Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Premiéra Bugatti Veyron Grand Sport, rozšířeno
18.8.2008 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek
Zdá se vám cenovka "normálního" Veyronu, 1.000.000,- EUR, vysoká? Co si pak budete myslet o ceně jeho otevřené verze? Přesto se zaručeně najdou kupci pro všech 150 plánovaných kusů a ještě pochybí.
Další z velkých premiér uplynulého víkendu bylo představení otevřené verze Veyronu, která dostala název Grand Sport. Ta se od kupé liší nejen odnímatelnou střechou, auto bylo upraveno tak, aby byla zajištěna stejná tuhost karoserie a také bezpečnost pasažérů v případě převrácení.
Základní monokok byl zesílen v oblasti okolo boků a středového tunelu a do dveří přibyly nové podélné nosníky. Čelní sklo je vyšší a také tunely vstupů sání vzduchu nad kabinou jsou o pár centimetrů vyšší. Navíc do nich byly vestavěny prvky z uhlíkových vláken, které mají za úkol, kdyby došlo na kotrmelce, ochránit pasažéry.
Hlavní změnou je samozřejmě snímatelná pevná střecha z polykarbonátu. Jak už bylo dříve řečeno, sundat ji musíte manuálně a také si ji nemůžete vzít s sebou. Ani pak ale nemusíte mít strach z deště, protože v kufru je umístěna plátěná střecha, kterou lze, zase ručně, kabinu uzavřít. Jednu nevýhodu tohle řešení ale má. S plátěnou střechou je nejvyšší rychlost omezena na pouhých 130 km/h. Se sejmutou střechou se klidně můžete rozjet až na 360 km/h. A s nasazenou vám nic nebrání zkusit přízemní let obvyklým maximem Veyronu, tedy rychlostí 407 km/h.
Jak už bylo řečeno v úvodu, na plánu je výroba 150 kusů. Prvních 50 půjde registrovaným zákazníkům Bugatti, zbytek pak do "volného" prodeje. Ten úplně první bude vydražen v aukční síni Gooding & Company a veškerý zisk nad základní cenou 1.4 milionu EUR půjde na charitu.
Přidáno: Přikládáme video zachycující průběh aukce Grand Sport No 1. Samotný komentář není příliš zajímavý, tedy až na konečnou cenu, která se nakonec vyšplhala až na 2,9 milionu USD. Zajímavá je ale atmosféra takové akce a samozřejmě záběry na jednotlivé detaily nového Bugatti.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 10 hodinami - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nejčtenější články
- První elektrický Jaguar je takový průšvih, že jej automobilka po sérii požárů raději vykupuje od lidí zpět
26.11.2024 - Prý poslední spalovací Alfa Romeo se předvedla při akceleraci na 333 km/h, je to ještě smutnější podívaná, než by vás napadlo
26.11.2024 - Můžete se „ustávkovat” k smrti, ale nic nezměníte. Šéf VW říká, že zavírání továren a hromadnému propouštění už nejde zabránit
26.11.2024 - Nový čínský luxusní vůz si potají hraje na Mercedes a Maybach. Jeho jméno je směšné, prodejní plány výrobce ještě víc
26.11.2024 - Motor V16 nového Bugatti poprvé předvedl svůj skutečný zvuk, v 500 km/h bude znít jako stíhačka z druhé světové
26.11.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva