Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
VW ve Frankfurtu odhalí i jednomístný elektromobil. Klon Audi A0 to nebude
23.8.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Volkswagen se zjevně rozhodl zaplavit svůj frankfurtský stánek malými auty. Po odhalení produkčního mini up! přidal i avízo o malém elektromobilu.
Zatím nevíme, co to přesně bude, informace „jednomístný” a „elektrický” by ale mohly dávat tušit cosi o pojízdném elektrickém křesle (neberte to doslova...) ve stylu čerstvě odhaleného Audi A0. Jak se ale zdá, o klon této koncernové podivnosti v případě malého VW nepůjde.
Informací máme zatím k dispozici minimum, jisté je jen to, že 8. září v Berlíně automobilka odhalí jednomístný experimentální vůz poháněný elektřinou. Šéf vývoje Volkswagenu Jürgen Leohold k tomu dodal jen tolik, že vůz je stvořen pro krátké cesty, což později potvrdila i mluvčí firmy.
Leohold v souvislosti s touto novinkou zmínil nedávný koncept XL1, a tak je docela pravděpodobné, že půjde o menší a čistě elektřinou poháněný vůz stejného ražení. Vtipná je poznámka šéfa vývoje v tom smyslu, že nový vůz bude mít oproti XL1 lepší parametry co do spotřeby paliva - aby také ne, když půjde o elektromobil, zde bude spotřeba paliva dozajista nulová. Spotřeba energie ale už taková určitě nebude...
Jaké má koncern s tímto modýlkem záměry teprve uvidíme, pokud ale generální ředitel a předseda představenstva Martin Winterkorn řekl, že automobilka chce v roce 2018 vyrábět 10 000 000 aut a z nich 3 % s elektrickým pohonem, znamená to produkci 300 000 elektromobilů ročně. A tak firma zkrátka s pár modely přijít musí, aby tuto „kvótu” naplnila. Potvrzen byl již elektrický model up!, krom toho ale byla ze strany firmy slyšet na stranu elektromobilů spíše skepse, jakkoli několik prototypů na bázi modelů vyšších tříd již bylo odhaleno. V jejich případě ale víme, že výrobce vsadí spíše na plug-in hybridy a k „elektrifikaci” tak zbudou jen modely menší, u nichž velmi omezený dojezd a dlouhá doba nabíjení nejsou tak limitující. V tomto kontextu jakési jednomístné městské elektropřibližovadlo dává smysl.
Dříve představený hybrid XL1 by měl napovědět mnohé o pojetí nového jednomístného elektromobilu VW
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nejnovější články
- Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
včera - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
včera - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
včera - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
včera - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch