VW Polo R WRC 2015: nový závoďák je tu, má jiný vzhled i převodovku

Vylepšená verze závodního stroje dostala do vínku krom tmavého laku také jiné zadní křídlo. Výkon přeplňované jedna-šestky narostl na 318 koní.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

VW Polo R WRC 2015: nový závoďák je tu, má jiný vzhled i převodovku

16.1.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

VW Polo R WRC 2015: nový závoďák je tu, má jiný vzhled i převodovku

/

Foto: Volkswagen

Vylepšená verze závodního stroje dostala do vínku krom tmavého laku také jiné zadní křídlo. Výkon přeplňované jedna-šestky narostl na 318 koní.

Nová sezóna světového šampionátu rallye WRC je za dveřmi, neboť první závod se jede již příští víkend v Monte Carlu. Na startu se opětovně čeká přítomnost speciálů od Fordu, Citroënu, Hyundai a Volkswagenu, přičemž poslední zmíněná značka bude obhajovat loňské vítězství v Poháru konstruktérů s inovovaným modelem Polo R WRC. Ten dostal do vínku nové světlomety, jež reflektují změny provedené na civilní verzi, mimo to však dorazilo také přeprofilované zadní křídlo.

Dále tu máme změnu válečných barev, neboť vůči minulým sezónám je více preferován hlavní sponzor Red Bull. Bílý lak tak ustoupil do pozadí tmavě modrému odstínu, což má za následek dynamičtější vzezření. Za dalšími novinkami ovšem musíme pod kapotu, kde 1,6litrový přeplňovaný motor produkuje 318 koní, tedy o tři koníky více než v předchozí sezóně.

Konkrétní modifikace tým Volkswagen Motorsport neupřesnil, v tiskové zprávě však bylo zmíněno, že technici optimalizovali 75 procent všech komponentů, jež jsou nově „jednodušší, lehčí a silnější“. Kromě toho bylo zapracováno na větší efektivitě spalovací jednotky i spolehlivosti, pročež bude zajímavé sledovat, zda se k vítězství v sezóně dostane i někdo jiný (loni VW vyhrál 12 závodů ze 13). Naše zvědavost je navíc ještě vyšší při pohledu na zcela novou hydraulickou převodovku, která je zásadní inovací závodního speciálu. V jejím případě však tým žádné podrobnosti všanc nedává, zmínit tedy můžeme pouze tolik, že ovládána je pádly pod volantem. To je ale vše, co můžeme říci o novince, která i nadále bude dle pravidel FIA vážit minimálně 1 200 kilogramů.

Zmíněná hmotnost platí pouze pro samotný vůz, v kombinaci s řidičem a spolujezdcem tato kvóta narůstá na 1 360 kg. Posádky pak budou plně reflektovat loňskou sezónu, což znamená, že za volantem nového Volkswagenu Polo R WRC uvidíme jak mistra světa Sébastiena Ogiera, tak i vicemistra Jari-Matti Latvalu. Třetí místo pak bude obhajovat Andreas Mikkelsen.


VW Polo R WRC 2015: nový závoďák je tu, má jiný vzhled i převodovku - 1 - VW Polo R WRC 2015 prvni sada 01VW Polo R WRC 2015: nový závoďák je tu, má jiný vzhled i převodovku - 2 - VW Polo R WRC 2015 prvni sada 02VW Polo R WRC 2015: nový závoďák je tu, má jiný vzhled i převodovku - 3 - VW Polo R WRC 2015 prvni sada 03VW Polo R WRC 2015: nový závoďák je tu, má jiný vzhled i převodovku - 4 - VW Polo R WRC 2015 prvni sada 04VW Polo R WRC 2015: nový závoďák je tu, má jiný vzhled i převodovku - 5 - VW Polo R WRC 2015 prvni sada 05VW Polo R WRC 2015: nový závoďák je tu, má jiný vzhled i převodovku - 6 - VW Polo R WRC 2015 prvni sada 06
Volkswagen Polo R WRC dostal do nové sezóny výkon zvýšený na 318 koní. Na všechna čtyři kola jej pak bude přenášet hydraulicky ovládaná převodovka s pádly řazení pod volantem

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.