Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Wiesmann se vrací mezi živé, výrobu chce obnovit již v příštím roce
18.11.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Novou kariéru německé ještěrky budou mít na starosti indičtí bratři žijící v Londýně. Ti již s Wiesmannem mají zkušenosti z dřívějších let.
O malosériové automobilce Wiesmann jsme se naposledy zmiňovali v loňském roce. A bohužel ne v dobrém, neboť německá ještěrka byla v daný moment na pokraji bankrotu bez výhledu na jakéhokoliv nového investora. Zdálo se tedy, že definitivně skončí v propadlišti dějin. Její pobyt ve „věčných lovištích“ ale nakonec nebyl dlouhý, neboť momentálně čeká Wiesmann nová životní dráha. Práva na značku a logo, jakožto i veškeré vlastnictví včetně montážních linek totiž koupili britští investoři za sumu, která se má pohybovat okolo sedmi milionů Eur (cca 189,22 mil. Kč).
K finálnímu převzetí firmy by mělo dojít letos v prosinci během schůzky s věřiteli, následně snad budeme moci hovořit o žijící značce Wiesmann Automotive. Jejími novými majiteli se přitom stávají Roheen Barry a Anita Tatalovic, přičemž první z nich dosud pracoval jako šéf softwarové společnosti Contec Global. Ačkoliv pochází z Indie, pochlubit se může titulem z Harvardské univerzity. Anita Tatalovic je pro změnu bankéřkou a jako taková bude mít ve firmě na starosti hlavně finanční stránku.
Mimo to se součástí vedení stává také Roheenův bratr Sahir Berry, který je v Indii znám jako tuningový expert, a proto bude dohlížet hlavně na technické aspekty. Oba sourozenci přitom dodávají, že se značkou Wiesmann již mají nemalé zkušenosti, neboť od roku 2012 provádějí pravostranné konverze, které firma sama o sobě vyrábět nezvládala. S obnovením produkce by chtěli začít již v příštím roce v německém Dülmenu, nic konkrétního však zatím nezmiňují.
Momentálně je tedy sporné, zda obnovena bude předchozí produkce či dorazí zcela nový model. Naposledy se přitom Wiesmann blýskl limitovanou sérii GT MF4-CS, která vznikla u příležitosti 25. výročí založení značky. Pod retro kapotou mělo toto kupé motor V8 4,0 l, který zadní kola zásoboval skrze sedmistupňovou dvouspojkovou skříň 420 koňmi. V kombinaci s 1 350 kily pak nebyl problémem sprint na stovku za 4,4 sekundy a nejvyšší rychlost 293 km/h.









Posledním počinem Wiesmannu bylo limitované kupé GT MF4-CS, které se v roce 2013 ukázalo v Ženevě. Poté firma zbankrotovala, nyní se však s novými majiteli vrací mezi živé
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
včeraPrvní kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
včeraNejoblíbenější produkt VW nestrádá. Jeho loňské prodeje se dokonce vyšplhaly na rekordní úroveň, za vším hledejte cenu
13.3.2025
Nejnovější články
Už i Němci chápou: „Automobilky kvůli elektromobilům uvízly v katastrofální spirále ztrát.” Uniknout z ní nebude snadné
před 2 hodinamiBMW poprvé ukázalo novou elektrickou řadu 3. Vypadá to, že ji znovu trápí stejný problém jako dnešní pětku
před 3 hodinamiNová Audi nedostala prakticky žádná tlačítka na palubní desce, zato ve dveřích jich mají až 23. Je to vrchol okaté láce
před 5 hodinamiŠkoda ukáže elektrickou Octavii poprvé už letos, postupná poprava bestselleru začne v srpnu
včeraOstré Audi zabavené zločinci ukazuje, jak nenápadné superauto to může být, „anonymní” specifikace je v dražbě
včera
Živá témata na fóru
- Výběr autopojištění 03.15. 09:26 - Zajda
- Politický koutek 03.14. 17:16 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 03.14. 10:22 - pavproch
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 03.14. 10:16 - Brus
- vyber motorky 03.13. 16:35 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 03.13. 14:26 - jerry
- Rodinné a pohodlné auto pro malé 3 děti 03.13. 09:47 - koffee
- Lampárna (stěžovatelna) 03.12. 20:12 - M.Z.