Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Extrém pro extrém: takhle probíhá servis Porsche Carrera GT
10.8.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Tohle je jedna z mála příležitostí podívat se Carreře GT dokonale pod sukni. Ukáže i spojku nebo sedla ventilů svého úžasného desetiválce.
Když si člověk koupí supersport, je potřeba počítat s většími nároky na servis. A to ať už z hlediska času, který vůz stráví napůl rozebraný, nebo z hlediska peněz, které takové zásahy budou stát. Porsche Carrera GT je rozhodně z jedním z takových strojů, i kdyby to mělo být jen kvůli keramické spojce nebo karbon-keramickým brzdám. Jsou tu ale také další věci, které je u něj potřeba hlídat.
Standardní servisní interval je jeden rok nebo 15 tisíc kilometrů s tím, že podle stylu jízdy a prostředí je potřeba něco dělat častěji - třeba vyměňovat vzduchové filtry. Pak tu jsou také věci, označené jako „malý” nebo „velký” servis, které se provádějí v různých časových intervalech a střídá se malý s velkým, pochopitelně.
U téhle červené Carrery GT byl zrovna čas na onen velký servis a mechanik se s majitelem dohodl na tom, že celý postup nafotí a stručně popíše. Díky tomu, a také díky zveřejnění na internetu, vidíme, co všechno onen velký servis znamená - a je toho vážně hodně. Tenhle konkrétní servisní zásah ovšem nebyl „jen” velkým servisem, také se měnila spousta dalších věcí, která v seznamu pro velký servis nejsou.
Motor ale musí v každém případě ven, aby se seřídily ventilové vůle - na „hydroštely” zapomeňte. V tomhle případě do motoru putovaly i nové vačkové hřídele, a to z důvodu odlupování kousků kovu z vaček. Očividně to není ojedinělý problém, zejména u prvních vyrobených kusů, protože cenu tohoto zákroku platilo Porsche, nikoliv majitel této Carrery GT. Není to levná věc - bez práce údajně asi 17 tisíc dolarů (413 tisíc korun).
Také sem byly namontovány nové přední tlumiče, kvůli čemuž se musí odmontovat celá přední část karoserie. Spousta práce, to ano, ale zase se můžeme podívat na karbonové šasí Carrery GT. A ostatně, i na ty tlumiče Sachs je nádherný pohled. Měnilo se také těsnění u spojky, které netěsnilo dobře. A samozřejmostí je dotahování každého šroubu přesně na specifikovaný moment, proto jsou červeně poznačeny, aby bylo vidět, které už jsou dotaženy a které ne.
Motor dostal nové zapalovací cívky, protože ty u Carrery GT prý také rády praskají, a pak už zbývalo „jen” ho očistit, kde bylo třeba, a namontovat zpátky do auta. Byla také seřízena geometrie a auto bylo ručně umyto a vyleštěno. A my se na celý proces můžeme podívat na 62 fotografiích - dokumentují spoustu práce, ale opravdu krásné...
Tenhle servis Carrery GT se dá označit za extra velký
Zdroj: Rennlist
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nejnovější články
- Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
včera - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
včera - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
včera - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
včera - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch