Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
VW Polo GTI 2015 na věrohodné ilustraci, v létě dorazí už jistojistě i s manuálem
5.5.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Vrcholné Polo nabídne kombinaci 192 koní a konečně i šestistupňového manuálu. K tomu přidá také výraznější nárazníky a mohutnější litá kola.
O novém Volkswagenu Polo jsme napsali již hezkou řádku článků, zejména pak o verzi GTI, která zcela nečekaně dorazila s upsizingem. O její pohon se totiž nestará stejná či menší pohonná jednotka jako před faceliftem (tedy 1,4litrový čtyřválec), nýbrž objemnější 1,8litrový agregát. Ten navíc na přední kola posílá o trochu více koní (180 versus 192), díky čemuž nelze počítat s ničím jiným než s velmi slibnou jízdní dynamikou.
Bohužel, jakékoliv další informace německá automobilka ven nepustila, čerstvě se ale k inovovanému GTI vyjádřil mluvčí značky Moritz Silzer. Ten potvrdil především to, že krom sedmistupňového DSG bude možné Polo GTI vybavit také šestistupňovým manuálem. Podle něj si ručně řazenou převodovku vyžádali nadšenci do řízení, jen u tohoto konstatování ale nezůstal, kromě toho se totiž obul také do koncernového Porsche.
„Vím, že 911 GT3 je naprosto jiná liga a že převodovka PDK je fajn... ale v případě sportovních vozů jsem trochu staromódní. Chci totiž za volantem pracovat, chci se zapojit do hry.“ Je tedy zjevné, že alespoň někdo v koncernu VW Group má hlavu na svém místě, neboť přesně to očekáváme za volantem sportovních aut i my. S tímto potvrzením ale technická data končí, o zrychlení či maximálce se tak nyní můžeme jen dohadovat (u verze 1,4 TSI to bylo 6,9 s a 229 km/h).
Stejně tak je vlastně otázkou, jak nejostřejší provedení bude skutečně vypadat. Ačkoliv totiž víme, že faceliftované Polo GTI dorazí během příštích pár měsíců, stále není jisté, jakou podobu budou mít jeho nárazníky a na jakou velikost se dostanou litá kola. Jistou nápovědu by nám ovšem v tomto směru mohla poskytnout neoficiální ilustrace „automobilového manipulátora“ Theo China.
Zvědavi jsme pak rovněž na cenu i fakt, zda bude možné také na českém trhu objednat verzi jen se třemi dveřmi. V případě standardního modelu totiž v ČR můžete aktuálně sáhnout pouze po pětidvířku, jehož cena startuje na sumě 288 900 Kč a končí částkou 397 900 korun, za kterou dostanete motor 1,2 TSI naladěný na 110 koní.

Neoficiální ilustrace Theo China zřejmě nebude od reality příliš daleko, citelná úprava techniky vozu pozoruhodně smysluplným směrem je pak již jistotou
Zdroje: Theophilus Chin, Car Advice
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Nový dvourotorový Wankel je hotový, říká šéf Mazdy, k návratu rotačních sporťáků brání poslední překážka
před 6 hodinamiŘešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
před 8 hodinamiPrvní elektrické Porsche ztrácí hodnotu tak moc, že láme další psychologickou cenovou hranici, majitele připravilo o miliony za pár let
před 9 hodinamiLotus po sázce na špatného koně dál upadá. Musí znovu propouštět, obchodní válka mu zasazuje další rány
před 11 hodinamiRychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
dnes
Živá témata na fóru
- Detektory policejních radarů 04.21. 16:22 - Michalll
- S větrem ve vlasech.... 04.21. 15:51 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.21. 12:19 - jerry
- BMW Divize 04.21. 11:17 - pavproch
- Jak opravit lak/kapotu na Skoda Superb 3 04.21. 09:08 - RoseBL
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11