Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie, Fascinace a historie > Článek
Maybach Zeppelin 57 a 62: špičkový luxus
4.1.2010 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
S názvem Zeppelin přichází na trh zcela nové provedení luxusní limuzíny Maybach, která je dostupná ve dvou rozvorových verzích. S každou z nich můžete, podobně jako vzducholodí, doslova „plout krajinou“.
Na podzimním frankfurtském autosalonu se představily dva opravdové skvosty Maybach Zeppelin 57 a jeho větší dvojče s označením 62. Ti, kdo stuttgartskou automobilku znají, asi tuší, odkud vítr vane. Ostatní je hned zpočátku nutno upozornit, že se jedná o značku i automobil pro tzv. „horních pár set vyvolených“. Tento punc a s ním všechny atributy vrcholného luxusu provázejí německou firmu již od jejího založení. Tím se dostáváme k předloze zmíněných novinek. V roce 1930 totiž ohromil svět model Maybach Zeppelin (DS8). Luxusním provedením, spolehlivostí a výkonem okouzlil i mnohé přední představitele předválečného Německa. Jeho mladší kolegové jsou ale ještě vybavenější.
Vnější vzhled novinky nezklame, ale ani příliš neoslní. Dříve bylo Maybachu jemně vyčítáno, že se zaměřuje hlavně na interiér a exteriér malinko pokulhává. To se výrobce nyní snaží změnit především dvoubarevným lakem, který se skládá ze základní barvy a z podélného pruhu na boku vozidla. Volba tónů barev je samozřejmě na zákazníkovi. Zvenčí upoutají i dvacetipalcová chromovaná kola, či hranatý tvar zpětných zrcátek, kvůli tiššímu provozu.
Pokud jde o interiér, je souborem těch nejluxusnějších doplňků a uspokojí i tu nejnáročnější klientelu. Na mnoha místech vnitřního prostoru jsou umístěné nápisy Zeppelin, které působí příjemným dojmem a evokují kvalitu a exkluzivitu. Za zmínku určitě stojí koberečky z ovčí vlny, které mají cestující pod nohama. Potěší také vybavení limuzíny bezdrátovým internetem, DVD přehrávačem, či možností připojení počítače. Dále je třeba zmínit patent firmy Maybach, a to rozprašovač parfému. Malá nádobka, umístěná v zadní části vozidla, dokáže podle přání klienta za krátkou chvíli provonět celý automobil. Samozřejmě jsou na výběr různé vůně, které dodává firma Givaudan. Skvělou vlastností těchto parfémů ovšem je, že se nevpíjí do oděvů ani do sedadel. Zato cena za přidání tohoto doplňku do výbavy vozidla už tak skvělá není. Maybach svůj nápad ocenil na necelé 4000 eur. Standardním doplňkem jsou dva poháry na šampaňské ze stříbra s vyrytým nápisem Zeppelin a chladicím boxem, což se do třídy těchto aut dokonale hodí. Interiér je vyveden v kontrastu béžové a černé kůže, doplněný o prvky z pravého dřeva. Tento pohled si můžete užít z polohovatelných sedadel, vybavených masážními programy. Většinu doplňků, jak již to u podobných automobilů bývá, si může budoucí majitel zvolit podle svého vkusu.
Maybach Zeppelin pohání dvanáctiválcový motor o obsahu šesti litrů za pomoci dvou turbodmychadel. A jaký že je výsledný výkon? Skvělých 640 koňských sil (nebo chcete-li 471 kW). Točivý moment byl uměle přiškrcen kvůli ochraně a zaručení spolehlivosti automatické převodovky na rovných 1000 N.m. Nejvyšší rychlost je samozřejmě elektronicky omezena na 275 km/h u modelu 57 a 250 km/h u modelu 62. Objem palivové nádrže 110 litrů má pak zajisté souvislost s udávanou průměrnou spotřebou 16,4 l/100km.
Luxusní novinka spatří světlo světa pouze v limitované edici 100 kusů, proto ani nepřekvapí vysoká cena vozu, která je pro německý trh uváděna 406 000 eur (v aktuálním kurzu přibližně 10,5 milionu korun) za model 57 a 473 200 eur (12,3 mil. Kč) za model 62.
Stručná historie značky Maybach
Celým názvem Maybach-Motorenbau GmbH je německá automobilka vyrábějící luxusní vozy. V roce 1909 ji založil Wilhelm Maybach se svým synem Karlem Maybachem, který zastával ředitelský post. Firma byla zpočátku dceřinou společností slavného Zeppelinu, vystupující až do roku 1918 pod názvem Luftfahrzeug-Motorenbau GmbH. V dnešní době automobilku vlastní Daimler AG, stejně jako například značku Mercedes-Benz. Jejich nejslavnější model s názvem DS8 byl špičkou tehdejší doby a zároveň předchůdcem současného modelu 57. Byl poháněn dvanáctiválcem o výkonu celých 200 koní a při váze necelé tři tuny dosahoval rychlosti 170 km/h.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nejnovější články
- Luxusní Hyundai měla být od roku 2025 jen elektrická. Je rok 2025 a hádejte co? Nic, nezbylo z toho vůbec nic
před 2 hodinami - Nový Fiat Panda se ukázal v úplném základu, místo středového displeje má na palubce tuto věc
před 3 hodinami - Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
včera - První majitel najel s Peugeotem 482 tisíc km a až teď ho prodává. Jeho stav fascinuje, na kaši je jen částečně
včera - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.01. 08:19 - Zajda
- OT - zavírám krám, uklízím 01.31. 20:14 - petr_riha
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus