Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
VW Golf Sportsvan Alltrack: až VW vrátí na trh oplastované MPV (ilustrace)
30.9.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Golf Sportsvan je sice na trhu chvíli, trochu crossoverovitějšího vzhledu parťáků z rodiny Alltracků by však jistě užil. K pleti by mu to docela šlo.
Tak málo jich zase není. Modely jako Octavia Scout, Leon ST X-Perience a teď i VW Golf Alltrack se kasají pohonem všech kol, nepatrně zvýšenou světlou výškou a dobrodružným vzhledem, který naznačuje, že by se v terénu nemuselo jednat o úplné „nuly“. Je jasné, že nejde o žádné off-roady schopné vás vytáhnout z něčeho většího než je dvacet centimetrů hluboká louže, ale lidem nakonec stačí, že v nich neztratí v davu, jako s jejich výchozími vzory.
Podobný recept ostatně aplikoval Renault v případě svého Scénicu, jenž při snaze o vytvořené přitažlivějšího kabátu dozdobil tento model plasty a nápisy XMOD, které společně značily snahu o zavedení odolnější verze i do kategorie MPV. A pokud si vzpomeneme na předchozí Golf Plus Cross a uvědomíme si, že Volkswagen postupně zaplní každou menší mezírku své modelové palety, není ani dnešní ilustrace tak úplně od věci.
V té vám X-Tomi ukazuje wolfsburského zástupce „odolnějších“ s názvem Sportsvan Alltrack. Podíváte-li se na Golf Alltrack ve skautském oblečku a běžný Golf Sportsvan, musíte uznat, že kdyby něco takového automobilka zamýšlela, pak by s klidem mohla do designérského oddělení poslat tuhle fotku. Ochranné plasty nárazníků, blatníků a prahů, chromové dekory a nápisy Alltrack totiž spolu s většími a členitějšími elektrony Volkswagen při tvorbě modelů využívá. O nic víc se obvykle ani nepokouší a evidentně to stačí a funguje.
Z někdejšího testu Sportsvanu navíc víme, že není primárně na sport, ale na pohodlí, a tak by mu ani nějaké brázdění polní cestou nemuselo dělat v zásadě žádné vrásky na masce. Jediným argumentem, proč by Němci něco takového postavit neměli, bychom mohli hledat v chráněném teritoriu Tiguanu, které musí zůstat od vetřelců uchráněno. Pokud však přeci jen VW něco podobného vymýšlí, pak se finální kus nemůže od tohoto v zásadě ničím rapidně odlišovat. Posuďte sami.

VW Golf Sportsvan je zatím jen dalším snem X-Tomiho, splnit by se ale klidně mohl…
Zdroj: X-Tomi Design
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Po letech objevená reklama Hondy s Ayrtonem Sennou pro její domácí trh je bizarní připomínkou jedné slavné éry
24.3.2025K mání je zapomenutá francouzská silniční stíhačka v dodnes zánovním stavu, o tomhle jsme snili po pádu komunismu
24.3.2025Přepište dějiny. Nové Alfy Romeo nakonec dostanou i motor V6, třebaže původně měly být do roka jen elektrické
24.3.2025Němečtí vědci varují vedení země před elektrifikací všeho, přináší i problém, který dosud všichni ignorovali
24.3.2025Jeremy Clarkson se vysmál Tesle kvůli jejím současným problémům. Ještě víc se ale směje těm, kteří její auta kupovali a už nekupují
24.3.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva