Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Chevrolet Corvette CERV II: Vette s pohonem 4x4 měla ovládnout Le Mans
23.3.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Ne všechny Corvette v historii měly motor vpředu a pohon zadních kol. Některé byly i čtyřkolky a chtěly závodit v Le Mans, jako například CERV II.
Autoři plamenných slov o „odlišnostech od tradic” na adresu zadních světel nové Corvette C7 musí při pohledu na Corvette CERV II omdlít - tento prototyp má jeden uprostřed umístěný motor, dvě převodovky a pohon všech kol. Jak asi tušíte, nevznikl zrovna včera, letos se ale světu připomenout chce - k vidění bude v pennsylvánském Carlisle na každoroční výstavě Corvettes at Carlisle.
Zkratka CERV znamená Chevrolet Engineering Research Vehicle, označuje tedy prototypy určené pro výzkum. Stroj označený jako CERV II byl dokončen v roce 1964, šéfinženýr Zora Arkus-Duntov chtěl postavit nejrychlejší auto na světě, za kterýmžto účelem vyhodil veškeré konvence z okna. Chevy s tímto vozem pak chtěl závodit v Le Mans, na což však nakonec nedošlo.
CERV II je technikou velmi pozoruhodný. Osmiválec small block o objemu 377 kubických palců, tedy 6 178 ccm, byl umístěn uprostřed. Pro tuto zástavbu byl možná inspirací Ford GT40, zbytek však už byly vlastní nápady. Vůz byl osazen dvěma dvoustupňovými automatickými převodovkami, po jedné pro každou nápravu, a bylo možno měnit poměr výkonu posílaného na nápravy. CERV II tedy bylo čtyřkolka a systém pohonu není nepodobný řešení, se kterým přišlo Ferrari pro model FF.
Motor měl původně mít dva karburátory Weber, nakonec však dostal vstřikování Hilborn. S kompresním poměrem 10,8:1 dosahoval výkonu 500 koní a čas zrychlení na stovku se pohyboval od 2,8 do 3 sekund. Maximální rychlost dosahovala 322 km/h, některé testy ale ukázaly hodnotu až 338 km/h.
Na nic takového asi Chevrolet ani nepomýšlel, ale kdyby se v práci na CERV II pokračovalo, dnešní Corvette nemusela vypadat o mnoho jinak, než Audi R8. V letošním srpnu se tento kousek historie Chevy předvede na již zmíněné show Corvettes at Carlisle, takže pokud byste jej chtěli spatřit na vlastní oči...
Tento kousek historie Chevy Corvette, prototyp CERV II, uvidí návštěvníci srpnové výstavy Corvettes at Carlisle
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
31.10.2024 - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nejčtenější články
- Nová Škoda Elroq postrádá jakoukoli invenci. Je to špatný typ auta, které je ve špatný čas na špatném místě
2.10.2024 - Max Verstappen byl při oslavě svých narozenin natočen v docela normálním rodinném Audi, které můžete mít i vy
2.10.2024 - Majitelům nových Maserati za jízdy dochází benzín, i když palivoměr ukazuje, že „šťávy” mají dost
2.10.2024 - „Zýrou emišns”? Volvo přiznalo, že jeho „nulové emise” znamenají přesně 36,7 tuny CO2, to je panečku matematika
2.10.2024 - Jeep žádá majitele téměř 200 tisíc dobíjecích aut, aby je nenabíjeli a neparkovali uvnitř, 13 už jich shořelo
2.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva