Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
VW Golf Sportsvan Alltrack: až VW vrátí na trh oplastované MPV (ilustrace)
30.9.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Golf Sportsvan je sice na trhu chvíli, trochu crossoverovitějšího vzhledu parťáků z rodiny Alltracků by však jistě užil. K pleti by mu to docela šlo.
Tak málo jich zase není. Modely jako Octavia Scout, Leon ST X-Perience a teď i VW Golf Alltrack se kasají pohonem všech kol, nepatrně zvýšenou světlou výškou a dobrodružným vzhledem, který naznačuje, že by se v terénu nemuselo jednat o úplné „nuly“. Je jasné, že nejde o žádné off-roady schopné vás vytáhnout z něčeho většího než je dvacet centimetrů hluboká louže, ale lidem nakonec stačí, že v nich neztratí v davu, jako s jejich výchozími vzory.
Podobný recept ostatně aplikoval Renault v případě svého Scénicu, jenž při snaze o vytvořené přitažlivějšího kabátu dozdobil tento model plasty a nápisy XMOD, které společně značily snahu o zavedení odolnější verze i do kategorie MPV. A pokud si vzpomeneme na předchozí Golf Plus Cross a uvědomíme si, že Volkswagen postupně zaplní každou menší mezírku své modelové palety, není ani dnešní ilustrace tak úplně od věci.
V té vám X-Tomi ukazuje wolfsburského zástupce „odolnějších“ s názvem Sportsvan Alltrack. Podíváte-li se na Golf Alltrack ve skautském oblečku a běžný Golf Sportsvan, musíte uznat, že kdyby něco takového automobilka zamýšlela, pak by s klidem mohla do designérského oddělení poslat tuhle fotku. Ochranné plasty nárazníků, blatníků a prahů, chromové dekory a nápisy Alltrack totiž spolu s většími a členitějšími elektrony Volkswagen při tvorbě modelů využívá. O nic víc se obvykle ani nepokouší a evidentně to stačí a funguje.
Z někdejšího testu Sportsvanu navíc víme, že není primárně na sport, ale na pohodlí, a tak by mu ani nějaké brázdění polní cestou nemuselo dělat v zásadě žádné vrásky na masce. Jediným argumentem, proč by Němci něco takového postavit neměli, bychom mohli hledat v chráněném teritoriu Tiguanu, které musí zůstat od vetřelců uchráněno. Pokud však přeci jen VW něco podobného vymýšlí, pak se finální kus nemůže od tohoto v zásadě ničím rapidně odlišovat. Posuďte sami.
VW Golf Sportsvan je zatím jen dalším snem X-Tomiho, splnit by se ale klidně mohl…
Zdroj: X-Tomi Design
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
před 8 hodinami - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Polovinu mladých v Německu vyhazují od testů v autoškolách. Profesor psychologie zkusil vysvětlit, co se to s námi děje
před 4 hodinami - „Americký Concorde” vrací na oblohu nadzvukové cestování. Za sebou má první test, při kterém pokořil rychlost zvuku
před 5 hodinami - Ven se dere úplně nové auto pro puristy s řadovým šestiválcem, konstrukčně zůstane vážně tradiční
před 7 hodinami - BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
před 8 hodinami - Novou nejlevnější Ladu ve verzi kombi odhalil únik přímo z továrny, na svou cenu vypadá velmi lákavě
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva