BMW 150i: tenhle sleeper má V10 z M5, jede až 340 km/h

(+ videa) Deset válců se pod kapotu řady 1 nikdy nemontovalo. Toto auto bylo původně 120d, motor V10 S85B50 se do něj ale vešel snadno.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Fascinace a historie

BMW 150i: tenhle sleeper má V10 z M5, jede až 340 km/h

3.11.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

BMW 150i: tenhle sleeper má V10 z M5, jede až 340 km/h

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ videa) Deset válců se pod kapotu řady 1 nikdy nemontovalo. Toto auto bylo původně 120d, motor V10 S85B50 se do něj ale vešel snadno.

Dvanáctiválcové hatchbacky normálně nepořídíte, ale lze je postavit. Existují jako starší projekty zavedených tunerů a vznikají i dnes a ne zas tak ojediněle. To, co před sebou máme tentokrát, má ovšem o dva válce méně. Třebaže to zvenčí vypadá na obyčejnou řadu 1 třeba s čtyřválcovým dieselem.

Také to původně byl model 120d se vznětovým motorem o výkonu 163 koní. To není nic špatného, ale také to není auto, o kterém by bylo nutno psát roky po jeho zrodu. Tahle černá pětidveřová řada 1 dostala nevelkou ránu a snad se majiteli nechtělo do opravy, snad měl už delší dobu jiné plány - přesně nevíme. Do toho ovšem přišla M5 E60, také bouraná, ovšem tentokrát na zadní část auta.

Takže to, co je u této generace M5 podstatné, zůstalo v pořádku. Jistě už je jasné, kam tím míříme - německá firma KJ-Performance, která se zabývá opravami a úpravami vozů značky BMW, tahle dvě auta zkombinovala. A přidala díly ze třetího, neméně schopného stroje, aby vytvořila jeden z nejrychlejších atmosférických hatchbacků řady 1 pod sluncem.

Původní diesel se i s převodovkou stěhoval z auta ven a po opravě strukturálních částí poškozených nehodou a také zesílení, kde bylo třeba, a úpravy některých partií putoval dovnitř vidlicový desetiválec S85B50 i s poloautomatem SMG. Nebyl nový, jak stojí i výše, dostalo se mu i nějakého servisu a úpravy sání a řízení, takže nyní dává 550 koní v ukrutných 8 800 ot./min.

Tím třetím a neméně schopným strojem je BMW M3 generace E92 a je tu z něj řízení, podstatná část zadní nápravy včetně diferenciálu - který ale dostal kratší stalý převod - a poloos. Také jsou na všech čtyřech kolech brzdy z tohoto vozu a uvnitř z něj najdeme přístrojový štít, sedadla a volant. Odpružení je značky KW, je to verze Clubsport III.

Nelze se divit tachometru do 330 km/h; tohle auto nemá omezovač rychlosti a oněch 550 koní si musí poradit s rozumnými 1 590 kilogramy v plně připraveném stavu. Auto tedy zvládne 340 km/h a na stovce je za 4,4 vteřiny, jak ukáže jedno z videí níže. A kdyby vás zajímalo rozložení oné hmotnosti s destiválcovým motorem vpředu, pak je pořád skoro ideální - 55 procent na přední ose a 45 na zadní.

Výkon by se měl pohybovat někde u sériových 507 koní a 520 Nm. Není tu výfuk z M5 E60, alespoň ne z velké části, svody z tohoto vozu s největší pravděpodobností pochází. Ovšem koncovku vidíme jednu, nikoliv čtyři; potrubí má údajně průměr 90 mm, takže by to mohlo stačit, a byly odstraněny katalyzátory.

Právě výfukový systém by ještě mohl doznat nějakých změn, jak uvádí autoři tohoto projektu. Je to totiž poměrně čerstvá stavba, vůz vznikal letos v létě. A jak už to s podobnými projekty bývá, nejsou nikdy úplně hotové, vždycky se objeví něco, co ještě lze dodělat nebo vylepšit. Zatím se můžeme podívat na několik fotografií ze stavby, obrázky hotového vozu a několik videí, které ho ukazují v akci. Špatně rozhodně nejede a zní ještě lépe...


BMW 150i: tenhle sleeper má V10 z M5, jede až 340 km/h - 1 - bmw 1 e87 v10 hatch 01BMW 150i: tenhle sleeper má V10 z M5, jede až 340 km/h - 2 - bmw 1 e87 v10 hatch 02BMW 150i: tenhle sleeper má V10 z M5, jede až 340 km/h - 3 - bmw 1 e87 v10 hatch 03BMW 150i: tenhle sleeper má V10 z M5, jede až 340 km/h - 4 - bmw 1 e87 v10 hatch 03aBMW 150i: tenhle sleeper má V10 z M5, jede až 340 km/h - 5 - bmw 1 e87 v10 hatch 04BMW 150i: tenhle sleeper má V10 z M5, jede až 340 km/h - 6 - bmw 1 e87 v10 hatch 05BMW 150i: tenhle sleeper má V10 z M5, jede až 340 km/h - 7 - bmw 1 e87 v10 hatch 06BMW 150i: tenhle sleeper má V10 z M5, jede až 340 km/h - 8 - bmw 1 e87 v10 hatch 07BMW 150i: tenhle sleeper má V10 z M5, jede až 340 km/h - 9 - bmw 1 e87 v10 hatch 08BMW 150i: tenhle sleeper má V10 z M5, jede až 340 km/h - 10 - bmw 1 e87 v10 hatch 09BMW 150i: tenhle sleeper má V10 z M5, jede až 340 km/h - 11 - bmw 1 e87 v10 hatch 10BMW 150i: tenhle sleeper má V10 z M5, jede až 340 km/h - 12 - bmw 1 e87 v10 hatch 11BMW 150i: tenhle sleeper má V10 z M5, jede až 340 km/h - 13 - bmw 1 e87 v10 hatch 12BMW 150i: tenhle sleeper má V10 z M5, jede až 340 km/h - 14 - bmw 1 e87 v10 hatch 13BMW 150i: tenhle sleeper má V10 z M5, jede až 340 km/h - 15 - bmw 1 e87 v10 hatch 14BMW 150i: tenhle sleeper má V10 z M5, jede až 340 km/h - 16 - bmw 1 e87 v10 hatch 14aBMW 150i: tenhle sleeper má V10 z M5, jede až 340 km/h - 17 - bmw 1 e87 v10 hatch 15BMW 150i: tenhle sleeper má V10 z M5, jede až 340 km/h - 18 - bmw 1 e87 v10 hatch 16BMW 150i: tenhle sleeper má V10 z M5, jede až 340 km/h - 19 - bmw 1 e87 v10 hatch 17BMW 150i: tenhle sleeper má V10 z M5, jede až 340 km/h - 20 - bmw 1 e87 v10 hatch 18BMW 150i: tenhle sleeper má V10 z M5, jede až 340 km/h - 21 - bmw 1 e87 v10 hatch 19BMW 150i: tenhle sleeper má V10 z M5, jede až 340 km/h - 22 - bmw 1 e87 v10 hatch 19aBMW 150i: tenhle sleeper má V10 z M5, jede až 340 km/h - 23 - bmw 1 e87 v10 hatch 20BMW 150i: tenhle sleeper má V10 z M5, jede až 340 km/h - 24 - bmw 1 e87 v10 hatch 21BMW 150i: tenhle sleeper má V10 z M5, jede až 340 km/h - 25 - bmw 1 e87 v10 hatch 22BMW 150i: tenhle sleeper má V10 z M5, jede až 340 km/h - 26 - bmw 1 e87 v10 hatch 23BMW 150i: tenhle sleeper má V10 z M5, jede až 340 km/h - 27 - bmw 1 e87 v10 hatch 24BMW 150i: tenhle sleeper má V10 z M5, jede až 340 km/h - 28 - bmw 1 e87 v10 hatch 25BMW 150i: tenhle sleeper má V10 z M5, jede až 340 km/h - 29 - bmw 1 e87 v10 hatch 26BMW 150i: tenhle sleeper má V10 z M5, jede až 340 km/h - 30 - bmw 1 e87 v10 hatch 27
Ze dvou sériových a lehce bouraných BMW vzniklo jedno, které má do série blízko jen vizuálně

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.