BMW M1 Procar: zrestaurovaný krasavec doplnil sbírku japonského nadšence

Mnozí touží po jediném produktu divize M, Japonec Masakuni Hosobuchi má ale ve své sbírce úplně všechny. Tedy až teď, M1 mezi jeho klenoty chyběla.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Fascinace a historie

BMW M1 Procar: zrestaurovaný krasavec doplnil sbírku japonského nadšence

4.11.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek

BMW M1 Procar: zrestaurovaný krasavec doplnil sbírku japonského nadšence

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Mnozí touží po jediném produktu divize M, Japonec Masakuni Hosobuchi má ale ve své sbírce úplně všechny. Tedy až teď, M1 mezi jeho klenoty chyběla.

O legendárním supersportu divize M z let 1978 až 1981 už jsme se zmínili už několikrát, naposledy v souvislosti s kusem ve stavu tak dobrém, že byla jeho cena vyčíslena na více než deset milionů korun. Nakonec i ne zcela stoprocentní exemplář obohacený paketem AHG vycházel v přepočtu na 6,3 milionu.

Vysoké ceny a obrovský zájem sběratelů mají v těchto případech naprosto pevný podklad, vždyť reálně bychom našli jen málo historicky zajímavějších a výjimečnějších aut mnichovské produkce, která navíc dodnes nedostala nástupce. Další mimořádná, tentokrát závodní M1, se objevuje na scéně nyní, neboť lidé z BMW Group Classic přímo v mnichovském areálu BMW Welt předali absolutně navoňený kus předsedovi japonského klubu.

Podoba M1 Procar s dodatkem „Yes to the Nürburgring” vychází z představ samotého sběratele Masakuniho Hosobuchiho a staví na vozidlu z roku 1979. Nejedná se o zcela nově vyrobený vůz, avšak automobilka ho dle vkusu nadšeného fanouška restaurovala tak pečlivě, až ho v podstatě můžeme nazvat kusem ve zcela původním stavu - je v takové kondici, jako když byl nový.

Přitom se bavíme o soutěžním automobilu (o jednom konkrétním z celkových 54 kusů vyrobených), s nímž Nelson Piquet a Hans-Joachim Stuck v roce 1980 vybojovali v tisícikilometrovém závodu na Nürburgringu vítězství ve třídě a skončili celkově třetí. Na to také upozorňuje vůz svými polepy, odkazující na některé sekvence světoznámé závodní dráhy.

O to zajímavější je fakt, že Japonec Hosobuchi tímto konkrétním automobilem doplnil svojí „eMkovou“ sbírku, v níž v současné době nechybí údajně ani jeden jediný kus, tedy snad s výjimkou ještě neprodávaných gigantů X5 M a X6 M. Ten člověk je zkrátka fanda BMW každým coulem, docela by nás v této spojitosti zajímalo, zda preferuje nové kusy před staršími, nebo zda naopak dává přednost často kritizované moderně.

Ať už je to jakkoliv, tenhle kus mu bezostyšně závidíme, neboť vůz z přelomu sedmdesátých a osmdesátých let vozil v útrobách 3,5litrový šestiválec s mechanickým vstřikováním benzinu a díky výkonu 277 koní dokázal už tehdy jezdit až 260 km/h. Přeplňované závodní varianty, což se týká i tohoto kusu, dosahovaly v extrémním nastavení výkonu kolem 860 koní.


BMW M1 Procar: zrestaurovaný krasavec doplnil sbírku japonského nadšence - 1 - BMW M1 Procar 2014 01BMW M1 Procar: zrestaurovaný krasavec doplnil sbírku japonského nadšence - 2 - BMW M1 Procar 2014 02BMW M1 Procar: zrestaurovaný krasavec doplnil sbírku japonského nadšence - 3 - BMW M1 Procar 2014 03BMW M1 Procar: zrestaurovaný krasavec doplnil sbírku japonského nadšence - 4 - BMW M1 Procar 2014 04BMW M1 Procar: zrestaurovaný krasavec doplnil sbírku japonského nadšence - 5 - BMW M1 Procar 2014 05
BMW M1 Procar „Yes to the Nürburgring” je jednokusovou restaurovanou edicí přímo pro nejpopulárnějšího sběratele BMW divize M. Údajně má komplet všechny kusy

Zdroj: BMW Blog

Adam Šrámek

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.