Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
VW up! plug-in hybrid 2014: dárcem dvouválce TDI a elektromotoru se stane XL1
21.2.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Koncern Volkswagen chce zpřístupnit hybridní techniku experimentálního exota XL1 širším masám, začne ji montovat do do městského mini up!.
Dnešní představení úsporného Volkswagenu XL1 ve své malosériové (a předpokládáme, že cenově poměrně nedostupné) podobě se dá ve velmi zjednodušené rovině považovat za reklamní výkřik ve smyslu „podívejte, máme litrové auto“. Skutečný smysl vývoje tohoto nesporně nákladného projektu však bude ve snaze využít existující techniku v poněkud reálnějším a levnějším automobilu, který by se měl již brzy objevit na trhu.
Že se má polovina dieselového čtyřválce 1,6 TDI objevit pod kapotou nejmenšího Volkswagenu, víme přibližně od poloviny loňského října, kdy uvedené potvrdil na autosalonu v Sao Paolo šéf výzkumu a vývoje Ulrich Hackenberg. Z jeho slov ovšem nebylo možné vydedukovat, že se tak stane v kombinaci s elektromotorem a paketem dodatečných akumulátorů.
Teď se zdá, že právě k tomu dojde. Tvrdí to alespoň britský Autocar a potvrzuje fotografie, jejíž původ sice neznáme, její výpovědní hodnota je ale zřejmá. VW up! adoptuje dvouválec TDI o objemu 0,8 litru a výkonu 48 koní, sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku, další samostatnou spojku a elektromotor s výkonem 27 koní, včetně baterek o kapacitě 5,5 kWh. Tato „prounijní“ technika by měla být schopna vykázat průměrnou tabulkovou spotřebu jen 1,1 litru na 100 kilometrů (up! má být o cirka 130 kg těžší než XL1), reálná se pak odhaduje na pořád slušné tři litry.
Dojezd výlučně silou elektřiny by měl být kolem 30 kilometrů, což se zmiňovanou kapacitou (která je ekvivalentem asi 1,3 litru nafty) nebude snadné, nicméně ani nereálné, jelikož by to odpovídalo spotřebě 4,3 l/100 km. Hackenberg loni neupřesnil, kdy se má neúspornější up! dostat do prodeje, každopádně jeho vývoj pořád probíhá a na showroomech jej podle Autocaru neuvidíme dříve než za 18 měsíců.

Nějak takto by měla být hybridní jednotka poskládaná pod kapotou mini up
Dárcem techniky se stane kupé XL1
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
před 6 hodinamiElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
včeraUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejnovější články
Auto ve stylu slavné Škody, na kterém se podílela Lada i Porsche, nikdo nechce. I když takových existuje jen hrstka
před hodinouMazda svou ikonu nedá, v příští generaci dostane dokonce větší spalovací motor a manuální řazení
před 3 hodinamiDokument poprvé ukazuje nehodu bývalého moderátora Top Gearu, která mu znetvořila obličej, i její následky. Z uvolněných záběrů mrazí
před 4 hodinamiŘešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
před 6 hodinamiNová auta zkrachovalého Fiskeru nechali opuštěná u silnice, teď je rozprodávají v aukci za směšné sumy
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva