VW Teramont by s jednodušším designem mohl vypadat lépe. A nebo ne? (ilustrace)

VW udělal u svého nového SUV vše proto, aby vypadalo co nejmohutněji. Ne každému se to ale zamlouvá, jak by vypadalo bez „zvětšujících” prvků?
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

VW Teramont by s jednodušším designem mohl vypadat lépe. A nebo ne? (ilustrace)

4.12.2016 | Petr Miler | Přidat příspěvek

VW Teramont by s jednodušším designem mohl vypadat lépe. A nebo ne? (ilustrace)

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

VW udělal u svého nového SUV vše proto, aby vypadalo co nejmohutněji. Ne každému se to ale zamlouvá, jak by vypadalo bez „zvětšujících” prvků?

Uběhl už více jak měsíc od chvíle, co Volkswagen představil nové SUV Atlas a jeho jednovaječné dvojiče Teramont. Jde o prakticky stejná auta lišící se jen detaily, kdy první se svým jménem snaží zalíbit spíše Americe, druhé pak sází na obvyklejší pojmenování wolfsburských SUV v Číně. Je to vážně velké auto, největší dnešní osobák VW, který svými rozměry dokonce překonává dražší Touareg - při délce 4 922 mm je o 121 mm delší než Touareg a dokonce o 225 mm delší než Škoda Kodiaq. Má také 1 979 mm na šířku a 1 767 mm na výšku, což je o 38 resp. 35 mm více než u německého bratra.

Jako by to samo o sobě nestačilo, sám šéf designu VW Klaus Bischoff nedávno řekl, že cílem automobilky bylo udělat Atlas/Teramont tak, „aby vypadal robustně a přitom nepříliš agresivně”. Došlo tak na různé designové detaily, které jej opticky nafukují, zejména pak zvýraznění vyboulení blatníků či různé designové, v kombinaci v prvky, které jej naopak zjemňují, jako je zlom spodní hrany oken v zadní části.

Možná se vám to tak líbí, ne každý je ale toho názoru. Theo Chin má pocit, že velké SUV VW je takto designově příliš komplikované a pokusil se jej zjednodušit. Jak? Podívejte - zjemnil ony linie blatníků, spodní hranu oken udělal rovnou a použil pár prvků z faceliftovaného Amaroku. Máme pocit, že takto vůz vypadá i lépe, minimálně v Evropě by se tak mohl líbit více, kde podle všeho dříve nebo později skončí. Mimochodem, o tomto nejnověji promluvil šéf vývoje největších modelů VW Elmar-Marius Licharz, který se bojí snad jen toho, že by se Teramont některým evropským zákazníkům nevešel do garáže...

Ale zpět k samotnému designu. Líbí se vám takto Atlas/Teramont více? Nebo je vám vskutku mohutné původní ztvárnění bližší? Posuďte s pomocí ilustrací Thea China, pro srovnání přidáváme i kompletní sadu fotek čínského modelu, z nějž ilustrátor vycházel.


VW Teramont by s jednodušším designem mohl vypadat lépe. A nebo ne? (ilustrace) - 1 - VW Teramont napraveny ilustrace 01VW Teramont by s jednodušším designem mohl vypadat lépe. A nebo ne? (ilustrace) - 2 - VW Teramont napraveny ilustrace 02
Takto by VW Teramont vypadal se zjednodušenými linkami

VW Teramont by s jednodušším designem mohl vypadat lépe. A nebo ne? (ilustrace) - 3 - VW Teramont 2017 oficialni nove 01VW Teramont by s jednodušším designem mohl vypadat lépe. A nebo ne? (ilustrace) - 4 - VW Teramont 2017 oficialni nove 02VW Teramont by s jednodušším designem mohl vypadat lépe. A nebo ne? (ilustrace) - 5 - VW Teramont 2017 oficialni nove 03VW Teramont by s jednodušším designem mohl vypadat lépe. A nebo ne? (ilustrace) - 6 - VW Teramont 2017 oficialni nove 04VW Teramont by s jednodušším designem mohl vypadat lépe. A nebo ne? (ilustrace) - 7 - VW Teramont 2017 oficialni nove 05VW Teramont by s jednodušším designem mohl vypadat lépe. A nebo ne? (ilustrace) - 8 - VW Teramont 2017 oficialni nove 06VW Teramont by s jednodušším designem mohl vypadat lépe. A nebo ne? (ilustrace) - 9 - VW Teramont 2017 oficialni nove 07VW Teramont by s jednodušším designem mohl vypadat lépe. A nebo ne? (ilustrace) - 10 - VW Teramont 2017 oficialni nove 08VW Teramont by s jednodušším designem mohl vypadat lépe. A nebo ne? (ilustrace) - 11 - VW Teramont 2017 oficialni nove 09VW Teramont by s jednodušším designem mohl vypadat lépe. A nebo ne? (ilustrace) - 12 - VW Teramont 2017 oficialni nove 10
Skutečný Teramont na kompletní sadě oficiálních fotek VW

Zdroj: Theophilus Chin

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.