Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Michael vs. Mick Schumacher ve srovnání gest i výkonů: jak moc jsou si podobní?
22.10.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Říká se, že jablko nepadá daleko od stromu. A u Schumacherů to tak vypadá, jenže dokáže syn vystoupit ze stínu slavného otce svými výkony?
Na potomky slavných je často kladen neúměrný tlak. Je přitom vcelku jedno, zda se jedná o ratolesti herců či třeba sportovců, vždy je tu zkrátka minimálně jeden rodič, z jehož stínu není snadné vykročit. Někdy snaha o to mívá i tragické konce, podobné strasti ale dnes necháme být. Místo toho si posvítíme na Michaela Schumachera a jeho syna Micka, který se skutečně vydal kráčet životem ve stopách svého otce a také se věnuje závodění na špičkové úrovni.
Nabízí se tedy otázka, jak moc daleko od stromu padlo jablko tentokrát. Přivedly nás k ní pohledy na vystupování, gesta a grimasy Micka Schumachera, které jsou až mrazivě blízké těm, kterými proslul jeho otec. A tak jsme se podívali nejen na ně, ale rovněž na výkony, které oba piloti podávají resp. podávali ve srovnatelných obdobích svých kariér.
Než se ovšem vrhneme na samotné srovnávání, musíme dodat, že vstup Micka do světa motorsportu byl tak trochu obestřen tajemnem. Svou profesionální kariéru sice odstartoval již v roce 2008, tedy v pouhých devíti letech, nicméně až donedávna si úspěchů všímal málokdo. Právě kvůli tomu, aby na něj nebyl vyvíjen nesmyslný tlak, závodil mladý Schumacher pod dívčím příjmením své matky Betsch. V roce 2014 pak užíval pseudonym Mick Junior a až o dvanáct měsíců později dal jasně najevo, kým skutečně je. Od té doby je pod drobnohledem.
Letos je Mickovi sedmnáct, přičemž za sebou má již dva roky ve světě formulových závodů. Až tak přímo jej tedy vlastně s jeho otcem srovnávat nemůžeme, ten začal prohánět monoposty až v roce 1988, kdy mu bylo devatenáct. Nicméně v té době již měl za sebou výhru v německém mistrovství motokár. Toho dosáhl již v roce 1983, a to za pomoci menší levárny. V té době byla totiž v Německu udělována závodní licence až od 14 let, Schumimu ovšem bylo dvanáct. Nicméně nebojte se, nezfalšoval si občanku, licenci získal v Lucembursku a německých závodů se účastnil legálně. A jak vidno, i s věkovým handicapem dokázal své soupeře porážet.
Ve chvíli, kdy Michael zamířil do sérií Formula Ford a Formula König, měl za sebou nejen výhru v rámci Německa, ale také celé Evropy. Oproti tomu Mick má za sebou v rámci motokárových šampionátů nejlépe druhá a třetí místa v rámci celkového umístění, v tomto ohledu tedy za svým otcem zaostává. Abychom přitom byli více než přesní, můžeme rovnou zmínit, že ve dvanácti letech skončil v sérii ADAC Kart Masters devátý, o rok později pak dosáhl sedmého místa v pořadí.
Ve světě monopostů je však situace přeci jen lepší, v rámci Formule 4 má Schumi Jr. za sebou 46 startů, z toho šest závodů vyhrál a letos skončil celkově na druhém místě. Jeho otec v roce 1988 ve své debutové sezóně ve zmiňované Formuli Ford dosáhl taktéž stříbrného umístění. Nicméně zároveň k němu přidal i prvenství v oné Formuli König a také šestou příčku ve Formuli Ford 1600.
Následující rok sice až tak příznivý nebyl, v sezóně 1990 již ale starší Schumacher dosáhl vítězných vavřínů v německé Formuli 3, když vyhrál pět z jedenácti závodů. Poté následovala řada úspěchů v mnoha mezinárodních závodech, mezi něž patří i 24 hodin Le Mans. A právě díky těmto „zářezům“ se Schumi dostal do Formule 1, kde překvapil již svým debutem. Vše pak následně korunovalo sedm titulů mistra světa, byť se k nim musel docela obtížně propracovat.
Mick tedy do má co dohánět, a to hlavně v dalších letech - v těch už se jeho otec s druhými místy spokojoval jen zřídka. Pozitivní pro něj může být, že oproti svému otci má ve svém věku zkušenosti se silnějšími stroji - Jeho Tatuus-Abarth má k dispozici 160 koní, zatímco Formule Ford a König, se kterými Michael začínal, jich měly pouze sto. Navíc má ony dva roky k dobru, pakliže se budeme soustředit na výkony ve stejném roce života a nikoli ve stejné fázi kariéry.
Nechceme ale být těmi, kdo bude na Schumiho Jr. vyvíjet nesmyslný tlak, zvláště když zrovna nyní nemůže od svého slavného otce očekávat žádnou podporu, bohužel. Pilot kvalit Michaela Schumachera se opravdu nerodí každý den a že jen podobné geny nestačí, dokazuje třeba i Michaelův bratr Ralf - i to je jistě špičkový pilot, tak dobrý jako Michael ale zkrátka není. A šance, že by Mick dokázal to, co jeho otec, jsou už z čistě statistického pohledu relativně malé.
I tak přejme Mickovi štěstí v jeho další kariéře, nakonec se nebudeme zlobit, když to jednou dotáhne i do Formule 1. Už pohled na něj je příjemnou vzpomínkou na lepší časy existence Michaela Schumachera, které se, jak doufáme, snad ještě někdy i vrátí...
Oba Schumacherové jsou si více bližší jsou vizáží. V rámci závodní kariéry je to přece jen Michael, kdo je úspěšnějším
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- První elektrické Ferrari nachytali při testech. Vzhledem děsí asi jen dočasně, falešný zvuk mu ale zůstane
včera - Slavná reklama Audi se skokanským můstkem fascinuje i 38 let po svém vzniku, pomocnému lanu navzdory
7.1.2025 - Řidič Corvette po divokém manévru vylétl ze silnice, těsně minul lampu a skákal po poli, pak se vrátil do provozu, jako by se nic nestalo
6.1.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Jak moc VW kašle na zákazníky? Konec „manuálních” verzí Golfů GTI a R to ukazuje v plné nahotě
před 2 hodinami - Následky exploze Tesly u Trumpova hotelu připomínají, že vaše auto toho o vás ví moc. A většina automobilek to vyslepičí kdekomu
včera - Porsche začalo prodávat montované domky za desítky milionů. A není to zase tak špatný nápad, jak se může zdát
včera - Škoda odhalila facelift Enyaqu. Neřeší nic, automobilka se chlubí tím, že na nabití ujede o 1 km víc
včera - První elektrické Ferrari nachytali při testech. Vzhledem děsí asi jen dočasně, falešný zvuk mu ale zůstane
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva