Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Mercedes rozprodává část muzea, včetně vzácného E 60 AMG
7.11.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Třícípá hvězda se překvapivě zbavuje části muzejních exponátů. Počítat lze s výjimečnými modely i cenami dosahujícími až 23 milionů korun.
Automobilky se povětšinou nezbavují historických modelů, zvláště ne v případech, kdy se jedná o výstavní kousky z firemního muzea. Mercedes-Benz se ale rozhodl jít proti proudu, díky čemuž se můžete stát majitelem několika opravdu výjimečných kousků, které jsou nabízeny přes jeho web k tomu stvořený. Sedm z nich již prodáno bylo, šest je však aktuálně k mání. Tím ovšem výprodej muzejních skladů nekončí, další exponáty mají ještě dorazit. Všechny přitom prošly standardní kontrolou Mercedesu, která se soustředí na 160 bodů. Jakmile přitom nevyhoví byť jen jednomu, nemůže očekávat potřebný „štempl“.
Celá kolekce bude nabízena ve třech skupinách v závislosti na jejich stavu. V prvé řadě bude k mání prémiová edice, v jejímž rámci jde o plně zrenovované raritní modely nabízené s jen malým množstvím najetých kilometrů. Sběratelská edice se obejde bez renovace, ta řidičská pak garantuje výborný technický stav, nicméně dává budoucímu majiteli prostor k dalším restauračním pracím. To by ale pro úvod mohlo stačit, nyní se již pojďme věnovat samotným modelům, které si probereme v pořadí dle data výroby od nejstaršího k nejmladšímu.
Mercedes-Benz 630 Kompressor z roku 1929
Klasický kabriolet se v době svého vzniku prodával za dva tisíce říšských marek. Nyní za něj třícípá hvězda požaduje 850 000 Eur (cca 22 987 500 Kč), za což dostanete vůz osazený 6,24litrovým šestiválcovým motorem o výkonu 160 koní. To rozhodně není zanedbatelný výkonani v dnešní době, ve 30. letech minulého století přitom čtyřdveřovému kabrioletu stačila k dosazení nejvyšší rychlosti 120 km/h. Reálná spotřeba je pak odhadována na 25 litrů na sto kilometrů, což ale při pohledu na cenu asi majitele trápit nebude. Mimo to dodáme, že zvenčí se Mercedes 630 K pyšní červeno-černou karoserií, uvnitř pak černým koženým interiérem.










Mercedes-Benz 280 SE W116 z roku 1973
Dalším „pánem na holení“ je již poněkud modernější limuzína třídy S, jejíž šestiválec o 2,75litrovém objemu dává 185 koní. Ty přenáší automatická převodovka, se kterou se sprint z klidu na stovku odehraje za 11,5 sekundy. Nejvyšší rychlost pak činí 190 km/h, spotřeba byla vyčíslena na 12,5 l/100 km. Pozornost budí zvenčí zlatá karoserie vyvedená v odstínu Ikonengold Metallic, zcela sériový interiér je laděn do černa. Nechybí ani dřevěné dekory nebo centrální topení. Cena prozatím stanovena nebyla.
Mercedes-Benz 450 SEL 6.9 W116 z roku 1979
Mladší zástupce třídy S je k dispozici za 70 000 Eur (1 893 000 Kč), přičemž jak již naznačuje jeho název, pod kapotou se nachází 6,9litrový osmiválec. Ten produkuje 286 koní, které vás dovezou až na metu 225 km/h. Součástí výbavy je posilovač řízení, klimatizace nebo černé kožené čalounění, zvenčí nechybí stříbrný lak. Nic bližšího ale již třícípá hvězda o tomto konkrétním exempláři nezmiňuje, pouze dodává, že je v dobrém technickém stavu připravený na následnou „pünktlich“ renovaci.
Mercedes-Benz SL 500 R129 z roku 1992
Osmiválcové „eSeLo“ je již zástupcem moderních vozů, přičemž v motorovém prostoru lze očekávat pětilitrový osmiválec. Jeho 326 koní přenáší na zadní kola pětistupňový automat, se kterým zrychlení z klidu na stovku zvládnete za 6,1 sekundy. Nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h, spotřeba se pohybuje okolo 16 litrů na sto kilometrů. Nabízený exemplář má najeto 61 900 kilometrů, pochlubit se přitom může černým lakem a odpovídajícím koženým čalouněním. O ceně se Mercedes kupodivu nezmiňuje.
Mercedes-Benz E 60 AMG Limited W124 z roku 1994
Prozatím nejrychlejším silničním modelem, který je aktuálně k mání, je třída E upravená sportovní divizí z Affalterbachu. O její pohon se stará šestilitrový osmiválec, který byl vyladěn na 381 koní. Kombinován je se čtyřstupňovým automatem, což dnes zní jako velmi archaická převodovka, nicméně čtyřdveřová limuzína s ní pokoří stovku již za 5,4 sekundy. Také v tomto případě je maximálka limitována na 250 km/h, zmínit můžeme i 16,1litrovou spotřebu či cenu 189 000 Eur (5 111 500 Kč). AMG přitom vyrobilo pouhých 12 takto poladěných exemplářů, z nichž každý se pyšní 16palcovými litými koly s pneumatikami o rozměru 215/55.
Mercedes-Benz AMG CLK-LM z roku 1998
Nejnovější zástupce třícípé hvězdy je nemalým lákadlem pro milovníky okruhového závodění, přičemž podle značky byl použit pouze v rámci předkvalifikačních tréninků na 24 hodin Le Mans. Ty ale zjevně nebyly procházkou růžovou zahradou, neboť CLK během nich najelo 14 140 km. Pochlubit se přitom může pětilitrovým osmiválcem o výkonu 600 koní a šestistupňovou sekvencí, sprint z klidu na stovku za pouhých 2,9 sekundy tak rozhodně není překvapením. Stejně jako nejvyšší rychlost 360 km/h. Cenu vám automobilka sdělí na požádání, nízká ale definitivně nebude.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Šťastné drama v Le Mans pro YART s Hanikou včera 16:28
- Gabriele Ruiu s wild card v Cremone včera 10:46
- Le Mans je prvním závodem EWC 2025, tedy MS-Endurance 19.4.2025
- V Le Mans zahájil letošní ročník MS-Side 19.4.2025
- Le Mans: Pole Position pro Haniku a spol. 18.4.2025
Nejčtenější články
V Americe chtějí legálně za volant aut pustit už 15 let staré řidiče, argumentují zvýšením bezpečnosti
23.3.2025Takhle mrtvého koně Němci sedlají: Ještě loni nic nevyrábějící Číňané letos doma prodají víc aut stejného typu než všichni Němci společně
23.3.2025Po letech objevená reklama Hondy s Ayrtonem Sennou pro její domácí trh je bizarní připomínkou jedné slavné éry
24.3.2025K mání je zapomenutá francouzská silniční stíhačka v dodnes zánovním stavu, o tomhle jsme snili po pádu komunismu
24.3.2025Přepište dějiny. Nové Alfy Romeo nakonec dostanou i motor V6, třebaže původně měly být do roka jen elektrické
24.3.2025
Živá témata na fóru
- S větrem ve vlasech.... 04.21. 14:41 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.21. 12:19 - jerry
- BMW Divize 04.21. 11:17 - pavproch
- Jak opravit lak/kapotu na Skoda Superb 3 04.21. 09:08 - RoseBL
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB