Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
VW Teramont je též oficiálně venku, u nás by se mohl jmenovat stejně
28.10.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
VW porušuje své obvyklé postupy jen v USA, v Číně má novinka očekávané jméno začínající na T. Také má prý zatím záhadný motor V6.
Nové SUV Volkswagenu se mělo jmenovat Teramont, protože všechna SUV od Volkswagenu začínají písmenem T - Tiguan, Touareg, i neexistující Taigun či koncepty T-Roc a T-Prime. Až nedávno jsme se dozvěděli, že to bude Atlas. A s tímhle jménem se novinka také v USA čerstvě představila.
Ovšem, jméno Atlas bude mít nejspíš jen v USA. Ve stejný den jako tam se totiž představila i v Číně, jenže pod jménem Teramont. Jinak je to stejné auto - platforma MQB a benzínové čtyř- a šestiválce pod kapotou. Dozvídáme se také, že Teramont má sedět mezi Tiguanem XL a Touaregem a být konkurencí Fordu Edge a Toyoty Highlander, alespoň co se čínského trhu týče.
Známe také rozměry - vůz je 5 032 mm dlouhý, 1 989 mm široký a 1 773 mm vysoký. Rozvor náprav je 2 980 mm, takže to nebude drobek. A také, že kromě jména tu jsou ještě změny v motorech - v Číně bude mít „Atlamont” dvě verze čtyřválce 2,0 TSI s výkony 186 a 220 koní a údajně blíže neurčený německý šestiválec o objemu 2,5 litru, který je také přeplňovaný a má 299 koní a říká si 530 V6 - toho čísla si nevšímejte, čínská označení motorů nedávají smysl tradičně. Všechny motory mají na každý pád spolupracovat se sedmistupňovým DSG a čtyřkolkou 4Motion.
Pro nás je tato novinka zdánlivě nedůležitá, jeden význam ale má. Pokud tento vůz dorazí také do Evropy - a zdráháme se věřit, že by to VW v době rostoucí obliby SUV všeho druhu dříve nebo později neudělal - bude se téměř jistě jmenovat právě takto. Ostatně, VW Atlas nám moc dobře nezní, vám?



Tohle je čínská verze Atlasu, jmenuje se Teramont a je téměř stejná
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Aby se nezapomnělo: Nová Audi A5 a A6 jsou si skoro k nerozeznání podobná, bez návodu je možná ani nerozlišíte
včeraPorsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
14.3.2025První kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
14.3.2025
Nové na MotoForum.cz
- Portimão-Test, 2. den: 10:00
- Opět trumf pro Marca Marqueze včera 20:58
- Pole Position pro Gonzaleze, 6. Salač včera 20:43
- Opět PP pro Bertelleho včera 20:23
- PP pro #93 MM včera 20:04
Nejnovější články
Elektromobily stále víc rozdělují společnost, ukázal průzkum. Jejich zastánců je jen 7 procent, počet odpůrců vzrostl na trojnásobek
před 2 hodinamiK mání je zapomenutý pokus Francouzů o rychlý lidový luxus, 1 z pouhých 300 aut dodnes pořádně nejezdilo
před 4 hodinamiPohádka o spolehlivosti elektroaut se dál rozpadá. Po první STK nepustíme zpátky na silnici 34 procent Tesel, říkají Nizozemci
před 5 hodinamiNový vrcholný Moskvič se nakonec začne prodávat na jaře. Výkonný a vybavený vůz větší než Škoda Kodiaq bude o dost levnější
před 7 hodinamiNová Audi nedostala prakticky žádná tlačítka na palubní desce, zato ve dveřích jich mají až 23. Je to vrchol okaté láce
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva