Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Z Hyundai se stává značka milionářů
13.7.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Když si představíte typického zákazníka Hyundai v České republice, jistě vás nenapadne žádný chudák, ale opravdu bohatý člověk zřejmě též ne. Ve Spojených státech je ale i v těchto kruzích značka velmi úspěšná.
Na otázku ohledně automobilových preferencí opravdu bohatého člověka odpovíte zřejmě jmenováním některé ze značek německé „prémiové” trojky, švédského Volva, japonských firem jako Lexus či Infiniti, popřípadě něčím dotýkajícím se nabídky exkluzivních automobilek typu Bentley, Ferrari, Lamborghini, Porsche Rolls Royce a jim podobných. Že by se do této společnosti mohlo dostat korejské Hyundai, které ještě před pár lety mlátilo slámu i mezi zákazníky ze středních společenských vrstev, to by vás zřejmě ani nenapadlo.
Jenže právě o tom hovoří zprávy, které čerstvě dorazily zpoza oceánu. Podle Wall Street Journal totiž nejbohatší z Američanů volí vozy značky Hyundai stejně často jako Audi. Jak k tomuto závěru za velkou louží došli? Základem se stala statistika společnosti American Express, která vydává prestižní platební kartu Centurion (zvanou též „černá karta”). Jestliže už utíkáte od monitoru do banky si ji také pořídit, zvažte svou finanční situaci - tato karta je vydávána pouze lidem s ročním příjmem přes 1,3 milionu dolarů (necelých 22 milionů Kč) a majetkem v hodnotě alespoň 16,3 milionu dolarů (cca 273 milionů Kč). Když tedy hovoříme o bohatých lidech, je v tomto případě řeč o opravdové smetánce, majetek přes čtvrt miliardy korun má nesporně málokdo.
Plných 6 % z těchto lidí pak vlastní vozy značky Hyundai, což je číslo srovnatelné nejen s již zmíněným Audi, ale třeba i s Bentley. Jak je to možné? V prvé řadě je třeba říci, že nabídka Hyundai je v USA poněkud odlišná resp. stojí na trochu jiných modelech. Dozajista nemá svůj základ v příměstských mini či malých MPV, ale spíše ve větších SUV a sedanech jako je racionálně pojatá i40 nebo opravdu luxusní model Genesis, jenž je dodáván i s pětilitrovým motorem. U nás se krom i40 (nejde ale o úplně stejné auto jakým je Sonata či Elantra) prodává z amerického portfolia jen Genesis Coupe, na odbytu ale velký podíl jistě nemá. A tak zatímco i10 si bohatý člověk zřejmě nekoupí ani jako psí boudu, u Genesis je již situace jiná.
Druhým a dost možná ještě podstatnějším aspektem ke zvážení je, komu tyto vozy vlastně slouží. Že si nějaký dobře situovaný člověk Hyundai pořídí ještě neznamená, že s ním i jezdí. Nemyslíme přitom nyní ani tak na charitu či služebnictvo, ale spíše na ratolesti dotyčných. Synovi či dceři jistě z mnoha důvodů neuškodí, když svou automobilovou kariéru začne za volantem kupé Genesis než ve Ferrari či Lamborghini.
Nemáme ale v úmyslu tím význam zmíněného čísla bagatelizovat, však i spousta Audi TT nebo BMW Z4 skončí v rukou dcer a synů dobře postavených lidí a Hyundai vedle nich jistě neplní roli auta za trest. Korejské značce se zkrátka daří přesvědčovat i náročnou klientelu, že umí vyrobit auto srovnatelné s renomovanější konkurencí. Jsme zvědavi, jak moc nás přesvědčí právě kupé Genesis, které pro vás brzy otestujeme.









Hyundai Genesis se bohatým lidem zamlouvá, u nás se bohužel neprodává
Zdroj: Wall Street Journal
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025Elektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejnovější články
Nový dvourotorový Wankel je hotový, říká šéf Mazdy, k návratu rotačních sporťáků brání poslední překážka
před 11 hodinamiŘešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
včeraPrvní elektrické Porsche ztrácí hodnotu tak moc, že láme další psychologickou cenovou hranici, majitele připravilo o miliony za pár let
včeraLotus po sázce na špatného koně dál upadá. Musí znovu propouštět, obchodní válka mu zasazuje další rány
včeraRychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.21. 23:27 - rhinos
- Cyklistické vlákno 04.21. 22:25 - Kavis
- Detektory policejních radarů 04.21. 16:22 - Michalll
- S větrem ve vlasech.... 04.21. 15:51 - pavproch
- BMW Divize 04.21. 11:17 - pavproch
- Jak opravit lak/kapotu na Skoda Superb 3 04.21. 09:08 - RoseBL
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321