Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Yaris Hybrid je nejúspornější Toyotou v historii
7.2.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Toyota se dnes s menším zpožděním pochlubila spotřebou Yarisu Hybrid, který se měl stát nejúspornějším vozem ve své třídě. Zvládl nejen to.
Pohonné ústrojí Yarisu Hybrid se vám vzhledem k velikosti tohoto vozu může zdát až příliš komplikované. Nebudeme vám v takovém případě oponovat, faktem ale je, že minimálně na papíře se projevuje zcela výjimečnou efektivitou.
Toyota se v prvotním představení vozu paradoxně zrovna spotřebou paliva nepochlubila a její odhalení si nechala na později. Možná dříve pouze nebylo dokončeno oficiální měření, pokud ale šlo o jakýsi zlatý hřeb, je prezentování výsledku v podobném světle docela namístě - vůz totiž vykazuje kombinovanou spotřebu pouze 3,5 litru benzinu na 100 km.
Bavme se o tom, jak moc jsou si papírové údaje s pozdější realitou podobné, ale když už nic jiného, jde v tomto případě o číslo z „čistého měření”, tedy hodnotu plně srovnatelnou s jakýmkoli vozem konvenční konstrukce. Yaris Hybrid totiž není „plug-in”, při testu tedy nemůže podvádět akumulátory nabitými z garáže. A když si k tomu přidáme, že nejde o žádné ekologické nedochůdče, ale o vcelku výkonné, stokoňové auto...
Je mimochodem zajímavé, že sama Toyota jej označuje za nejúspornější vůz své historie (a my ji v tom rozhodně neodporujeme), přitom třeba Prius Plug-in Hybrid se v eurotestu honosí kombinovanou spotřebou 2,2 l na 100 km. Právě ta je ale pokřivená nabitými akumulátory a není dlouhodobě (a de facto ani krátkodobě, pokud nepovažujeme elektřinu za vzduch) udržitelná. Toyota to zjevně dobře ví a i proto primát dává reálně úspornějšímu Yarisu.
I když známe hodnotu spotřeby, některé detaily si výrobce stále nechává pro sebe - známa není třeba dynamika, cena a ani ony tři přiložené fotografie čerstvé doplněné jen o dva technické pohledy jistě nebudou pro zájemce o tento vůz dokonale uspokojivé. Všechna další dosud známá fakta najdete v již zmíněném předchozím článku.
Toyota Yaris Hybrid na třech starších a dvou nových snímcích
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
31.10.2024 - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Nahé Bugatti Tourbillon je asi jediné porno, na které se můžete dívat v práci, odhalilo i pozadí vývoje
4.10.2024 - BMW tlačí na EU, aby zrušila vysoká cla na auta z Číny. Nepřinesou nic dobrého automobilce, Německu a ani celé Evropě
4.10.2024 - Prodeje taxíků Mercedesu zkolabovaly. Firma přišla téměř o celý trh, i když ho fakticky založila a přes 100 let mu vládla
4.10.2024 - Jediná Škoda s motorem V6 TDI je k mání nejetá po 1. majiteli. S dobovou navigací a manuálem je to posel z minulosti
4.10.2024 - Volvo prosí EU: Zakažte nám prodávat auta, která by naši zákazníci mohli chtít. A není samo
4.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva