Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
VW Golf VII Variant 4Motion: čtyřkolka nyní i „v kombíku”, utáhne až dvě tuny
27.7.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Model vybavený mezinápravovou spojkou Haldex můžete spojit se dvěma turbodiesely a manuálem, na výběr jsou jen dvě vyšší úrovně výbavy.
Nový Golf Variant jsme vám představili už opravdu podrobně, a to včetně českých cen. Při té příležitosti jsme se ale pohonu všech kol 4Motion, kterým kombi z Wolfsburgu může být vybaveno, dotkli jen lehce, neboť sám Volkswagen k němu tehdy mnoho neřekl. Asi to nevnímal jako nezbytné, neboť technické rozdíly oproti hatchbacku pochopitelně existují, nyní každopádně i k této verzi prozradil více.
Stejně jako v případě pětdvířka vůz používá pátou generaci mezinápravové spojky Haldex, která již ke své činnosti nepotřebuje akumulátor a jenž podle Volkswagenu „reaguje extrémně rychle na veškeré možné řidičské situace“. Dopřát si ovšem tento pohon můžete znovu pouze v kombinaci s dvěma dieselovými motory a manuální převodovkou.
První možností je tedy Golf Variant 1,6 TDI 4Motion, který produkuje 77 kW/105 koní a 250 Nm točivého momentu. Stát vás bude v jediné možné výbavě Comfortline 547 900 Kč, přičemž spotřeba ve srovnání s předchozí generací poklesla o 18 procent na 4,5 l/100 km. Vyšší schopnosti má ovšem nové kombi v tahu - při 8procentním stoupání zvládne přívěs o hmotnosti až 1 900 kg, při 12procentním pak utáhne 1 700 kg.
Varianta číslo dvě počítá s dvoulitrovým turbodieselem, který již na všechna čtyři kola přepouští 110 kW/150 koní a 320 Nm točivého momentu. Spotřeba v tomto případě lehce stoupla na 4,8 l/100 km, stejně tak se ovšem změnila i tažná kapacita. S motorem 2,0 TDI totiž Golf Variant zvládá až dvoutunové přívěsy, a to bez ohledu na sklon svahu. K mání je přitom jen s výbavou Highline za 629 900 Kč - už z toho je patrné, že verze 4Motion nyní najdete i s dalšími podrobnostmi v českém ceníku Golfu Variant (PDF, 128 kB). Tedy najdete jim tam už pár pátků, Volkswagen ale uznal za vhodné se tím pochlubit až nyní...
VW Golf VII Variant může být vybaven jen dieselovými motory a manuální převodovkou. V rámci výbav je pak na výběr úroveň Comfortline nebo Highline
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejčtenější články
- Stylové SUV-kupé Renaultu dnes jako ojeté koupíte už za 350 tisíc. Spolehlivostí neohromí, ale vypadá šik
26.11.2024 - Nové fotky mýty opředené sbírky tisíců superaut sultána Bruneje dosvědčují, že je přesně tak šílená, jak se traduje
27.11.2024 - Mercedes jde ve stopách VW a oznámil tvrdé škrty. Chce ušetřit desítky miliard ročně, nevylučuje ani zavírání továren
27.11.2024 - Porsche potvrdilo návrat ke spalovacím motorům i u chystaných elektrických aut. Otázkou už je jen, kdo dostane černého Petra
27.11.2024 - Nissan má na záchranu maximálně rok a pár měsíců, říká manažer firmy, v automobilovém byznysu se věci kazí rychle
27.11.2024
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch