Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Bugatti Chiron převedlo do detailu svou techniku i akceleraci, je vážně dechberoucí
19.1.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ videa) Chiron můžeme vidět na nových fotkách a videích, která konečně ukazují i to, jak ohromující akcelerací bude tento vůz vládnout.
Dodávky Bugatti Chiron ještě nejsou v plném proudu, stále víme jen o jednom dodaném kusu. Značka z Molsheimu nicméně přijala již více než dvě stě objednávek a další přicházejí. Celková produkce je omezena na 500 exemplářů, a tak volných kusů ubývá. Bugatti navíc otevírá nové showroomy a usilovně pracuje na propagaci, je tak velmi pravděpodobné, že se už během letošního roku objednávkové knihy uzavřou.
I za tohoto stavu toho ale pořád nevíme spoustu, a tak se k Chironu musíme stále vracet. Nově zde máme další sadu fotek i videa, která Chiron představují v pohybu i v showroomu. Snímek se statickou prohlídkou vozu od Mishy Charoudina - známého spíše jako Boosted Boris - je nový, prakticky jediné pořádné jízdní video s vozem pořízené kýmkoli jiným než automobilkou bylo poprvé zveřejněno už v prosinci. Větší publicity se ale nedočkalo, i my jsme jej zaznamenali až nyní, a tak vám oba kousky ukážeme najednou.
Onen dynamický snímek je navíc pozoruhodný i z jiného důvodu. Vůz na něm řídí Loris Bicocchi, legendární testovací jezdec Bugatti, který měl lví podíl na vývoji Bugatti EB110 z Artioliho éry. Tento dnes již skoro šedesátiletý Ital pracoval u Lamborghini, odkud ho přetáhl právě Artioli. Po krachu tehdejšího Bugatti spojil své síly s Pagani či Koenigseggem, aby se nakonec zase vrátil zpět k Bugatti. Pracuje pro něj dodnes a bylo to znovu on, kdo měl podstatný podíl na vývoji Chironu, který je prý i díky jeho přispění řidičsky atraktivnějším vozem.
Bicocchi je opravdu člověk na svém místě a je vidět, že ani v pokročilém věku neztratil nic ze svého entusiasmu. Bugatti Chiron tedy vládne pevnou rukou i ve chvílích, kdy předvádí jeho bez nadsázky brutální akceleraci na okresní silnici. Nevidíme tachometr, nemusíme mít v ruce stopky a přesto je zjevné, jak drtivě působivá akcelerace z klidu je.
Definitivní technické parametry vozu nejsou známy, dle těch předběžných ale zrychlení z 0 na 100 km/h zabere „méně než 2,5 sekundy”. O 10 sekund později už má vůz atakovat tŕístovku a z videa je patrné, že se Chiron během chvíle žene ohromnou rychlostí. Něco jako 0-300 km/h za 13 sekund si normální člověk představí jen stěží, o to cennější jsou záběry mapující tento sprint zevnitř. Jethro Bovingdon, autor videa sedící na sedadle spolujezdce, říká, že se nezvládl odlepit od opěradla. Rovnou říká, že ho budeme podezírat z toho, že to přehrává, ale prý na něj působilo takové přetížení, že si připadal jak na horské dráze.
![Bugatti Chiron převedlo do detailu svou techniku i akceleraci, je vážně dechberoucí - 1 - Bugatti Chiron akcelerace technika 01](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Bugatti Chiron převedlo do detailu svou techniku i akceleraci, je vážně dechberoucí - 2 - Bugatti Chiron akcelerace technika 02](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Bugatti Chiron převedlo do detailu svou techniku i akceleraci, je vážně dechberoucí - 3 - Bugatti Chiron akcelerace technika 03](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Bugatti Chiron převedlo do detailu svou techniku i akceleraci, je vážně dechberoucí - 4 - Bugatti Chiron akcelerace technika 04](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Bugatti Chiron převedlo do detailu svou techniku i akceleraci, je vážně dechberoucí - 5 - Bugatti Chiron akcelerace technika 05](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Bugatti Chiron převedlo do detailu svou techniku i akceleraci, je vážně dechberoucí - 6 - Bugatti Chiron akcelerace technika 06](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Bugatti Chiron převedlo do detailu svou techniku i akceleraci, je vážně dechberoucí - 7 - Bugatti Chiron akcelerace technika 07](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Bugatti Chiron převedlo do detailu svou techniku i akceleraci, je vážně dechberoucí - 8 - Bugatti Chiron akcelerace technika 08](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Bugatti Chiron převedlo do detailu svou techniku i akceleraci, je vážně dechberoucí - 9 - Bugatti Chiron akcelerace technika 09](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Bugatti Chiron převedlo do detailu svou techniku i akceleraci, je vážně dechberoucí - 10 - Bugatti Chiron akcelerace technika 10](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Bugatti Chiron převedlo do detailu svou techniku i akceleraci, je vážně dechberoucí - 11 - Bugatti Chiron akcelerace technika 11](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Bugatti Chiron převedlo do detailu svou techniku i akceleraci, je vážně dechberoucí - 12 - Bugatti Chiron akcelerace technika 12](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Bugatti Chiron převedlo do detailu svou techniku i akceleraci, je vážně dechberoucí - 13 - Bugatti Chiron akcelerace technika 13](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Bugatti Chiron převedlo do detailu svou techniku i akceleraci, je vážně dechberoucí - 14 - Bugatti Chiron akcelerace technika 14](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
Bugatti Chiron je vskutku obdivuhodným strojem, jeho zrychlení je drtivé už napohled
Mimo to zde máme video Mishy Charoudina jinak známého jako Boosted Boris. Ten se sice s novým hypersportem nerozjede, zejména s ohledem na venku panující počasí a fakt, že Chiron není vybaven zimními pneumatikami. Přiblíží nám ovšem sebemenší záhyb či křivku. Dělá tak zábavným způsobem, jak je ostatně u něj již typické. Oproti minulosti ovšem již zanevřel na klasickou ruskou beranici, možná to byla i na něj příliš seriozní příležitost...
