Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Vzácná Ferrari 250 GT SWB a 275 GTB/4 jsou k mání, sběratel je odkázal charitě
7.5.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Richard Colton, sběratel Ferrari, měl strach z moře. Proto jeho rodina věnovala charitě zachraňující trosečníky dvě velmi cenná Ferrari z pozůstalosti.
Příspěvky na charitu jsou relativně běžnou věcí, zejména jste-li multimilionáři. Některé hollywoodské hvězdy na dobročinné účely posílají ohromné sumy. Nestává se ale, aby z dědictví po sběrateli automobilů byly dva z velmi vzácných a ceněných vozů charitě darovány. Právě to ale následovalo po smrti Brita Richarda Coltona, dlouholetého sběratele vozů Ferrari.
Royal National Lifeboat Institution (RNLI) je dobročinná organizace, která podle informací na svém webu zachraňuje trosečníky u pobřeží Britských ostrovů. Richarda Coltona prý moře „znervózňovalo” a snad proto právě tato charita dostala takto velký dar, podle mluvčího Jamese Oxleyho největší, jaký kdy obdržela. Obě auta budou prodána v aukci 14. října a charita doufá, že za výtěžek pořídí dvě nové lodě.
A co to konkrétně Coltonova rodina charitě darovala? Červený stroj je Ferrari 250 GT SWB z roku 1960. Je to druhé vyrobené 250 GT SWB s volantem vpravo vůbec a je ve specifikaci semi-competizione, což znamená samosvor mezi zadními koly, dvanáctiválec naladěný na 280 koní, lepší převodovku a větší nádrž. Očekává se, že v aukci vynese jeho prodej přes 5 milionů liber (180,8 milionu korun).
Stříbrný vůz je model 275 GTB/4, tedy čtyřvačková verze modelu 275 GTB, a byl vyroben v roce 1967. Hlavním rozdílem oproti GTB je rozvod DOHC; celkem jsou tedy v motoru vačkové hřídele čtyři a odtud také označení GTB/4. 3,3litrový dvanáctiválec v tomto voze má 300 koní a maximálka je 266 km/h. Je to o něco méně vzácný a tedy i méně drahý kousek ve srovnání s 250 GT SWB, i tak se ale dá očekávat, že přinese do kasy RNLI pořádnou sumu.












Červené Ferrari 250 GT SWB se údajně může prodat za 5 milionů liber
Stříbrná 275 GTB/4 asi přinese menší peníze, ale také nebude levná
Zdroj: Classic And Sports Car
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
před 11 hodinamiElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
včeraUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Električtí „hujeři” uznali, že elektromobily se spalovacím autům nevyrovnají. Teď tedy říkají, že to vlastně nejsou auta
22.3.2025Už ani jiní výrobci aut nechtějí s Audi mít nic společného, tento raději přejde na své vlastní motory
22.3.2025„Bojovníci proti Tesle” svým vandalismem automobilce ve skutečnosti pomáhají, její situace ostatně nebude tak zlá
22.3.2025A pak že nevydrží: Jediné kdy prodávané menší auto s dieselovým V8 je k mání po najetí 625 tisíc km. To jsme ještě neviděli
22.3.2025Nejlevnější auto světa se pořád prodává. Vypadá všelijak, ale co byste chtěli za 67 tisíc?
22.3.2025
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.20. 18:20 - Stepan
- S větrem ve vlasech.... 04.20. 15:24 - pavproch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- BMW Divize 04.19. 14:58 - pavproch
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.18. 12:06 - GeneHawkins