Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
VW vypustil nové detaily k 10stupňovému automatu, zvládne až 500 Nm
10.5.2014 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Mnoho novinek k nové převodovce tedy nemáme, víme ale, že si poradí také se silnými agregáty a bude připravena pracovat v autech s motorem podélně i napříč.
Největší novinkou letošního Vienna Motor Symposium ze strany Volkswagenu bylo odhalení nového třílitrového dieselu Audi, který jsme vám představili už včera. Krom této oficiální události ale došlo i na poněkud méně strojené rozhovory médií s jednotlivými zástupci koncernu. Šéf jeho vývoje, Hans-Jakob Neusser, pak řekl pár dosud neslyšených slov k nové 10stupňové automatické převodovce, kterou německá firma chystá.
To samo o sobě není nic nového, neboť o ní automobilka otevřeně na stejném místě hovořila už minulý rok. Věděli jsme, že dostane deset stupňů, které by měl na trh premiérově dostat Hyundai, bude mít dvojici spojek a má se stát zásadní novinkou, která pomůže Němcům splnit (oprostěme se nyní od toho, zda fakticky, nebo papírově) nové limity spotřeby EU pro rok 2022. Tak trochu jsme ale předpokládali, že podobně jako dosavadní devítistupňový automat ZF známý třeba z Range Roveru Evoque bude v možnostech svého použití citelněji omezen, to se ale prý stát nemá.
Neusser kolegům z Autocaru prozradil, že novinku bude možné použít jak v modelech s motorem umístěným podélně, tak v těch sázejících na uložení motoru napříč vzhledem k podélné ose vozu. Dále uvedl, že převodovka zvládne přenést točivý moment až 500 Nm, což dohromady značí široké použití prakticky ve všech modelech značky. Dočkat by se jej tak mohly budoucí kompakty i sporťáky.
Neusser dále potvrdil brzký příchod nového dvoulitrového motoru TDI biturbo, který má do budoucna nabízet až přes 270 koní, v novém Passatu, který se představí letos v Paříži (už jsme jej ale mohli vidět v Číně...), ale zatím nabídne „jen” 240 koní. To jsou všechno zajímavé novinky, na další detaily nás ale VW ještě nechá chvíli čekat...
Pádly pod volanty Volkswagenů si brzy budete moci pořádně zacvakat, a to i ve výkonných modelech
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nejčtenější články
- Ani šéf Hondy nedokázal novinářům vysvětlit, proč by se jím řízená firma měla spojit s Nissanem
2.1.2025 - Je tu nový král ztráty hodnoty, o kterém zatím nebyla řeč, majitele připravil o 2 miliony za 2 roky a 19 tisíc najetých km
2.1.2025 - BMW na poslední chvíli zařízlo projekt 1300koňového elektromobilu, víra v protežovaný pohon se dál vytrácí
2.1.2025 - Jediný žijící Ferrariho syn a dědic si specifikoval další auto tak, jak pochopí jen znalí, svého otce připomíná stále víc
2.1.2025 - Prodeje drahých elektrických aut dál mohutně kolabují. Bohatí lidé o ně nemají zájem ani v Číně, ztrátové značky končí
3.1.2025
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.31. 20:51 - Truck Daškam
- OT - zavírám krám, uklízím 01.31. 20:14 - petr_riha
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus