Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
VW Teramont by s jednodušším designem mohl vypadat lépe. A nebo ne? (ilustrace)
4.12.2016 | Petr Miler | Přidat příspěvek
VW udělal u svého nového SUV vše proto, aby vypadalo co nejmohutněji. Ne každému se to ale zamlouvá, jak by vypadalo bez „zvětšujících” prvků?
Uběhl už více jak měsíc od chvíle, co Volkswagen představil nové SUV Atlas a jeho jednovaječné dvojiče Teramont. Jde o prakticky stejná auta lišící se jen detaily, kdy první se svým jménem snaží zalíbit spíše Americe, druhé pak sází na obvyklejší pojmenování wolfsburských SUV v Číně. Je to vážně velké auto, největší dnešní osobák VW, který svými rozměry dokonce překonává dražší Touareg - při délce 4 922 mm je o 121 mm delší než Touareg a dokonce o 225 mm delší než Škoda Kodiaq. Má také 1 979 mm na šířku a 1 767 mm na výšku, což je o 38 resp. 35 mm více než u německého bratra.
Jako by to samo o sobě nestačilo, sám šéf designu VW Klaus Bischoff nedávno řekl, že cílem automobilky bylo udělat Atlas/Teramont tak, „aby vypadal robustně a přitom nepříliš agresivně”. Došlo tak na různé designové detaily, které jej opticky nafukují, zejména pak zvýraznění vyboulení blatníků či různé designové, v kombinaci v prvky, které jej naopak zjemňují, jako je zlom spodní hrany oken v zadní části.
Možná se vám to tak líbí, ne každý je ale toho názoru. Theo Chin má pocit, že velké SUV VW je takto designově příliš komplikované a pokusil se jej zjednodušit. Jak? Podívejte - zjemnil ony linie blatníků, spodní hranu oken udělal rovnou a použil pár prvků z faceliftovaného Amaroku. Máme pocit, že takto vůz vypadá i lépe, minimálně v Evropě by se tak mohl líbit více, kde podle všeho dříve nebo později skončí. Mimochodem, o tomto nejnověji promluvil šéf vývoje největších modelů VW Elmar-Marius Licharz, který se bojí snad jen toho, že by se Teramont některým evropským zákazníkům nevešel do garáže...
Ale zpět k samotnému designu. Líbí se vám takto Atlas/Teramont více? Nebo je vám vskutku mohutné původní ztvárnění bližší? Posuďte s pomocí ilustrací Thea China, pro srovnání přidáváme i kompletní sadu fotek čínského modelu, z nějž ilustrátor vycházel.
Takto by VW Teramont vypadal se zjednodušenými linkami
Skutečný Teramont na kompletní sadě oficiálních fotek VW
Zdroj: Theophilus Chin
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nejnovější články
- Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
včera - První majitel najel s Peugeotem 482 tisíc km a až teď ho prodává. Jeho stav fascinuje, na kaši je jen částečně
včera - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Fiat chce vrátit do hry možná nejlepší a určitě nejdrsnější Pandu, dojíždí ale na následky svých předchozích chyb
včera - Také Mercedes žaluje EU kvůli clům na auta Číny, ač z Číny žádné své vozy do Evropy nedováží
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.31. 20:51 - Truck Daškam
- OT - zavírám krám, uklízím 01.31. 20:14 - petr_riha
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus