Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
10 nejrychlejších Nissanů GT-R světa: tisíc koní je minimum, 400 km/h žádná potíž
15.2.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+videa) I v sérii je výjimečně rychlý, přesto skrývá ještě velký potenciál. Ten nejrychlejší dá čtvrtmíli za 7,7 s.
Už dlouhá léta nenajdeme na světě častěji upravovaný supersport než Nissan GT-R přezdívaný Godzilla. Různé tunerské firmy z něj dostávají ohromné výkony, u jiných vozů nevídané. Opravdu se nesetkáváme často s tím, aby se z 550 koní pod kapotou sériového auta najednou stalo tisíc. V případě GT-R to není nic neobvyklého a úpravci chodí i dál - 1 400 nebo až přes 2 000 koní jsou k vidění dokonce tak často, že ani není snadné stvořit žebříček deseti nejrychlejších. Nemůžete vzít prostě všechny, je třeba pečlivě vybírat.
S takovýmito vozy si tedy jízdu po krásné točité silnici moc neužijete, alespoň tedy s většinou těch, co jsou v této desítce. Většinou to je na nich dost dobře vidět - disky a pneumatiky jsou dělané na čtvrtmílové sprinty a na zádi tato auta mívají připevněny brzdicí padáky. Ty se docela hodí, protože čtyřsetkilometrová rychlost většinou není problém.
Jestliže karoserie těchto aut připomínají sériový vůz jen některými panely, u motorů to platí obzvláště. Z původního motoru VR38DETT pod kapotou většinou zůstane tak nanejvýš blok a také objem motorů se nemění. Jinak tu bývají nové písty, ojnice, klikové a vačkové hřídele, turbodmychadla, sání, svody, výfuky, prostě úplně všechno. A převodovky jsou na tom podobně.
Spousta z těchto aut tedy má normální registrační značky, ale taky jich dost existuje ve Spojených státech, kde toho na silnice dostanete hodně, stačí se podívat na některé rat rody. Všechna auta splňují bezpečnostní pravidla, ve skutečnosti mají závodní auta často lepší pasivní bezpečnost než silniční, i když v nich nenajdete airbagy a EuroNCAP by je diskvalifikovala, protože nemají armádu elektronických hlídačů.
Desítku těch nejlepších jsme dali dohromady na základě věrohodně změřených časů na čtvrtmílovém sprintu (400 m), což je pro vůz ta nejoblíbenější disciplína. Z jiných pohledů by top 10 jistě vypadala jinak. Přiložený seznam můžete brát vážně, ale jen pro tuto chvíli - časy na čtvrtmíli a rekordy jednotlivých vozů se často a rády mění. Třeba auta na prvních dvou příčkách se o rekordní čas ve sprintu přetahovala celý minulý rok a nedá se očekávat, že by s tím chtěla přestat. Také pokud víte o rychlejším Nissanu GT-R, podělte se s námi v komentářích, možná nám nějaký zůstal skryt.
10. Nissan GT-R Prasada Ankema - 9,58 s
Američan jménem Prasad Ankem (ano, pěkné jméno...) je majitelem údajně nejrychlejšího Nissanu GT-R, který využívá sériových turbodmychadel. Zbytek motoru ale jistě je řádně upraven, protože pod kapotou je přes 1 000 koní. Přesné číslo neznáme, ale čas 9,58 vteřiny na čtvrtmíli naznačuje něco tímto směrem.
9. SVM Nissan GT-R Medusa - 8,93 s
Stroj postavený firmou Severn Valley Motorsport, kterému se přezdívá Medusa, stojí za několika evropskými rekordy, jako například míle s pevným startem za 22,42 vteřiny s cílovou rychlostí 380,8 km/h. A čtvrtmíli tento britský stroj se 1 418 koni zvládne za 8,93 vteřiny, což jej řadí na deváté místo.
8. M&S Performance Nissan GT-R - 8,87 s
Americká firma M&S Performance upravila svůj Nissan GT-R na neznámý výkon, ale dá se očekávat nějakých 1 500 koní, když nejrychlejší čas tohoto stroje na čtvrtmíli je 8,87 vteřiny a cílová rychlost je 262,4 km/h. K takovýmto výsledkům dopomohly zejména skutečné závodní pneumatiky Hoosier, bez nich byly časy o dost horší, jak ukazuje i video.
7. Tiunami 1 Nissan GT-R - 8,81 s
Nejsilnější Godzilla na Filipínách, nazvaná Tiunami 1, je zároveň sedmá na našem seznamu. S výkonem 1 335 koní a 1 387 Nm na kolech zvládla zajet čtvrtmíli za 8,81 vteřiny, což je zároveň filipínský rekord. A ano, ten název je slovní hříčka na slovo Tsunami. Majitel a řidič se jmenuje Jonathan Tiu.
6. SP Engineering Nissan GT-R - 8,79 s
Stroj firmy SP Engineering, která se jako dost dalších zabývá i prodejem tuningových kitů pro Nissany GT-R, kdysi chvíli držel světový rekord. Dnes je nicméně na 6. místě, protože jeho 1 192 koní na špici nestačí. Onen rekord, dosažený v dubnu roku 2012 v Nevadě, měl hodnotu 8,79 vteřiny s protnutím cílové čáry v rychlosti 268,7 km/h.
5. Switzer Performance Nissan GT-R Goliath - 8,46 s
„Goliáš” je balíček úprav, který firma Switzer Performance nabízí pro R35 GT-R. Tento konkrétní na snímcích má údajně přes 1 500 koní, což je na jeho výsledcích vidět. 8,46 vteřiny na čtvrtmíli je působivých, stejně jako cílová rychlost 290 km/h. Čas 22,6 vteřiny na jednu míli tohoto stroje je také hodný zmínky, ale zajímavější je cílová rychlost - 402 km/h.
4. Jun R1 Nissan GT-R - 8,3 s
Další britský Nissan GT-R, označený Jun R1 a patřící Jurgenu Vallonsovi, má také pod kapotou údajně více než 1 500 koní. A asi to bude i více než v případě americko-ruského Goliáše výše, protože tento stroj zvládne čtvrtmíli za 8,3 vteřiny. Patří mu tedy bramborová medaile.
3. Gosha Turbo Tech Moses Nissan GT-R - 7,81 s
Nejrychlejším autem Ruska a zároveň třetím nejrychlejším GT-R na světě je stroj postavený firmou Gosha Turbo Tech a nazvaný Moses, tedy Mojžíš. Pod kapotou má údajně přes 1 700 koní a koncem loňského roku zajel v Řecku čtvrtmíli za 7,81 vteřiny s cílovou rychlostí 287 kilometrů v hodině. Údajně to je evropský rekord.
2. Extreme Turbo Systems Nissan GT-R - 7,8 s
Americké GT-R, postavené v kolaboraci firem English Racing a Extreme Turbo Systems, pod kapotou údajně má přes 2 000 koní. V minulém roce dvakrát drželo světový rekord, trochu se o něj přetahovalo se současným nejrychlejším GT-R. Video níže je trochu starší a neukazuje čas 7,80 s, nicméně přesto je zajímavé - zejména si všimněte, jak vůz na videu doslova vystřelí ze startovní čáry na videu ve zhruba 1:27.
1. AMS Alpha Omega Nissan GT-R - 7,7 s
O „celou desetinu sekundy” lepší a v současnosti držitelem světového rekordu na čtvrtmíli mezi Nissany R35 GT-R je americký stroj firmy AMS, nazvaný Alpha Omega. S více než 2 000 koňmi pod kapotou zvládl 400 metrů za 7,7 vteřiny s cílovou rychlostí 300,2 km/h. Působivé je také zrychlení na 60 mph (96,6 km/h), které trvá 1,53 vteřiny, a na 300 km/h s hodnotou 7,56 vteřiny.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Rusové nasadili svůj podomácku vyrobený motor V16 do staré Lady, jako Bugatti tak úplně nejede
před 3 hodinami - Český designér vrátil život legendární Škodě 110 R, v moderním provedení vypadá stejně úchvatně jako originál
před 8 hodinami - Franco Colapinto, nové „zázračné dítě” Formule 1, si utahuje z ekologických aktivistů, něco takového se dnes neodpouští
včera
Nejčtenější články
- Elektrický Fiat 500 je takové fiasko, že se z něj šéf Stellantisu bude muset zpovídat italskému parlamentu
5.10.2024 - Nový šéf Rolls-Roycu zrušil oddanost elektrickému pohonu, hybridní modely odpískal úplně. „Nejedou jako vánek,” říká
5.10.2024 - Nový vrcholný McLaren W1 kompletně odhalil únik, designově je to jeden velký chaos a bída
6.10.2024 - Lidé začali elektrickým Korejcům ve velkém ukazovat záda, tato ošklivka teď v Evropě padá o 73 procent
6.10.2024 - Už i Toyota zrušila svou otevřenou podporu LGBTQ a DEI, konečně začala vnímat realitu
6.10.2024
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 11.04. 19:02 - petr_riha
- Elektromobily a vse kolem nich 11.04. 18:02 - řidičBOB
- VZKAZY 11.04. 15:35 - pavproch
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 11.04. 15:30 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 11.04. 09:15 - Předseda
- Onboard videa 11.04. 08:44 - Truck Daškam
- vyber motorky 11.03. 21:59 - M.Z.
- Zákaz zastavení a pokuta 11.03. 10:34 - řidičBOB