Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Lada 2104 s turbem a 400 k je ruský spáč č. 1, stovku dá za 4,6 s
8.6.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ 50 foto, 10 video) Tahle Lada je dokonalý spáč. V hávu staré 2104 skrývá techniku Nissanu Silvia S13 s ohromným turbem. Poráží i Porsche.
Různě upravená auta mohou být různě zajímavá. Existují paskvily, které se můžou líbit snad nanejvýš jejich tvůrcům. Také je tu spousta strojů olepených mračítky, spoilery a plameny. A pak se občas objeví něco, co mělo krásný základ a dostalo smysluplný tuning. Třeba Alfa Romeo GTA-R 290 o britských Alfaholics. Anebo stroj, který máme před sebou dnes a který si říká Lada Sergio.
Nikoliv, Rusové nikdy auto s tímto názvem nevyráběli, třebaže Žigulík byl upravenou verzí Fiatu 124. Tento konkrétní stroj vypadá jako kombík Lada 2104 z minulého století, ale pod slupkou to je Nissan Silvia S13. V podstatě všechno, co není vidět na první pohled zvenčí, pochází ze Silvie - od motoru přes nápravy až po palubní desku. Neobjevuje se na našem webu poprvé, teď o něm ale máme podstatně více informací a ještě lepší foto- a videodokumentaci.
Stroj pochází skutečně z Řecka, postavili jej ale dva Rusové, bratři Vyuněnkovi (nikoli Vytuněnkovi...), kteří se před několika lety do Řecka nastěhovali. Zda to byl ve světle současných událostí moudrý krok, nechme stranou a zaměřme se na jejich stroj, ze kterého je trochu cítit stesk po matičce Rusi. Mnohem dominantnější tu však jistě je snaha o dokonalý sleeper. Když o tomhle stroji nic nevíte a potkáte ho, je to jen další Lada s upraveným podvozkem a hezčími koly.
V útrobách je nicméně všechno jinak, jak stojí i výše. Dvoulitrový motor pod kapotou má označení SR20DET, tedy to je dvoulitr přeplňovaný turbodmychadlem. Tím je Garrett GT2871R a motor dostal závodní písty Ross, upravené ojnice a ostřejší vačky Tomei. Je umístěn samozřejmě podélně, protože pohání zadní kola - silou 452 koní a 520 Nm. Manuální pětikvalt pochází ze Silvie S14 a navíc dostal spojku Nismo Coopermix.
Lada 2104 má tu výhodu, že je to už v sérii zadokolka. Pro zástavbu motoru a podvozku nicméně musel být spodek karoserie včetně třeba přepážky mezi motorovým prostorem a kabinou výrazně upraven. Přední náprava včetně brzd pochází ze zmíněného Nissanu Silvia S13, protože to byla nejlepší volba. Jsou na ní tlumiče Stillway, zatímco vzadu jsou tlumiče HKS Hipermax a náprava pochází ze Silvie S14. Zadní diferenciál je ze stejné S13 jako motor a kardanová hřídel byla vyrobena zakázkově. Sériová pochopitelně nejsou ani kola, mají průměr 15" a obouvají pneumatiky TOYO R888 rozměru 195/50 R15.
Kvalitní obutí je skutečně potřeba, protože dvě kola musí na asfalt přenést již zmíněných 452 koní a tohle auto není jen tak nějaký showcar. Majitelé se s ním účastní všemožných klání ve čtvrtmíli a také se nestydí ho slušně prohnat po dálnici, třeba proti Porsche 911 997 GT2, jak ukazuje i jedno z videí níže. Určitě pomáhá rozložení hmotnosti téměř 50:50.
Podobně to není ani vůz, který by na závody musel dojet na přívěsu - i přes přídavek částečné ochranné klece do interiéru tu zůstal slušně velký zavazadelník a zadní lavice. A nejen to - na fotkách interiéru vidíme ovládací panel automatické klimatizace a rádio. Nicméně, asi to přeci jen není auto, které by člověk chtěl používat denně.
Úpravy na karoserii samozřejmě proběhly i zvenčí, nejen v oblasti podlahy apod., jen nejsou příliš vidět. Většina oken je z plastu, nikoliv ze skla, blatníky jsou povytaženy, aby se pod ně vešla větší kola. A celý přední nárazník i se světly a blatníky je odnímatelný, aby se dalo na motoru snáze pracovat. Ovšem, otevřít kapotu je snazší, ale když potřebujete lepší přístup, takováto úprava se hodí.
Bratři Vyuněnkovi svůj stroj náležitě prezentují na internetu, a to nejen na videích, ale také na fotografiích, na které se můžete podívat i níže, je jich celkem přes padesát a k tomu 10 videí. A jedete-li letos na dovolenou do Řecka a potkáte tam nějaký tuningový sraz, dost možná tam tuhle Ladu Sergio uvidíte.
Tahle Lada není obyčejný sovětský kombík, nýbrž vynikající 450koňový sleeper
Stvořit tenhle stroj nebylo nic snadného
Zdroje: Drive2.ru
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Rusové nasadili svůj podomácku vyrobený motor V16 do staré Lady, jako Bugatti tak úplně nejede
včera - Český designér vrátil život legendární Škodě 110 R, v moderním provedení vypadá stejně úchvatně jako originál
včera - Franco Colapinto, nové „zázračné dítě” Formule 1, si utahuje z ekologických aktivistů, něco takového se dnes neodpouští
3.11.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Elektrický Fiat 500 je takové fiasko, že se z něj šéf Stellantisu bude muset zpovídat italskému parlamentu
5.10.2024 - Nový šéf Rolls-Roycu zrušil oddanost elektrickému pohonu, hybridní modely odpískal úplně. „Nejedou jako vánek,” říká
5.10.2024 - Nový vrcholný McLaren W1 kompletně odhalil únik, designově je to jeden velký chaos a bída
6.10.2024 - Lidé začali elektrickým Korejcům ve velkém ukazovat záda, tato ošklivka teď v Evropě padá o 73 procent
6.10.2024 - Už i Toyota zrušila svou otevřenou podporu LGBTQ a DEI, konečně začala vnímat realitu
6.10.2024
Živá témata na fóru
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.05. 08:46 - Vrooom
- Elektromobily a vse kolem nich 11.05. 08:03 - honziss
- Lampárna (stěžovatelna) 11.05. 07:56 - řidičBOB
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 11.04. 21:32 - Kavis
- Policejní kontroly a měření 11.04. 19:26 - řidičBOB
- VZKAZY 11.04. 19:12 - petr_riha
- Onboard videa 11.04. 08:44 - Truck Daškam
- vyber motorky 11.03. 21:59 - M.Z.