Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
VW Phaeton 2015: nová generace se má představit už v lednu v Detroitu
18.7.2013 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek
VW stále doufá, že s Phaetonem uspěje. Dokonce ho hodlá poslat zpět za velkou louži a uspořádat tam i jeho světovou premiéru - v lednu 2014.
Jedno naše přísloví říká, že nelze vstoupit dvakrát do téže řeky. Ve Wolfsburgu jej asi neznají. Nejen že do ní chtějí opravdu podruhé vstoupit, oni si v ní chtějí přímo zaplavat. Však jak jinak si lze vyložit plány na znovuuvedení Phaetonu na trh, dokonce i ten americký? Na tom se Volkswagenu tradičně příliš nedaří a ani velká lidová limuzína na tom svého času nic nezměnila. Ani Američanům se totiž nechce platit spousta peněz za auto, které je sice technicky na výši, ale nemá tu správnou image. Když už VW, tak raději Audi, zaznívá z tamních motoristických kruhů.
Na Phaeton je ale ve VW pohlíženo z jiného úhlu. Jednoduše to není jen tak nějaký model, je to vrchol nabídky, který má být výkladní skříní. Potvrzují to i slova Martina Winterkorna, šéfa VW v rozhovoru pro agenturu Bloomberg. „Značka tak velká jako je Volkswagen musí mít 'haló-projekt' ve vyšším segmentu,” prohlásil. Aniž by zmínil, koho má na mysli, řekl dále: „Viděli jsme, co se stane se značkami, které takový projekt nemají.”
Více neprozradil, od jiných zasvěcenců ale Bloomberg zjistil, že nový Phaeton si má premiéru odbýt už za nějakých pět měsíců, jako naschvál na detroitském autosalonu. Vůz postavený na platformě MLB bude sdílet techniku s novým Audi A8, kterému samozřejmě bude také do jisté míry konkurovat. Skoro bychom řekli, že jsou si u VW vědomi toho, že ani nový Phaeton díru do světa neudělá. Jeho hlavní poslání bude jinde. Bude výkladní skříní podobně, jako je třída S u Mercedesu a současně bude udávat designový trend nižším modelům.
Phaeton byl čistě z prodejního hlediska propadák, zejména pak v USA. Volkswagen si je ale vědom také jeho jiných hodnot a chce jej nabízet i nadále
Zdroj: Bloomberg přes WorldCarFans
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
31.10.2024 - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nové na MotoForum.cz
- Valencia odřeknuta, termín finále o týden později včera 14:44
- Pátek v Sepangu včera 11:04
- Časový program PETRONAS Grand Prix of Malaysia 31.10.2024
- Moto2 Sepang: Azman a Pawi 30.10.2024
- Pomalu se plní startovní rošt WorldSSP 2025 29.10.2024
Nejnovější články
- Základní Škoda Elroq je auto dokonale ušité podle emisních mechanismů EU. Nemá ani „slavný” deštník, téměř za nic si nejde připlatit
před 2 hodinami - Rozpadající se Mercedes z vrakoviště se prodal skoro za čtvrt miliardy, zájem o něj překonal všechna očekávání
před 9 hodinami - Čína instruovala automobilky, aby neinvestovaly v zemích EU, které zvedly ruku pro vyšší cla. Tak kdepak máme Česko?
před 10 hodinami - Tesla se zapnutým FSD smetla na dálnici jelena a neubrala ani pak. „Po tolika zbytečných brzděních den co den?” ptá se udivený majitel
včera - Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera
Živá témata na fóru
- Suzuki obecně 11.01. 22:50 - jarka
- vyber motorky 11.01. 22:17 - Brus
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 11.01. 21:22 - Lachende Bestien
- Rychlodotazy 11.01. 18:05 - delphin
- Elektromobily a vse kolem nich 11.01. 15:52 - petr_riha
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.01. 14:04 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 11.01. 09:42 - M.Z.
- S větrem ve vlasech.... 10.31. 19:38 - M.Z.