Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Nadšenci našli v opuštěné rezidenci vzácné BMW M5 E34 ještě s převozní značkou, nejspíš jde o memento osobní tragédie
9.10.2024 | Petr Prokopec
Podle sousedů měl majitel domu za desítky milionů milovat evropské vozy, proto si také nechal dovézt tuto vzácnou M5, která vznikla jen v pár tisících kusech. Ještě víc ale ale zbožňoval svou manželku, jejíž smutný osud vše zhatil.
Staré opuštěné budovy mají své nezaměnitelné kouzlo kvůli tajemstvím, která nezřídka skrývají. Hlavní otázkou bývá, proč vůbec byly opuštěné, v případě takových Spojených států ovšem často není třeba spekulovat, co se odehrálo. Velkou roli totiž hraje dědická daň, která sice postihuje jen velká dědictví (nad 13,6 milionu USD, tedy od 314 milionů Kč výš), pak ale dokáže být docela krutá.
Roste až na 40 procent hodnoty zděděného majetku, takže pokud je mezi věcmi za hranicí onoho limitu třeba dům za 1,5 milionu dolarů (cca 34,6 milionu korun), stát očekává, že v jeho pokladně skončí 600 000 USD neboli 13,85 milionu Kč. Snadno se řekne, že když zdědíte 400 milionů, necelých 14 jich snadno „vyškrábnete”, realita ale bývá složitější. Nedědí obvykle jediný člověk a ve výsledku může vysoká daň padnout na řadu jednotlivců, kteří takovými penězi nemusí disponovat. A i když se nabízí možnost ho převzít, prodat a zaplatit daň, někdy se k němu dostanou a nemají na jeho udržování při životě, jindy se jej raději zřeknou, než aby si komplikovali život.
Některý z takových příběhů může být spojen s působivou rezidencí z červených cihel v hodnotě odhadované právě na 1,5 milionu dolarů, kterou se rozhodli prozkoumat nadšenci stojící za kanály BigBankz a Silent Hill Explorations na Youtube. Ti od sousedů zjistili, že majitel domu byl naposledy na svém panství viděn v roce 2015. Žádný důkaz, který by toto tvrzení potvrdil, však nemají. Trochu více informací o minulosti objektu však poskytla garáž, ve které majitel ponechal odstavené BMW M5 generace E34. Vůz totiž dle nálezců má stát v rozlehlé garáži bez pohnutí už od roku 2008.
Jak dobrodruzi zjistili, objekt vlastnil doktor, jehož velkou vášní byla také auta. Nejvíc však miloval svou ženu, jak je ostatně patrné z fotografií šťastného páru, které v domě zůstaly. Po její smrti se pro něj ale zhroutil svět, přičemž se potápěl do větších a větších depresí. Až si prý jednoho dne sbalil pár věcí, které naložil do svého Porsche a odjel neznámo kam. A prý se už nikdy nevrátil. Objekt tedy nakonec ani nemusí být předmětem dědického řízení, majitel může být jen nezvěstný.
To je ale nakonec druhotné, nás pochopitelně zaujal hlavně sportovní sedan z Mnichova. M5 v generaci E34 BMW vyrábělo v letech 1988 až 1995, nicméně do USA se dostaly pouze modelové roky 1991 až 1993. Automobilka přitom právě v roce 1991 přistoupila k modernizaci, kdy původní 3,5litrový motor nahradil nový 3,8litrový šestiválec. Výkon tak vzrostl z 315 na 340 koní, Američané však měli kvůli přísnějším emisním regulím smůlu a i nadále měli k dispozici tři-pětku.
Stejně tak se do USA nepodíval ani kombík, který byl vůbec posledním ručně vyráběným vozem divize M. Této verze i proto vzniklo jen 891 kusů. Celkově pak produkce M5 E34 čítala 12 254 aut, z čehož 8 344 disponovalo méně objemným motorem. Ten je zřejmě vlastní i zapomenutému kousku, i když s jistotou to říci nelze - už kvůli registračním značkám, kdy ta zadní sice odkazuje na Georgii, na přídi je ale pořád převozka z německého Mnichova. Tak či onak jde jistě o vzácné auto, které v pár tisících kusech vzniklo a ještě menší počtu dožívá dneška, tedy optikou kterékoli z obou vyráběných motorových variant.
Bez ohledu na velikost motoru byla po většinu času k dispozici pouze pětistupňová manuální převodovka, teprve v roce 1994 přišlo BMW s šestikvaltem. Vyjma kombíku pak značka uvažovala o rozšíření nabídky o kabriolet, přičemž dokonce postavila prototyp. Ten disponoval elektrickou stahovací střechou a zhruba 100 kilogramy nadváhy vůči sedanu, a to kvůli přidaným vzpěrám. Vedení ale nakonec dospělo k názoru, že výroba by se nevyplatila, načež zůstalo u jediného kusu.
BMW M5 E34 je dnes vzácné auto, v USA obzvlášť. Právě jedno takové auto zůstalo v jedné opuštěné rezidenci, přičemž se k němu nejspíš váže osobní tragédie majitele. Ilustrační foto: BMW
Zdroj: Silent Hill Explorations@YouTube
Bleskovky
- Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
včera - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024 - Někteří žasnou, že Bugatti dodělalo majitelce do auta držák na nápoje, přitom je to hloupost jako ze Simply Clever Škody
21.12.2024
Nejnovější články
- Výsledek srovnání ostrých kombíků Audi a BMW na sněhu nutně překvapí, ještě před 5 léty by bylo všechno jinak
před 5 hodinami - Spolu s automobilkami padají ke dnu i jejich dealeři. Nevydělávají téměř nic, zisky jim klesly o 34 procent skoro na nulu
před 6 hodinami (1) - Kdysi populární francouzský luxusní koráb téměř do jednoho zabila rez a nespolehlivost, pár zachovalých kusů dnes koupíte lacino
před 8 hodinami - U soudu se provalilo, že krachující největší evropský výrobce motorek má na skladech 265 tisíc neprodaných strojů, to nemůže přežít
před 9 hodinami - Jedno z posledních opravdu dobrých BMW má na kahánku. Pokud máte zájem, objednávejte, příští rok se nad ním zavře voda
před 11 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva