Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Zmást autopiloty jde relativně snadno, ani nemusíte být hackeři
7.9.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Autopiloty se orientují pomocí lidarů, kterým jde „ukázat” odrazy reálně neexistující překážky. To znamená, že auto může bezdůvodně jít prudce na brzdy.
Člověk by řekl, že největším problémem autonomních vozů bude riziko hacknutí a dálkového ovládání. Tohle riziko rozhodně není zanedbatelné, ale není jediné. Automobily, které se orientují pomocí lidarů, tedy laserových radarů, jde relativně snadno zmást vysláním falešných signálů o přítomnosti dalších aut na silnici.
Potřebujete k tomu slabý laser a počítač, klidně přenosný a malinký typu Raspberry Pi, což je doslova kapesní přístroj. A také to, aby lidarová komunikace auta nebyla nějakým způsobem šifrovaná nebo skrytá, což u prototypů není, ale u produkčních aut klidně být může; zatím po silnicích jezdí jen testovací prototypy.
Pak jde senzorům auta „ukázat” pár dalších odrazů automobilů, třeba pár metrů před nosem, ale fyzické auto tam vůbec není. Autopilot si ale bude myslet, že tam je, protože ho „uvidí” - a třeba zašlápne brzdy nebo se bude chtít vyhnout, což může způsobit problém pro někoho, kdo jede za ním, řádně vystrašit posádku autonomního vozu a nebo klidně i něco horšího.
Že je tohle zmatení senzorů relativně snadné, ještě neznamená, že se jím bude bavit každý druhý znuděný puberťák. Podobně jako u ostatních „snadných” zneužití aut je stále potřeba vědět, co člověk dělá, a věnovat tomu čas a úsilí. V každém případě to ale může být další připomínkou, že vývojáři autonomních aut mají před sebou ještě pořádný kus práce - toto riziko jistě není poslední, se kterým se budou muset vypořádat...
Autopiloty Googlu už jezdí v provozu a používají lidar k orientaci
Zdroj: Engadget
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič Hyundai vjel do dealerství Fordu a totálně zničil vzácný, dekády starý nejetý Mustang vyrobený v pouhých 300 kusech
před 6 hodinami - Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
včera - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
25.12.2024
Nejnovější články
- Nadějný výrobce elektroaut je na hraně krachu. Zastavil veškeré aktivity, zaměstnance poslal na „povinné neplacené volno“
před 55 minutami - Absurdita dění kolem Tesly nezná mezí, ve Švédsku jí odmítají připojit k síti už 100 nově postavených Superchargerů
před 2 hodinami - Jedno z nejlevnějších rodinných aut mezi ojetinami je dnes skoro zapomenutý držák, za málo nabízí opravdu hodně
před 3 hodinami - První elektrická Maserati jsou totální fiasko. Prodávají se po kusech za měsíc v celé Evropě, výrobu zastavili až do února
před 5 hodinami - Řidič Hyundai vjel do dealerství Fordu a totálně zničil vzácný, dekády starý nejetý Mustang vyrobený v pouhých 300 kusech
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva