Yaris Hybrid je nejúspornější Toyotou v historii

Toyota se dnes s menším zpožděním pochlubila spotřebou Yarisu Hybrid, který se měl stát nejúspornějším vozem ve své třídě. Zvládl nejen to.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Yaris Hybrid je nejúspornější Toyotou v historii

7.2.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek

Yaris Hybrid je nejúspornější Toyotou v historii

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Toyota se dnes s menším zpožděním pochlubila spotřebou Yarisu Hybrid, který se měl stát nejúspornějším vozem ve své třídě. Zvládl nejen to.

Pohonné ústrojí Yarisu Hybrid se vám vzhledem k velikosti tohoto vozu může zdát až příliš komplikované. Nebudeme vám v takovém případě oponovat, faktem ale je, že minimálně na papíře se projevuje zcela výjimečnou efektivitou.

Toyota se v prvotním představení vozu paradoxně zrovna spotřebou paliva nepochlubila a její odhalení si nechala na později. Možná dříve pouze nebylo dokončeno oficiální měření, pokud ale šlo o jakýsi zlatý hřeb, je prezentování výsledku v podobném světle docela namístě - vůz totiž vykazuje kombinovanou spotřebu pouze 3,5 litru benzinu na 100 km.

Bavme se o tom, jak moc jsou si papírové údaje s pozdější realitou podobné, ale když už nic jiného, jde v tomto případě o číslo z „čistého měření”, tedy hodnotu plně srovnatelnou s jakýmkoli vozem konvenční konstrukce. Yaris Hybrid totiž není „plug-in”, při testu tedy nemůže podvádět akumulátory nabitými z garáže. A když si k tomu přidáme, že nejde o žádné ekologické nedochůdče, ale o vcelku výkonné, stokoňové auto...

Je mimochodem zajímavé, že sama Toyota jej označuje za nejúspornější vůz své historie (a my ji v tom rozhodně neodporujeme), přitom třeba Prius Plug-in Hybrid se v eurotestu honosí kombinovanou spotřebou 2,2 l na 100 km. Právě ta je ale pokřivená nabitými akumulátory a není dlouhodobě (a de facto ani krátkodobě, pokud nepovažujeme elektřinu za vzduch) udržitelná. Toyota to zjevně dobře ví a i proto primát dává reálně úspornějšímu Yarisu.

I když známe hodnotu spotřeby, některé detaily si výrobce stále nechává pro sebe - známa není třeba dynamika, cena a ani ony tři přiložené fotografie čerstvé doplněné jen o dva technické pohledy jistě nebudou pro zájemce o tento vůz dokonale uspokojivé. Všechna další dosud známá fakta najdete v již zmíněném předchozím článku.


Yaris Hybrid je nejúspornější Toyotou v historii - 1 - Toyota Yaris Hybrid oficialni 01Yaris Hybrid je nejúspornější Toyotou v historii - 2 - Toyota Yaris Hybrid oficialni 02Yaris Hybrid je nejúspornější Toyotou v historii - 3 - Toyota Yaris Hybrid oficialni 03Yaris Hybrid je nejúspornější Toyotou v historii - 4 - Toyota Yaris Hybrid oficialni dalsi 01Yaris Hybrid je nejúspornější Toyotou v historii - 5 - Toyota Yaris Hybrid oficialni dalsi 02
Toyota Yaris Hybrid na třech starších a dvou nových snímcích

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše