Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
VW Polo R WRC: sílniční verze 220koňové „hot mini” na desítkách nových fotek
5.7.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Asi už jste si všimli, že Volkswagenu se v mistrovství světa v rallye daří. Teď je čas vrátit se k tomu, co jeho vstupu do tohoto seriálu přecházelo.
Je to vlastně docela hloupé pravidlo. Aby VW mohl bojovat na kolbištích světových rallye se speciálem Polo R WRC, musí dostat do prodeje alespoň 2 500 silničních aut, které jsou jeho předobrazem. Jenže zatímco soutěžák používá motor 1,6 turbo, sekvenční převodovku a pohon všech kol, loni představená silniční verze má dvoulitrové tubo, manuál a pohon předních kol, a to jsou jen nejzřetelnější rozdíly. Co tedy nakonec oba vozy spojuje? Těch pár rychlých pruhů na kapotě? Možná, jinak jde zkrátka o úplně jinak konstruované vozy.
Nám to ale vadit nemusí, neboť jsme se díky tomu dočkali limitované produkce (2 500 kusů, to vás jistě překvapí) onoho silničního pseudo předobrazu, který obyčejný rozhodně není. Však kolik si dnes koupíte mini s takovým motorem a výkonem 220 koní? Navíc s přímo řazenou převodovkou? Tohle je zkrátka zajímavé auto a více než co jiného budete muset překousnout jeho cenu, která činí tučných 33 900 Eur, tedy něco kolem 880 tisíc Kč.
Jestli se vám to podařilo, můžeme dnes dodat, že právě při příležitosti zahájení prodejů vozu v Německu Volkswagen uvolnil novou, no spíše první pořádnou sadu fotek tohoto auta - ta první byla hodně skromná. Mnohem lépe si tak můžete prohlédnout, jak slušivým balením se podařilo automobilce obdařit oněch 220 koní a dynamiku reprezentovanou hodnotami 6,4 sekundy a 243 km/h. To jsou mimochodem čísle srovnatelná či lepší než v případě nového Golfu GTI Performance.
Prohlížejte dobře, neboť všechny vozy budou prodány právě v tomto barevném provedení na právě těchto 18" kolech, možnost volby není k dispozici veškerá žádná.







































Vizuální atraktivita ani rychlost silničnímu Polu R WRC nechybí
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
před 9 hodinamiElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
včeraUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Ani nové čínské řešení dobíjení elektromobilů se zdaleka nevyrovná tankování spalovacích aut, tady zas někdo neumí počítat
20.3.2025Bentley poznává krutě: Ani bohatí nechtějí kupovat horší auta za víc peněz, prodeje i zisky jsou fuč
20.3.2025Nadšenci za drobné koupili nezničitelný Mercedes s 872 tisíci km, 760 tisíc ujel jediný majitel. Jeho V6 dál šlape jako hodinky
20.3.2025Nová vlajková loď Škody předčasně ukázala svůj vzhled na ilustracích, takhle to žádná krasavice nebude
20.3.2025Obrat Alfy Romeo byl dokonán, oba její nejzajímavější modely se vrátí se spalovacími motory pod kapotami
20.3.2025
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.20. 18:20 - Stepan
- S větrem ve vlasech.... 04.20. 15:24 - pavproch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- BMW Divize 04.19. 14:58 - pavproch
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.18. 12:06 - GeneHawkins