Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
VW Golf VII Variant 4Motion: čtyřkolka nyní i „v kombíku”, utáhne až dvě tuny
27.7.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Model vybavený mezinápravovou spojkou Haldex můžete spojit se dvěma turbodiesely a manuálem, na výběr jsou jen dvě vyšší úrovně výbavy.
Nový Golf Variant jsme vám představili už opravdu podrobně, a to včetně českých cen. Při té příležitosti jsme se ale pohonu všech kol 4Motion, kterým kombi z Wolfsburgu může být vybaveno, dotkli jen lehce, neboť sám Volkswagen k němu tehdy mnoho neřekl. Asi to nevnímal jako nezbytné, neboť technické rozdíly oproti hatchbacku pochopitelně existují, nyní každopádně i k této verzi prozradil více.
Stejně jako v případě pětdvířka vůz používá pátou generaci mezinápravové spojky Haldex, která již ke své činnosti nepotřebuje akumulátor a jenž podle Volkswagenu „reaguje extrémně rychle na veškeré možné řidičské situace“. Dopřát si ovšem tento pohon můžete znovu pouze v kombinaci s dvěma dieselovými motory a manuální převodovkou.
První možností je tedy Golf Variant 1,6 TDI 4Motion, který produkuje 77 kW/105 koní a 250 Nm točivého momentu. Stát vás bude v jediné možné výbavě Comfortline 547 900 Kč, přičemž spotřeba ve srovnání s předchozí generací poklesla o 18 procent na 4,5 l/100 km. Vyšší schopnosti má ovšem nové kombi v tahu - při 8procentním stoupání zvládne přívěs o hmotnosti až 1 900 kg, při 12procentním pak utáhne 1 700 kg.
Varianta číslo dvě počítá s dvoulitrovým turbodieselem, který již na všechna čtyři kola přepouští 110 kW/150 koní a 320 Nm točivého momentu. Spotřeba v tomto případě lehce stoupla na 4,8 l/100 km, stejně tak se ovšem změnila i tažná kapacita. S motorem 2,0 TDI totiž Golf Variant zvládá až dvoutunové přívěsy, a to bez ohledu na sklon svahu. K mání je přitom jen s výbavou Highline za 629 900 Kč - už z toho je patrné, že verze 4Motion nyní najdete i s dalšími podrobnostmi v českém ceníku Golfu Variant (PDF, 128 kB). Tedy najdete jim tam už pár pátků, Volkswagen ale uznal za vhodné se tím pochlubit až nyní...




























VW Golf VII Variant může být vybaven jen dieselovými motory a manuální převodovkou. V rámci výbav je pak na výběr úroveň Comfortline nebo Highline
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Elektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
včeraUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025Kia vrátila Rusko do svých prodejních plánů, s válkou a sankcemi zjevně nepočítá už letos
15.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Troufnete si? Nejlevnější moderní Lamborghini v prodeji stojí míň než dražší Škody, a to ani moc nejezdilo
před hodinouDosud neúspěšné Subaru se dočkalo o mnoho lákavější nové verze, brzdí ji ale stále stejný problém
včeraŘešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
včeraMercedes konečně našel způsob, jak do nabídky vrátit žádoucí auta, jen s názvem to trochu přehnal
včeraTohle je nové nejsilnější spalovací auto všech dob, které může na silnice, jeho brutální motor dává přes 2 000 koní
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 23:16 - stst2
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- BMW Divize 04.19. 14:58 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 04.19. 14:29 - pavproch
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.18. 12:06 - GeneHawkins