Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Extrém pro extrém: takhle probíhá servis Porsche Carrera GT
10.8.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Tohle je jedna z mála příležitostí podívat se Carreře GT dokonale pod sukni. Ukáže i spojku nebo sedla ventilů svého úžasného desetiválce.
Když si člověk koupí supersport, je potřeba počítat s většími nároky na servis. A to ať už z hlediska času, který vůz stráví napůl rozebraný, nebo z hlediska peněz, které takové zásahy budou stát. Porsche Carrera GT je rozhodně z jedním z takových strojů, i kdyby to mělo být jen kvůli keramické spojce nebo karbon-keramickým brzdám. Jsou tu ale také další věci, které je u něj potřeba hlídat.
Standardní servisní interval je jeden rok nebo 15 tisíc kilometrů s tím, že podle stylu jízdy a prostředí je potřeba něco dělat častěji - třeba vyměňovat vzduchové filtry. Pak tu jsou také věci, označené jako „malý” nebo „velký” servis, které se provádějí v různých časových intervalech a střídá se malý s velkým, pochopitelně.
U téhle červené Carrery GT byl zrovna čas na onen velký servis a mechanik se s majitelem dohodl na tom, že celý postup nafotí a stručně popíše. Díky tomu, a také díky zveřejnění na internetu, vidíme, co všechno onen velký servis znamená - a je toho vážně hodně. Tenhle konkrétní servisní zásah ovšem nebyl „jen” velkým servisem, také se měnila spousta dalších věcí, která v seznamu pro velký servis nejsou.
Motor ale musí v každém případě ven, aby se seřídily ventilové vůle - na „hydroštely” zapomeňte. V tomhle případě do motoru putovaly i nové vačkové hřídele, a to z důvodu odlupování kousků kovu z vaček. Očividně to není ojedinělý problém, zejména u prvních vyrobených kusů, protože cenu tohoto zákroku platilo Porsche, nikoliv majitel této Carrery GT. Není to levná věc - bez práce údajně asi 17 tisíc dolarů (413 tisíc korun).
Také sem byly namontovány nové přední tlumiče, kvůli čemuž se musí odmontovat celá přední část karoserie. Spousta práce, to ano, ale zase se můžeme podívat na karbonové šasí Carrery GT. A ostatně, i na ty tlumiče Sachs je nádherný pohled. Měnilo se také těsnění u spojky, které netěsnilo dobře. A samozřejmostí je dotahování každého šroubu přesně na specifikovaný moment, proto jsou červeně poznačeny, aby bylo vidět, které už jsou dotaženy a které ne.
Motor dostal nové zapalovací cívky, protože ty u Carrery GT prý také rády praskají, a pak už zbývalo „jen” ho očistit, kde bylo třeba, a namontovat zpátky do auta. Byla také seřízena geometrie a auto bylo ručně umyto a vyleštěno. A my se na celý proces můžeme podívat na 62 fotografiích - dokumentují spoustu práce, ale opravdu krásné...






























































Tenhle servis Carrery GT se dá označit za extra velký
Zdroj: Rennlist
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
včeraPrvní kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
včeraNejoblíbenější produkt VW nestrádá. Jeho loňské prodeje se dokonce vyšplhaly na rekordní úroveň, za vším hledejte cenu
13.3.2025
Nejnovější články
Škoda ukáže elektrickou Octavii poprvé už letos, postupná poprava bestselleru začne v srpnu
před 10 hodinamiOstré Audi zabavené zločinci ukazuje, jak nenápadné superauto to může být, „anonymní” specifikace je v dražbě
včeraRuský trh s novými auty se po výrazném růstu propadá. Hlavní důvod říká hodně o dnešní geopolitické situaci
včeraToyota odhalila svérázný luxusní kombík. S líbivou cenou míří přímo proti nejprodávanějšímu kombi světa
včeraPorsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva