Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Zemřel Sergio Pininfarina, dvorní designér Ferrari či Maserati
3.7.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
V noci na dnes odešla ve věku 85 let světová legenda italského designu, která se nesmazatelným způsobem zapsala do vývoje automobilového stylu.
Rok 2012 bude v automobilové historii zapsán černějším písmem, než kterýkoli jiný. V dubnu zemřel Ferdinand Alexander Porsche, tvůrce původní devětsetjedenáctky. Ještě ten samý měsíc bylo Porsche i svět chudší o další slavné jméno - automobilka ze stuttgartského Zuffenhausenu ztratila svého bývalého šéfa stylistického oddělení Tonyho Lapina.
V květnu jsme se dozvěděli další smutnou zprávu, zemřel Caroll Shelby, automobilový konstruktéra a autor slavného AC Cobra. Zubatá však neúprosně kosí mezi automobilovými legendami minulého století dál. Dnes v noci umřel ve společnosti své manželky a dětí Sergio Pininfarina.
Jako dítě věhlasného návrháře Battisty „Pinin“ Fariny bylo v jeho osudu předurčeno, aby se také stal designérem. Sergio Pininfarina se narodil 8. září 1926, vystudoval strojní inženýrství na Polytechnickém institutu v Turíně a vzápětí v roce 1950 nastoupil do rodinného podniku. O deset let později se přepracoval na pozici generálního ředitele a po smrti svého otce se v roce 1966 ujal vedení.
Pokud bychom chtěli vyjmenovat všechny slavné vozy pocházející z jeho studia, vydalo by to asi na hodně dlouhý seznam. Spolupracoval především s domácími automobilkami Ferrari, Maserati, Lancia nebo Fiat, ale kus z jeho umění získali také majitelé značek Peugeot, Cadillac, zkrátka karosoval téměř vše - noblesní auta jako Rolls-Royce, ale v posledních letech pomáhal prosadit se také spoustě čínských značek.
V roce 2005 byl za své zásluhy jmenován doživotním senátorem a zasadil se třeba i o to, že se jeho společnost pustila také do jiných oblastí průmyslového designu. Jeho jméno nebude zapomenuto, přesto zůstává už jen říci čest jeho památce.








Většina dodnes vyrobených Ferrari nese rukopis studia Pininfarina, ale Sergio spolupracoval také s GM, Maserati, Alfou nebo Peugeotem
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Šťastné drama v Le Mans pro YART s Hanikou včera 16:28
- Gabriele Ruiu s wild card v Cremone včera 10:46
- Le Mans je prvním závodem EWC 2025, tedy MS-Endurance 19.4.2025
- V Le Mans zahájil letošní ročník MS-Side 19.4.2025
- Le Mans: Pole Position pro Haniku a spol. 18.4.2025
Nejčtenější články
A pak že nevydrží: Jediné kdy prodávané menší auto s dieselovým V8 je k mání po najetí 625 tisíc km. To jsme ještě neviděli
22.3.2025Nejlevnější auto světa se pořád prodává. Vypadá všelijak, ale co byste chtěli za 67 tisíc?
22.3.2025Zákazníci ukazují záda dalšímu drzému nápadu automobilek, naprostá většina lidí obchází placení za už koupená auta
22.3.2025Audi rozjede prodeje aut své nové levné značky už za pár týdnů, je to zatím vrchol jeho úpadku
22.3.2025Německé automobilky nabízí zaměstnancům za „dobrovolný” odchod až 12 milionů korun, takové míry zoufalosti dosáhly
23.3.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva