VW Golf VII Bluemotion: nejúspornější Golf má i svou českou cenu, nižší, než jsme čekali

Od včerejška si i u nás můžete objednat vůbec nejúspornější Volkswagen Golf všech dob. Nižší provozní náklady nebudou zadarmo, přijdou ale relativně levně.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

VW Golf VII Bluemotion: nejúspornější Golf má i svou českou cenu, nižší, než jsme čekali

15.6.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek

VW Golf VII Bluemotion: nejúspornější Golf má i svou českou cenu, nižší, než jsme čekali

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Od včerejška si i u nás můžete objednat vůbec nejúspornější Volkswagen Golf všech dob. Nižší provozní náklady nebudou zadarmo, přijdou ale relativně levně.

Teprve před dvěma týdny jsme vás informovali o vstupu Golfu VII Bluemotion na německý trh a už jej můžeme přivítat i u nás. Od včera platný český ceník vozu počítá také s tímto provedením, které se pochopitelně chlubí především nízkou normovanou a snad i reálnou spotřebou nafty.

Připomeňme, že německou novinku pohání specifický motor 1,6 TDI naladěný na 110 koní (standardní 1,6 TDI nabízí nejvýše 105 koní), disponuje převodovkou se šesti stupni (standardně pětikvalt) a pochopitelně všemožnými dalšími úpravami vedoucími ke zvýšení provozní efektivity. Auto si tak v kombinovaném režimu řekne o 3,2 litru paliva, v městském má chtít jen 3,8 litru a mimoměstském provozu pouhých 3,0 litru nafty na 100 km. Dynamika se přitom oproti běžnému 1,6 TDI zlepšila - auto zrychluje na stovku za 10,5 sekundy a jede až 200 km/h.

Podle německých cen jsme očekávali, že cena vozu na českém trhu bude činit asi 490 tisíc Kč, tedy o 30 tisíc více než 1,6 TDI bez dalších optimalizací. To by znamenalo papírovou návratnost „modré investice” za nějakých 143 tisíc km, což je hodně, s ohledem na lepší dynamiku vozu, vícestupňovou převodovku a další detaily jsme to nepovažovali za až tak šílené. Realita je nicméně nakonec ještě podstatně lepší - cena vozu na českém trhu činí 474 900 Kč a příplatek za verzi Bluemotion a vše, co přináší, je rovných 16 tisíc Kč.

I tohle pochopitelně nechává návratnost příplatku v horizontu mnoha desítek tisíc kilometrů, absolutně a ani vzhledem k ceně Golfu ale nejde o vysoké číslo (necelá 4 procenta ceny). Navíc jsou zde znovu zmíněná „víc” a máme zato, že kdo chce verzi 1,6 TDI kvůli nízké spotřebě, bude mít dost pádných důvodů těch 16 tisíc za Bluemotion přihodit na hromádku. To už ale jistě nejlépe zvážíte sami, pomoci vám přitom může i kompletní aktualizovaný ceník Golfu, který si můžete stáhnout z webu VW (PDF, 148 kB).


VW Golf VII Bluemotion: nejúspornější Golf má i svou českou cenu, nižší, než jsme čekali - 1 - Volkswagen Golf VII 2013 zive 07VW Golf VII Bluemotion: nejúspornější Golf má i svou českou cenu, nižší, než jsme čekali - 2 - Volkswagen Golf VII 2013 zive 08VW Golf VII Bluemotion: nejúspornější Golf má i svou českou cenu, nižší, než jsme čekali - 3 - Volkswagen Golf VII 2013 zive 09VW Golf VII Bluemotion: nejúspornější Golf má i svou českou cenu, nižší, než jsme čekali - 4 - VW Golf BlueMotion Paris concept 01VW Golf VII Bluemotion: nejúspornější Golf má i svou českou cenu, nižší, než jsme čekali - 5 - VW Golf BlueMotion Paris concept 03VW Golf VII Bluemotion: nejúspornější Golf má i svou českou cenu, nižší, než jsme čekali - 6 - VW Golf BlueMotion Paris concept 04
Sedmičkový Golf Bluemotion vás bude u nás stát podstatně méně než v Německu relativně i absolutně

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.