Další novinky již na skladě nemáme, zrekapitulovat tedy můžeme pouze dříve řečené. Tedy že Chiron nabízí vizuální drama, jaké s předchozím Bugatti Veyron nikdy spojeno nebylo (podívejte se na videu, jak se mu rozsvěcují a zháší světla...). Oproti předchůdci je novinka o 82 milimetrů delší, 40 mm širší a o 8 mm vyšší. Rozvor narostl pouze o jeden milimetr. Navýšena byla i torzní tuhost, která odpovídá speciálům LMP1 ze série Le Mans.
K pohonu Chiron používá nového osmilitrového šestnáctiválce se čtyřmi turbodmychadly, až do dosažení 3 800 otáček však kvůli redukci prodlevy pracují pouze dvě. Celkově pak vůz produkuje 1 500 koní a 1 600 Nm točivého momentu, jenž je k dispozici v pásmu 2 000 až 6 000 ot./min. Výsledkem tak je nejen zmiňovaná 2,5sekundová akcelerace, ale také maximálka limitovaná na 420 km/h.
O bezpečné zastavení vozu se starají karbon-keramické brzdy s kotouči o rozměru 420 milimetrů vpředu a 400 mm vzadu, jež doplňují osmipístkové, respektive šestipístkové titanové třmeny. Dále tu pak máme 20palcová přední a 21palcová zadní kolaobutá do pneumatik Michelin Pilot Sport Cup 2. Na každý jejich gram přitom v rychlosti 400 km/h působí odstředivá síla 3 800 g.
Bugatti navíc nepoužilo starý a drahý run-flatový systém PAX, místo toho sází na klasickou konstrukci pneumatiky. Vpředu rozšířilo velikost obutí na 285 milimetrů při 30procentním profilu, vzadu naopak došlo ke snížení o 10 mm na 355 milimetrů (při 25procentním profilu). Chiron se tak mám chovat mnohem neutrálněji, přičemž jeho systém 4x4 favorizuje zadní nápravu.
Dodat lze již pouze zmínku o zadním křídle, jehož pozice se mění v závislosti na jízdním režimu či kvůli chladicím účelům. Zároveň slouží i jako aerodynamická brzda při rychlostech přes 180 km/h. Kromě něj dostala novinka do vínku i 10 chladičů, které zvládají nasát neskutečných 60 tisíc litrů vzduchu za pouhou minutu. Ona drtivá akcelerace tak vlastně není překvapivá...
„Boris” zůstal sám sebou i bez beranice
Vůz můžeme obdivovat i na nových fotkách
Zdroj: Jethro Bovingdon@DriveTribe, Misha Charoudin@Youtube
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nadšenci si na koleni postavili vlastní Koenigsegg za drobné, na první pohled je k nerozeznání od originálu
před 2 hodinamiNejdražší auto světa za 3,4 miliardy Kč natočili někoho v zimě řídit v běžném provozu, jako by se nechumelilo
včeraBMW ukázalo, jak vyvíjí elektrickou M3. Čím chce ale zaujmout? Falešným zvukem? Hmotností přes 2 tuny? Dojezdem v desítkách km?
7.2.2025
Nové na MotoForum.cz
- Algarve - test Moto3 1. den včera 21:58
- Začátek sezóny: Testy Moto2 a Moto3 v Portimao včera 19:16
- Převrat v Moto3: Závody ve zbrojení se musí zastavit včera 10:00
- KTM 125 Enduro R a 390 Enduro R: malá endura včera 08:00
- Chantra je prvním stabilním jezdcem MotoGP z Thajska 9.2.2025
Nejnovější články
Stále víc lidí odmítá elektromobily kvůli drahému pojištění, je to další skrytý problém, o kterém se nemluví
před hodinouNadšenci si na koleni postavili vlastní Koenigsegg za drobné, na první pohled je k nerozeznání od originálu
před 2 hodinamiŠéf Renaultu bez okolků řekl, co dál čeká auta v EU. Nová nařízeni je zdraží o dalších 40 procent, nezaměstnanost poroste
před 3 hodinamiTechnik detailně ukázal, jak funguje přes 100 let starý převratný vynález, který pohřbil elektromobily. Nerozchodily to dodnes
včeraNěmci vyzkoušeli jeden z nejspolehlivějších moderních VW, i s takovou pověstí ho koupíte od 250 tisíc Kč
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 02.10. 18:25 - řidičBOB
- Detektory policejních radarů 02.10. 18:24 - řidičBOB
- Další zajímavá autovidea 02.10. 10:45 - M.Z.
- Politický koutek 02.10. 00:02 - abgx1
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.09. 21:49 - Truck Daškam
- whitelist & blacklist 02.08. 10:15 - jerry
- BMW Divize 02.07. 15:42 - pavproch
- OT - zavírám krám, uklízím 02.07. 14:11 - pavproch