Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Chevrolet Corvette CERV II: Vette s pohonem 4x4 měla ovládnout Le Mans
23.3.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Ne všechny Corvette v historii měly motor vpředu a pohon zadních kol. Některé byly i čtyřkolky a chtěly závodit v Le Mans, jako například CERV II.
Autoři plamenných slov o „odlišnostech od tradic” na adresu zadních světel nové Corvette C7 musí při pohledu na Corvette CERV II omdlít - tento prototyp má jeden uprostřed umístěný motor, dvě převodovky a pohon všech kol. Jak asi tušíte, nevznikl zrovna včera, letos se ale světu připomenout chce - k vidění bude v pennsylvánském Carlisle na každoroční výstavě Corvettes at Carlisle.
Zkratka CERV znamená Chevrolet Engineering Research Vehicle, označuje tedy prototypy určené pro výzkum. Stroj označený jako CERV II byl dokončen v roce 1964, šéfinženýr Zora Arkus-Duntov chtěl postavit nejrychlejší auto na světě, za kterýmžto účelem vyhodil veškeré konvence z okna. Chevy s tímto vozem pak chtěl závodit v Le Mans, na což však nakonec nedošlo.
CERV II je technikou velmi pozoruhodný. Osmiválec small block o objemu 377 kubických palců, tedy 6 178 ccm, byl umístěn uprostřed. Pro tuto zástavbu byl možná inspirací Ford GT40, zbytek však už byly vlastní nápady. Vůz byl osazen dvěma dvoustupňovými automatickými převodovkami, po jedné pro každou nápravu, a bylo možno měnit poměr výkonu posílaného na nápravy. CERV II tedy bylo čtyřkolka a systém pohonu není nepodobný řešení, se kterým přišlo Ferrari pro model FF.
Motor měl původně mít dva karburátory Weber, nakonec však dostal vstřikování Hilborn. S kompresním poměrem 10,8:1 dosahoval výkonu 500 koní a čas zrychlení na stovku se pohyboval od 2,8 do 3 sekund. Maximální rychlost dosahovala 322 km/h, některé testy ale ukázaly hodnotu až 338 km/h.
Na nic takového asi Chevrolet ani nepomýšlel, ale kdyby se v práci na CERV II pokračovalo, dnešní Corvette nemusela vypadat o mnoho jinak, než Audi R8. V letošním srpnu se tento kousek historie Chevy předvede na již zmíněné show Corvettes at Carlisle, takže pokud byste jej chtěli spatřit na vlastní oči...
Tento kousek historie Chevy Corvette, prototyp CERV II, uvidí návštěvníci srpnové výstavy Corvettes at Carlisle
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič Hyundai vjel do dealerství Fordu a totálně zničil vzácný, dekády starý nejetý Mustang vyrobený v pouhých 300 kusech
před hodinou - Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
včera - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
25.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- První elektrická Maserati jsou totální fiasko. Prodávají se po kusech za měsíc v celé Evropě, výrobu zastavili až do února
před 26 minutami - Řidič Hyundai vjel do dealerství Fordu a totálně zničil vzácný, dekády starý nejetý Mustang vyrobený v pouhých 300 kusech
před hodinou - Pořád nevěříte, že elektromobily jsou nejlepší? Nový rekord vás určitě přesvědčí
před 3 hodinami - Nejvíc nezničitelné moderní auto je po 830 000 km k mání jako perspektivní ojetina, jeho serviska je delší než Vánoce
včera - Mercedes zkusil odhadnout, jak budou vypadat velká města po roce 2040. Obáváme se, že je opět mimo
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch