Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Maybach 57 S Coupe alias Cruisiero: vrchol luxusu od Xenatecu
27.2.2011 | Jaroslav Vavera | Přidat příspěvek
Nejluxusnější dvoudveřový vůz světa míří do Ženevy. Jmenuje se Cruisiero, ale podle všeho jej neuvidíme přímo na autosalonu.
Sny Ferdinanda Piëcha, někdejšího šéfa koncernu Volkswagen, se začínají rozplývat jako pára nad hrncem. Právě vnuk Ferdinanda Porscheho byl tím, kdo v roce 2000 na ženevském autosalonu ohlásil příchod Bugatti Veyron - nejdražšího, nejrychlejšího a nejluxusnějšího automobilu, jaký kdy spatřil světlo světa. Za deset let se ale mnohé změnilo. Za takový Aston Martin One-77 byste si mohli pořídit jedno Bugatti a ještě by vám zbylo na pojistné a pohonné hmoty, takže o titul nejdražšího automobilu veyron přišel. Na post nejrychlejšího vozu se pravděpodobně během několika měsíců vyhoupne druhá generace SSC Ultimate Aero. Svého nového krále před pár týdny poznal rovněž segment nejluxusnějších kupé, jen málokdo by však dopředu tipoval, že na čelní kapotě ponese značku Maybachu.



Pokud se ale na přední část zadíváte pozorně, zjistíte, že tam vlastně logo německé firmy schází. Kupé totiž vzniklo ve společnosti Xenatec, na modelu Maybach 57 je pouze založeno. Automobilka však jeho výrobu oficiálně posvětila, což znamená, že není třeba obav ohledně kvality materiálů a perfektního slícování. Ve srovnání s limuzínou se totiž B-sloupek posunul o 20 centimetrů dozadu, prodlouženy tak musely být nejenom dveře, ale zejména jemnou kůží a karbonem, dřevem či hliníkem potažené vnitřní dveřní panely. Nová jsou také skla, stejně jako veškeré panely karoserie. Vzadu se pak o 20 mm rozšířil rozchod kol, díky čemuž Xenatec Coupé působí mnohem agresivněji.
Není divu, design měl na starosti Fredrik Burchhardt, který se na pomezí let 2004 a 2005 podepsal také pod dramatické Exelero. To vzniklo na objednávku pneumatikářského gigantu Fulda pouze v jediném exempláři, který však byl plně pojízdný. Mohli si jej vyzkoušet i potenciální zájemci, kteří byli z krocení 700 koní mířících na zadní nápravu přímo nadšeni. Xenatec Coupé si sice bude muset vystačit „pouze“ s 630koňovým stádem, tuto sílu však bude kombinovat s nižší hmotností - tedy za předpokladu, že si zákazník zrovna nepořídí plně pancéřovanou verzi, posouvající jazýčky vah až k váhové kategorii čtyř tun.
K dispozici by ovšem mohly být i sportovnější varianty zvané Sports či Evo. Pochopitelně pouze za předpokladu, že se k nim Xenatec, sídlící v prostorách bývalé karosárny Drautz, kde kdysi začínal i sám Wilhelm Maybach, dostane. Z plánované limitované edice sta kusů jich již čtyřicet bylo zakoupeno jediným zájemcem - bohatým šejkem z Abú Dhabí. Zbývající exempláře tak zřejmě půjdou na dračku. Ostatně, kdo by si nepřál kupé, jehož zadní prostor může bez sebemenšího uzardění suplovat klubovku v limuzíně a s nímž může jakožto řidič naprosto snadno dosáhnout rychlosti 275 km/h a přitom vést videokonferenci se svými obchodními partnery? Snad jen těch několik miliard lidí, pro které se cena 675 000 eur bez daně a poplatků zdá být poněkud nedosažitelná...
V Evropě si vůz odbude svou veřejnou premiéru teprve příští týden v Ženevě. Pokud jsou ale naše informace správné, nestane se tak na věhlasném autosalonu, ale v zahradách hotelu La Reserve na břehu ženevského jezera. Podle všeho by důvodem měla být přítomnost samotného Maybachu přímo v Palexpu, který si nepřeje přítomnost díla Xenatecu na stejném místě. Uvidíme, jak tomu bude ve skutečnosti, poslední zmíněné věty jsou zatím ryzí spekulací.
Maybach 57 S Coupe alias Cruisiero
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
před 3 hodinamiElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
včeraUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Dokument poprvé ukazuje nehodu bývalého moderátora Top Gearu, která mu znetvořila obličej, i její následky. Z uvolněných záběrů mrazí
před hodinouŘešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
před 2 hodinamiNová auta zkrachovalého Fiskeru nechali opuštěná u silnice, teď je rozprodávají v aukci za směšné sumy
před 4 hodinamiTroufnete si? Nejlevnější moderní Lamborghini v prodeji stojí míň než dražší Škody, a to ani moc nejezdilo
před 5 hodinamiDosud neúspěšné Subaru se dočkalo o mnoho lákavější nové verze, brzdí ji ale stále stejný problém
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.20. 10:02 - řidičBOB
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- BMW Divize 04.19. 14:58 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 04.19. 14:29 - pavproch
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.18. 12:06 - GeneHawkins