Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
VW Polo R nakonec bude, díky vstupu do WRC
13.5.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Volkswagen dříve příchod ostrého Pola R vyloučil, po oznámení vstupu do seriálu WRC ale otáčí. Dříve než v roce 2013 se ovšem sériového modelu zřejmě nedočkáme.
Nedá se říci, že bychom byli překvapeni. Když Volkswagen tento týden poprvé odhalil Polo R WRC, už podle jména jsme tušili, že produkční Polo R nakonec spatří světlo světa. Nedávalo by totiž smysl, pokud by VW prostřednictvím jména svého rallye speciálu nepropagoval nějaký sériový model, však se závoďák klidně mohl jmenovat GTI.
Automobilka resp. její divize R GmbH dříve Polo R shodila ze stolu s tím, že mezi Polem GTI a Golfem GTI je příliš malý cenový prostor pro další vůz s výkonem podobným, jaký nabízí Golf. Bylo to naprosto logické vysvětlení, přesto se nakonec VW rozhodl s Polem R zkusit štěstí.
Po výše zmíněné události to nepřímo potvrdil člen představenstva Volkswagenu Ulrich Hackenberg, který příchod Pola R diplomaticky označil za „pravděpodobnější” a v rozhovoru pro britský Autocar na otázku směřující k možnému datu uvedení na trh dodal: „Půjde ruku v ruce s naším rallye programem, nebude jej předcházet. Nemohu říci konkrétní datum, ale pohybujeme se v těchto mezích.”
Připomeňme, že Polo R WRC by mělo být v základech technicky připraveno ještě letos, celý příští rok by ale mělo strávit testy. Na závodní tratě se tak oficiálně dostane až v roce 2013 a v této době bychom se mohli dočkat i příchodu ostré silniční verze s písmenem R v názvu.
A jakou techniku můžeme očekávat? Hovoří se posíleném motoru 1,4 TSI s dvojitým přeplňováním a výkonu oklo 200 koní, v roce 2013 ale připadá v úvahu i motor docela jiný, třeba 1,6 turbo, jenž VW pravděpodobně použije ve WRC. Otázkou zůstává, zda bude vůz vybaven pohonem všech kol, který tou dobou koncern již bude mít k dispozici, neboť jej jistojistě nasadí v modelu S1, nebo se spokojí s pohonem kol předních. Na to všechno ale odpoví čas.
Současné Polo GTI
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
dnes - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024
Nejnovější články
- Mercedes zkusil odhadnout, jak budou vypadat velká města po roce 2040. Obáváme se, že je opět mimo
před 6 hodinami - Honda potichu prodává chytrou pásku, která vám může ušetřit desítky tisíc za opravu auta, zaslouží si víc pozornosti
před 8 hodinami - Prodeje ojetin v Česku jsou nejnižší za posledních 10 let, jsou na dostřel od absolutních historických minim
před 9 hodinami - Němci vybrali nejlevnější ojetiny, které opravdu vydrží, navzdory nízké ceně excelovaly v jejich dlouhodobých testech
před 11 hodinami - Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva