Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
VW Phaeton 2017: sériová verze bude spíše velký Passat (ilustrace)
24.4.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Nový Phaeton se ukázal jako čtyřdveřové hybridní kupé, jenže takováto karoserie nepřeje prostoru na zadních sedadlech. Možná to tedy bude Passat XXL.
Nedávno představený Volkswagen C Coupe GTE má být konceptem nového Phaetonu a třebaže je designově zajímavý, fakt, že jde o čtyřdveřové „kupé”, může znamenat méně prostoru na zadních sedačkách kvůli střechy, která se snaží tvářit, jako že pod sebou nemá čtvery dveře. Produkční Phaeton tak dost pravděpodobně bude spíš klasickým sedanem, z pochopitelných důvodů - Phaeton je do značné míry auto „pro ty vzadu” a těm by svažující se střecha vhod jistě nepřišla.
Remco Meulendijk tak zkusil navrhnout, jak by mohlo vypadat něco pro sérii pravděpodobnějšího. Jeho výtvor je v podstatě zvětšeným Passatem, jak se můžeme podívat na fotografiích, což je sice plebejský přístup, ale ve skutečnosti to tak dost možná bude, snad jen s výjimkou orientace motoru, ale to už spekulujeme. Jeho kreaci to každopádně docela sluší.
O to víc může překvapit, že jako základ pro tyto ilustrace nebylo použito žádné auto Volkswagenu, nýbrž Lincoln Continental Concept, představený na autosalonu v New Yorku. Ovšem, je možné namítnout, že Continental Concept připomíná Bentley Continental Flying Spur, který už toho s Volkswagenem má společného trochu více, ale skutečným produktem VW stále není.
Dost možná závažnější jsou však námitky k Phaetonu, které pramení z faktu, že tento model dostane nástupce i přes to, že na něm VW tratí velké peníze a že jeho prodeje jsou dlouhodobě špatné. Volkswagen se přitom snaží šetřit náklady a uvažuje nad koncem výroby třídveřových modelů, kromě Pola visí Damoklův meč také nad Beetlem nebo Sciroccem, zajímavějšími a po prodejní stránce řádově úspěšnějšími modely.
Nicméně, podle posledních spekulací nový Phaeton přijde koncem příštího roku a chce být „nejkomfortnějším autem v segmentu”, což je skutečně ambiciózní cíl. Phaeton má být komfortnější než Mercedes třídy S a jedna z věcí má být vzduchové odpružení, které díky kamerám reaguje na nerovnosti ve vozovce ještě dřív, než k nim kola přijedou. Jinými slovy má mít to, co Mercedes nabízí pod názvem Magic Body Control.


Nový Volkswagen Phaeton může vypadat jako nafouknutý Passat (ilustrace)
Zdroj: RM Design
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Elektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
včeraUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025Kia vrátila Rusko do svých prodejních plánů, s válkou a sankcemi zjevně nepočítá už letos
15.4.2025
Nejčtenější články
Audi rozjede prodeje aut své nové levné značky už za pár týdnů, je to zatím vrchol jeho úpadku
22.3.2025Německé automobilky nabízí zaměstnancům za „dobrovolný” odchod až 12 milionů korun, takové míry zoufalosti dosáhly
23.3.2025Lež o nulových emisích elektromobilů už vadí i Britům. Více jak čtvrtina lidí jí pořád věří, mladých víc než třetina
23.3.2025Převratné řešení Nissanu mělo zachránit spalovací motory, nakonec přes výhru v soutěži míří do propadliště dějin
23.3.2025Lamborghini po fatálním selhání dává ruce pryč od ostrého elektrického Hyundai: Nechci simulaci spalovacího auta, říká šéf
23.3.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva