Maybach 62 S Landaulet: Návrat starých časů

Kabriolety Maybach nejsou nic nového pod sluncem, neboť už ve třicátých letech existovalo hned několik verzí těchto luxusních automobilů v otevřeném provedení. Od podzimu se opět mohou zákazníci této německé značky projíždět v Maybachu bez střechy.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Fascinace a historie

Maybach 62 S Landaulet: Návrat starých časů

4.6.2008 | Jaroslav Vavera | Přidat příspěvek

Maybach 62 S Landaulet: Návrat starých časů

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Kabriolety Maybach nejsou nic nového pod sluncem, neboť už ve třicátých letech existovalo hned několik verzí těchto luxusních automobilů v otevřeném provedení. Od podzimu se opět mohou zákazníci této německé značky projíždět v Maybachu bez střechy.

Komu by standardní model Maybachu připadl poněkud nudný, může využít nabídky speciální omezené série polootevřeného vozu s karoserií landaulet, která právě v těchto horkých a slunečných dnech umí dokonale prozářit zadní sedadla. Dvojice cestujících si tak zde může užívat vrcholného komfortu na čerstvém vzduchu. Luxusní Maybach Landaulet vyrábí výhradně na objednávku a přijde zhruba na 900 000 eur.


Maybach 62 S Landaulet: Návrat starých časů - 1 - 07C2250_002Maybach 62 S Landaulet: Návrat starých časů - 2 - 07C2250_105Maybach 62 S Landaulet: Návrat starých časů - 3 - 07C2250_084

V pátém modelu věhlasné značky zůstává trvale uzavřen jen prostor řidiče, který má pro komunikaci s „pánem“ k dispozici dorozumívací zařízení, jenž je v prostoru pro cestující vybaveno ještě mikrotelefonem, umístěným ve středové konzole, pro lepší komunikaci s řidičem. Nad cestujícími na zadních sedadlech se rozprostírá ohromná černá plátěná střecha se skleněným zadním oknem, jejíž otevření nebo zavření zabezpečuje po stisknutí příslušného tlačítka elektrohydraulika a celý proces trvá 16 sekund. V případě jejího otevření se celá střecha ukryje se do prostoru za zadními sedadly. Ten však už musí řidič ručně zakrýt bílým obalem. Aby jízdní komfort zůstal zachován také v otevřeném Maybachu, byly zadní opěrky hlavy zvětšeny, z důvodu utlumení turbulence větru. Přídavný úzký spoiler vyjíždí automaticky od rychlosti 70 km/h, což rovněž napomáhá ke snížení aerodynamického hluku.

Automobil, který bude zatím vyroben v exkluzivní sérii dvaceti kusů má všechny prvky výbavy, jaké Maybach nabízí i u limuzín. Najdeme tady tak solární střechu nad řidičem, která pomáhá získávat energii pro náročnou klimatizaci, elektricky polohovatelná všechna křesla s masáží a další vymoženosti. Maybach 62 S Landaulet pak vyjíždí na dvacetipalcových kolech Michaelin Pilot Sport o rozměru 275/45, které jsou speciálně vyráběny jen pro tuto značku.

Maybach 62 S Landaulet: Návrat starých časů - 4 - 07C2250_108Maybach 62 S Landaulet: Návrat starých časů - 5 - 07C2250_113Maybach 62 S Landaulet: Návrat starých časů - 6 - 07C2250_122

Polokabriolet, nebo jak dnes Maybach nazývá tento model Landaulet, vychází z Maybachu 62 S. Jeho šestilitrový dvanáctiválcový motor disponuje dvěma turbodmychadly a poskytuje třítunové limuzíně největší výkon 450 kW, tedy poctivých 612 koní. Daleko důležitějším je ale ohromující točivý moment 1000 N.m v rozmezí 2000 až 4000 otáček, který je za pomoci pětistupňové samočinné převodovky přenášen na zadní kola. Boční části karosérie zůstaly zachovány, jen jsou zesíleny, pouhým oken neviditelnými, integrovanými ocelovými trubkami.

Maybach 62 S Landaulet je velmi výjimečným vozem, který si oblíbí velmi zámožní zákazníci nebo významné osobnosti. My jsme jen rádi, že tato německá značka nedala všem automobilovým nadšencům zapomenout, co že se to skrývá za karoserii pod označením Landaulet.

Jaroslav Vavera

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.