Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
VW přejmenoval svůj stroj pro WRC. Polo R končí, od roku 2017 si bude říkat GTI
4.10.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Závodní verze německého hatchbacku se dočkala nového názvu, pochopitelně z marketingových důvodů. Další Polo R tak nemáme očekávat.
Dosavadní verze Volkswagenu Polo R WRC, jenž excelovala v mistrovství světa v rallye, byla přímým odkazem na silniční variantu. Byť tu německá automobilka nabízela již před delší dobou, a pouze po omezený čas. Hrstce vyvolených se ovšem i přes tyto obstrukce dostal do rukou poladěný hatchback, jenž přední nápravu zásoboval 220 koňmi. Tedy větším výkonem, než jaký jste dostali u většího a těžšího Volkswagenu Golf GTI.
Obdobný krok se očekával také do budoucna, přičemž silniční varianta by opětovně navazovala na nový soutěžák. Ten byl již postaven dle změněných pravidel, pod kapotou tedy nabídne 380 koní. A samotný bodykit bude rozšířen prakticky na dva metry, což ještě umocní svobodnější využití všech možných spoilerů. Verze osazená registračními značkami by tedy dozajista nebyla žádným sleeperem, ale naopak by svůj potenciál dala jaksepatří najevo.
Volkswagen ovšem v rámci škrtů novou generaci silničního Volkswagenu Polo R zjevně WRC odpískal. Tím však marketingovému oddělení navodil problem, neboť to by nemohlo z úspěchů na soutěžním poli naplno těžit na silnicích. Následoval proto jediný možný krok, a sice přejmenování závodního stroje - ten tedy nyní ponese označení Polo GTI.
Z dané změny lze usoudit, že i nadále budeme moci počítat se silničním derivátem tohoto speciálu, a to i po příchodu nové generace Volkswagenu Polo v příštím roce. Je však otázkou, zda pod jeho kapotou nadále najdeme 1,8litrový přeplňovaný čtyřválec či již nový poladěný motor 1,5 TSI Evo. Výkon by ovšem na každý pád měl překročit stávajících 192 koní.

Takto by měl vypadat chystaný Volkswagen Polo GTI pro šampionát WRC...
...jakmile přijde o krycí kamufláž
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025Elektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Jorge Martin propuštěn z nemocnice včera 15:56
- Šťastné drama v Le Mans pro YART s Hanikou 20.4.2025
- Gabriele Ruiu s wild card v Cremone 20.4.2025
- Le Mans je prvním závodem EWC 2025, tedy MS-Endurance 19.4.2025
- V Le Mans zahájil letošní ročník MS-Side 19.4.2025
Nejnovější články
Porsche Taycan dál ruinuje všechny majitele bez rozdílu. I ojetiny ztrácí na ceně absolutně nejvíc ze všech aut
před hodinouNový dvourotorový Wankel je hotový, říká šéf Mazdy, k návratu rotačních sporťáků brání poslední překážka
včeraŘešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
včeraPrvní elektrické Porsche ztrácí hodnotu tak moc, že láme další psychologickou cenovou hranici, majitele připravilo o miliony za pár let
včeraLotus po sázce na špatného koně dál upadá. Musí znovu propouštět, obchodní válka mu zasazuje další rány
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva