Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Zákazníci Rolls-Royce o downsizing nestojí. Ostatních se nikdo neptá
15.4.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Klienti britské značky Rolls-Royce očividně žádným baterkami poháněným modelům nefandí a nenechají si sáhnout ani na dvanáctiválce.
Byla to otázka v přepočtu za padesát sedm milionů korun. Stačilo ji jen položit včas. Místo toho se Rolls-Royce začal vyptávat svých zákazníků na jejich zájem o elektromobily až potom, co za tyto peníze jeden s názvem 102EX postavil a představil na loňském ženevském autosalonu. Že to nebylo moc chytré rozhodnutí, si v automobilce uvědomili až posléze.
Po premiéře vozu Rolls-Royce uspořádal turné. Baterkami poháněný Phantom předvedl více než pětistovce nejlepších klientů, výsledek však těžko odpovídal očekávání. „Reakce byly rozporuplné,“ řekl pro americký magazín Car and Driver Torsten Müller-Ötvös, předseda představenstva a šéf firmy. Lidem se líbila akcelerace a naprosté ticho, jenže představa osmihodinového nabíjení z třífázové nabíječky a až dvacet hodin z běžné zásuvky při dojezdu 200 km byla pro ně naprosto neakceptovatelná.
Spousta zákazníků ale bylo mnohem nekompromisnějších. „Řekli nám to jasně - ,nezahrávejte si s dvanáctiválcovými motory‘,“ prozradil Torsten Müller-Ötvös na newyorském autosalonu, čímž chtěl říci, že menší motory nepřipadají pro majitele vozů Rolls-Royce do úvahy. „Je to jejich svatý grál a milují jej,“ potvrdil nejvyšší boss.
Zjištění, že o elektromobily a downsizing prakticky nikdo nestojí, vyšlo Rolls-Royce celkem jistě na mnohem více než oněch šedesát milionů korun, za ty možná obkroužil svět s prototypem 102EX. Marnotratnost? Dost možná. Britové se však alespoň zeptali. Zákazníci běžných značek jsou ale dnes stavěni před hotovou věc, ať se jim to líbí nebo ne - na výběr je motor „downsizovaný”, nebo žádný.






Stačilo se zeptat dříve a miliony liber za prototyp 102EX by zůstaly doma. A možná stačilo jen myslet, elektromobily jsou dnes s ohledem na možnosti akumulátorů v této třídě aut stále mrtvým konceptem.
Zdroj: caranddriver.com , autonews.com
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Nový dvourotorový Wankel je hotový, říká šéf Mazdy, k návratu rotačních sporťáků brání poslední překážka
před 8 hodinamiŘešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
před 10 hodinamiPrvní elektrické Porsche ztrácí hodnotu tak moc, že láme další psychologickou cenovou hranici, majitele připravilo o miliony za pár let
před 11 hodinamiLotus po sázce na špatného koně dál upadá. Musí znovu propouštět, obchodní válka mu zasazuje další rány
dnesRychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva