě dal práci s výběrem krásných kousků, takže auta vypadají jako nová. Že všechna budou skvěle jezdit, nepochybujte. Tady jsou, je to pastva pro oči.
Tak šel čas nissaních GT-R
1. Nissan Skyline 2000GT-R (1969)
V roce 1969 se objevil první Skyline s označením GT-R. Neměl ještě turba ani čtyřkolku, byl to klasický sporťák s atmosférickým šestiválcem vpředu a pohonem vzadu. Motor měl dva litry, tři dvojité karburátory Mikuni-Solex a úplně každý trik pro vyšší výkon, který byl v té době znám. Výsledkem bylo 160 koní v 7 tisících otáčkách a 176 Nm v 5 600 ot./min. Americké muscle cars té doby měly výkonu mnohem víc, ale také se nebály šesti- i sedmilitrových objemů a vážily mnohem více než 1 120 kg, které měl tento Skyline.
2. Nissan Skyline 2000GT-R (1973)
Druhá generace Skylinu GT-R vzešla ze čtvrté generace Skylinu jako modelu. Říkalo se jí „Kenmeri”, protože v reklamě byly dvě postavy, pojmenované Ken a Mary. Bylo to jedno z prvních japonských aut s kotoučovými brzdami na všech kolech a z GT-R je jednoznačně nejvzácnější - vzniklo jich prý jen 197, protože výroba musela být ukončena dříve kvůli emisním regulacím. Motor tu byl úplně stejný řadový dvoulitrový šestiválec, i se stejným výkonem, jen hmotnost narostla na 1 145 kg.
3. Nissan Skyline GT-R R32 (1989)
Šestnáct let nebyla v nabídce Skylinu verze GT-R, a když v roce 1989 přišla, byl to úplně jiný stroj. Řadová šestka tu je pořád, jen má dvě turba, 2,6 litru objemu a 280 koní a 353 Nm a pohání vůz o 1 430 kg váhy. Je to první inkarnace motoru RB26DETT a také je tu prvně použita elektronicky řízená čtyřkolka s šíleným označením ATTESA E-TS, které znamená „Advanced Total Traction Engineering System for All-Terrain with Electronic Torque Split”.
4. Nissan Skyline GT-R R33 (1995)
Další generace GT-R byla větší a s 1 540 kg o dost těžší, což u sporťáku nebývá výhoda. Motoru zůstalo 280 koní, točivý moment se zvedl na 367 Nm. Karoserie byla ale mnohem tužší, rozložení hmotnosti lepší a to ve spolupráci s lepší čtyřkolkou ATTESA E-TS PRO s elektronicky řízeným samosvorem vzadu znamenalo lepší čas na Ringu o 21 vteřin, 7:59 vs. 8:20 u R32. To kritikům zavřelo ústa.
5. Nissan Skyline GT-R M-spec Nür R34 (1999)
Poslední spárování motoru RB26DETT, tentokrát se znova zvýšeným točivým momentem na 392 Nm, se čtyřkolkou ATTESA E-TS byla generace R34, kterou proslavila filmová série Rychle a Zběsile. Je pevnější než R33 a má o 5 cm kratší rozvor, přesto je s hmotností 1 560 kg těžší. Má ale lepší aerodynamiku i přítlak. Vystavená verze, pro kterou platí číslo 392 Nm, je M-Spec Nür, jako Nürburgring. Vzniklo jich jen 250 a je to varianta upravená pro vytrvalostní závody - má měkčí odpružení než V-Spec II Nür, ze které vychází.
6. Nissan GT-R Nismo R35 (2015)
Stejně jako byl čas pod osm minut u R33 úchvatný, byl ohromující i výkon současného GT-R Nismo modelového roku 2015 - Ring objelo za 7:08,68. Mělo ohromné zadní křídlo a maskování, přes které na fotkách není vidět skoro nic. A přesně tak ho Nissan přivezl ukázat do New Yorku. Se 1 730 kg je nejtěžší, ale taky nejsilnější - má 608 koní a 652 Nm.
6. Nissan GT-R R35 (2017)
A konečně, nejnověji představený vůz, kterému jsme se věnovali ve vlastním článku. Barva Blaze Orange Metallic se opravdu povedla a designové změny celkem taky, takže příležitost si ho prohlédnout znova nevynecháme. Jeho váha zatím není známa, odhady hovoří o necelých 1,8 tuny; tahle Godzilla nikdy nebyla lehká. Parametry motoru už známe - 572 koní a 633 Nm - a na zrychlení na stovku si ještě počkejme, ale nečekejme vysoké číslo...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
před 10 hodinami - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Mercedes zkusil odhadnout, jak budou vypadat velká města po roce 2040. Obáváme se, že je opět mimo
před 4 hodinami - Honda potichu prodává chytrou pásku, která vám může ušetřit desítky tisíc za opravu auta, zaslouží si víc pozornosti
před 6 hodinami - Prodeje ojetin v Česku jsou nejnižší za posledních 10 let, jsou na dostřel od absolutních historických minim
před 7 hodinami - Němci vybrali nejlevnější ojetiny, které opravdu vydrží, navzdory nízké ceně excelovaly v jejich dlouhodobých testech
před 9 hodinami - Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
před 10 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch