Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
VW Teramont by s jednodušším designem mohl vypadat lépe. A nebo ne? (ilustrace)
4.12.2016 | Petr Miler | Přidat příspěvek
VW udělal u svého nového SUV vše proto, aby vypadalo co nejmohutněji. Ne každému se to ale zamlouvá, jak by vypadalo bez „zvětšujících” prvků?
Uběhl už více jak měsíc od chvíle, co Volkswagen představil nové SUV Atlas a jeho jednovaječné dvojiče Teramont. Jde o prakticky stejná auta lišící se jen detaily, kdy první se svým jménem snaží zalíbit spíše Americe, druhé pak sází na obvyklejší pojmenování wolfsburských SUV v Číně. Je to vážně velké auto, největší dnešní osobák VW, který svými rozměry dokonce překonává dražší Touareg - při délce 4 922 mm je o 121 mm delší než Touareg a dokonce o 225 mm delší než Škoda Kodiaq. Má také 1 979 mm na šířku a 1 767 mm na výšku, což je o 38 resp. 35 mm více než u německého bratra.
Jako by to samo o sobě nestačilo, sám šéf designu VW Klaus Bischoff nedávno řekl, že cílem automobilky bylo udělat Atlas/Teramont tak, „aby vypadal robustně a přitom nepříliš agresivně”. Došlo tak na různé designové detaily, které jej opticky nafukují, zejména pak zvýraznění vyboulení blatníků či různé designové, v kombinaci v prvky, které jej naopak zjemňují, jako je zlom spodní hrany oken v zadní části.
Možná se vám to tak líbí, ne každý je ale toho názoru. Theo Chin má pocit, že velké SUV VW je takto designově příliš komplikované a pokusil se jej zjednodušit. Jak? Podívejte - zjemnil ony linie blatníků, spodní hranu oken udělal rovnou a použil pár prvků z faceliftovaného Amaroku. Máme pocit, že takto vůz vypadá i lépe, minimálně v Evropě by se tak mohl líbit více, kde podle všeho dříve nebo později skončí. Mimochodem, o tomto nejnověji promluvil šéf vývoje největších modelů VW Elmar-Marius Licharz, který se bojí snad jen toho, že by se Teramont některým evropským zákazníkům nevešel do garáže...
Ale zpět k samotnému designu. Líbí se vám takto Atlas/Teramont více? Nebo je vám vskutku mohutné původní ztvárnění bližší? Posuďte s pomocí ilustrací Thea China, pro srovnání přidáváme i kompletní sadu fotek čínského modelu, z nějž ilustrátor vycházel.


Takto by VW Teramont vypadal se zjednodušenými linkami
Skutečný Teramont na kompletní sadě oficiálních fotek VW
Zdroj: Theophilus Chin
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Šťastné drama v Le Mans pro YART s Hanikou včera 16:28
- Gabriele Ruiu s wild card v Cremone včera 10:46
- Le Mans je prvním závodem EWC 2025, tedy MS-Endurance 19.4.2025
- V Le Mans zahájil letošní ročník MS-Side 19.4.2025
- Le Mans: Pole Position pro Haniku a spol. 18.4.2025
Nejnovější články
Auto ve stylu slavné Škody, na kterém se podílela Lada i Porsche, nikdo nechce. I když takových existuje jen hrstka
včeraMazda svou ikonu nedá, v příští generaci dostane dokonce větší spalovací motor a manuální řazení
včeraDokument poprvé ukazuje nehodu bývalého moderátora Top Gearu, která mu znetvořila obličej, i její následky. Z uvolněných záběrů mrazí
včeraŘešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraNová auta zkrachovalého Fiskeru nechali opuštěná u silnice, teď je rozprodávají v aukci za směšné sumy
včera
Živá témata na fóru
- BMW Divize 04.20. 23:38 - Zajda
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.20. 18:20 - Stepan
- S větrem ve vlasech.... 04.20. 15:24 - pavproch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.18. 12:06 - GeneHawkins