Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
VW vdechne život ještě levnější značce, chce prodávat auta za 125 tisíc Kč
22.3.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Už Volkswagen zní jako značka aut pro každého a to se pořád staví nad koncernovou Škodu či Seat. Přesto VW přijde s další, ještě levnější.
Tento záměr nastínil v rozhovoru pro německý Auto Motor und Sport Ulrich Hackenberg, šéf vývoje Volkswagenu, když prohlásil, že největší evropská automobilka investovala v poslední době hodně úsilí do zkoumání potenciálu extrémně levných aut. A evidentně zjistila, že je nemalý.
V tuto chvíli je nejlevnějším VW v Evropě model up! a jeho klony, na rozvíjejících se trzích pak nejníže zamířil Volkswagen Polo, který se v Indii s karoserií hatchback dá pořídit i za ceny nižší než 200 tisíc Kč. A konec konců, roli levného auta pro každého sehrává v těchto končinách také Škoda Rapid, kterou lze pořídit za cifry přibližně o 50 tisíc Kč vyšší. To je ale podle Hackenberga pořád příliš mnoho pro opravdový úspěch a rád by do výroby dostal vůz, jenž by mohl být prodáván s cenovkou pohybující se v přepočtu mezi 125 a 175 tisíci Kč. Nabídnout by přitom měl podobné užitné vlastnosti jako indický Rapid - prostor pro čtveřici cestujících a karoserii sedan.
Aby podobným rozšířením portfolia nebylo dotčeno renomé již zavedených automobilek, nabídne německý koncern takový vůz pod zcela novou značkou. Jakou, to je zatím otázkou, dost možná ale půjde o podobný krok, který se Nissan čerstvě rozhodl provést s Datsunem. Mohl by tedy „vylovit” nějaké dříve známé jméno, kterému by nově dal trochu jinou tvář.
Ostatně i faktický záměr je podobný - nová značka by měla bojovat pouze na rozvíjejících se trzích a Hackenberg předem počítá s tím, že výroba by měla probíhat výlučně v Číně ve spolupráci s některým z tamních partnerů. Význam této zprávy pro Evropany je tedy omezený, ale úplně nulový být nemusí - Renault původně také nepočítal s tím, že by Dacia mohla bodovat i na trzích západní Evropy a současná realita je dobře známou věcí...
Nová značka Volkswagenu by měla nabídnout auto podobné současné Škodě Rapid, akorát za poloviční cenu. Bohužel (nebo možná bohudík...) se zatím s jeho prodejem počítá jen na rozvíjejících se trzích převážně v Asii
Zdroj. Auto Motor und Sport
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
před 10 hodinami - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025
Nejnovější články
- Polovinu mladých v Německu vyhazují od testů v autoškolách. Profesor psychologie zkusil vysvětlit, co se to s námi děje
před 6 hodinami - „Americký Concorde” vrací na oblohu nadzvukové cestování. Za sebou má první test, při kterém pokořil rychlost zvuku
před 7 hodinami - Ven se dere úplně nové auto pro puristy s řadovým šestiválcem, konstrukčně zůstane vážně tradiční
před 9 hodinami - BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
před 10 hodinami - Novou nejlevnější Ladu ve verzi kombi odhalil únik přímo z továrny, na svou cenu vypadá velmi lákavě
před 11 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva