Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Honda začala znovu nabízet snad nejvtipnější skrytý prvek výbavy auta, je jako z katalogu Simply Clever Škody
včera | Petr Prokopec
Automobilky občas dostanou chytrý nápad, posunou ho i do výroby a slaví s ním úspěch, jde-li ale o něco mimořádného, snadno na něj zase zanevřou při prvním pokusu o snižování výrobních nákladů. V případě Hondy si ale na piknikový stolek schovaný v zavazadelníku zase vzpomněli.
V roce 1995 se světu ukázala vůbec první generace Hondy CR-V. Název byl zkratkou pro Comfortable Runabout Vehicle, jakkoliv daleko více odpovídající byl termín „Compact Recreational Vehicle“, který v rámci testu použil britský tisk. Japonské automobilce se ostatně zalíbil natolik, že jej následně adaptovala, neboť více odpovídal podstatě SUV (Sports Utility Vehicle). Honda byla přitom jedním z prvních výrobců, který zákazníkům dodal přesně to, po čem většina z nich toužila, ovšem již v době, kdy to málokomu docházelo.
Prodeje vozu tedy zpočátku nebyly ohromující, i proto, že na mnoha trzích byla k dispozici jen jedna úroveň výbavy doplněná jednou pohonnou jednotkou, a sice dvoulitrovým čtyřválcem. V roce 1999 nicméně CR-V prošlo faceliftem, který vylepšil vzhled vozu, zvedl výkon motoru a hodil do placu i řadu speciálních variant. Z japonského SUV se tak začal stávat bestseller, jehož velmi dobré pověsti napomáhala i nemalá kvalita. V roce 2001 tak Honda představila druhou generaci, přičemž ta byla k mání jen po pět let, stejně jako její nástupci.
Ještě chvíli předtím, než na trh dorazilo CR-V, přitom Honda odhalila své vůbec první SUV, a sice model Passport. Ten byl nicméně jen lehce odlišnou verzí Isuzu Rodeo opatřenou jiným znakem. V roce 2002 však partnerství mezi těmito značkami skončilo a „pas“ se stal minulostí. Před sedmi lety jej nicméně Japonci přivedli zpátky k životu, přičemž v nabídce se Passport zařadil nad CR-V. Loni pak automobilka vyrukovala s novou, v pořadí čtvrtou generací, která se aktuálně na americkém trhu začíná prodávat.
Právě nový Passport je důvodem, proč si celý svět na první CR-V vzpomněl, neboť obě SUV propojuje jeden unikátní prvek. Ten byl kdysi natolik důmyslně propracovaný, že řada lidí vlastnících CR-V o něm neměla nejmenší tušení, i když jej neustále vozila sebou. Podlaha tohoto SUV totiž byla dvojitá, přičemž horní část nebyla jen plastovým výliskem, který měl zabránit ušpinění koberečku. Místo toho se jednalo o piknikový stolek s výklopnými nohami, který šlo vyndat ven.
Jak přitom bylo zmíněno, CR-V se zpočátku prodávalo jen v jediné výbavové úrovni. Stolek byl přitom její součástí, dostal jej tedy každý vyrobený exemplář. Jenže automobilka se o něčem takovém nezmiňovala v tiskových zprávách, ani v jiné oficiální komunikaci. O neobvyklém doplňku tedy nevěděli ani mnozí dealeři. Nepřekvapí tak, že mnozí majitelé se o něm aktuálně dozvídají vůbec poprvé. Ty ojeté kusy CR-V, které jsou jím i nadále vybaveny, se tak pomalu vyvažují zlatem.
I to je nejspíše důvod, proč se Honda rozhodla stolek vrátit do hry. Japonci přitom tentokráte nepřichází s výklopnýma nohama, nýbrž šroubovacíma, což dělá obsluhu trochu náročnější. Na druhou stranu je ale možné stolek usadit i ve zvýšené poloze, kdy supluje kryt zavazadelníku. Jeho povrch pak má vylisovanou topografii, načež si piknik v přírodě můžete lépe užít. Trochu těžší je pak sice očista, zvláště když na stůl vylejete sladký nápoj, nad tím ale vedle druhého nešvaru lze mávnout rukou.
Větším problémem je skutečnost, že u Hondy Passport již stolek není součástí standardu, místo toho se nastěhoval do příplatkové výbavy. A levný vůbec není, neboť značka za něj požaduje 425 dolarů neboli 10 tisíc korun. Zatímco tedy v případě prvního CR-V majitelé o piknikové výbavě nevěděli, u současného Passportu ji pro změnu budou spíše ignorovat, neboť jde o opravdu drahý špás. Nejsme si tedy jisti, zda jej znovu dostane i CR-V, aby tak dostali šanci i Evropané.



Pokud vlastníte CR-V první generace, podívejte se na podlahu zavazadelníku - pokud o piknikovém stole nevíte, čeká vás rozhodně příjemné překvapení. Foto: Honda
Tento doplněk se nyní vrací do hry u amerického SUV Passport, zájemci o něj však musí sáhnout do peněženky pro dodatečných 10 tisíc korun. Foto: Honda
Zdroj: Honda
Bleskovky
Čtyři otylá moderní výkonná SUV ve vzájemném klání ve sprintu ukázala nesmyslnost hybridizace i křehkost přemotorovaných obrů
před 5 hodinamiUž ani Němci nemohou vystát tragickou kvalitu nových Audi, vržou a křupou stále víc
včeraMuž vyhrál v loterii Porsche 911 GT3 RS i s milionem na provoz, záhy ho totálně zničil při nehodě. A na krku má policii
5.4.2025
Nejnovější články
Novou obří jachtu majitele Astonu Martin přesouvali prťavými kanály nizozemského městečka, perle za 4,5 miliardy klestili cestu 4 dny
před 2 hodinamiPrvní elektrická Octavia byla nesmysl a ta příští bude zas. Škoda to tehdy věděla, v mezičase na to zapomněla
před 3 hodinamiČtyři otylá moderní výkonná SUV ve vzájemném klání ve sprintu ukázala nesmyslnost hybridizace i křehkost přemotorovaných obrů
před 5 hodinamiŠéf Seatu náhle skončil, těsně před tím ale v rozhovoru popsal, jak na tom dnes automobilka je
před 6 hodinamiMalá automobilka asi zapomněla, že je rok 2025, představila nový nejsilnější motor V12 historie silničních aut
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva