Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
VW Golf R teď už s 310 koňmi se ukázal na nových fotkách a videích, zní působivě
1.4.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Inovovaný hot hatch z Wolfsburgu dostal o 10 koní a 20 Nm navíc. Stovku tak zvládne již za 4,6 sekundy, nabídne i ovládání za pomoci gest.
Faceliftovaný VW Golf R jsme si mohli představit již krátce před Vánoci. V mezičase dostala novinka z Wolfsburgu i české ceny, stejně jako jsme nedávno poinformovali také o paketu Performance. Ten potenciál hot hatche i kombíku ještě více umocňuje, neboť zahrnovat může výfuk Akrapovič či navýšení maximálky nad obligátních německých 250 km/h.
Již standardní parametry modernizovaného Volkswagenu Golf R jsou ovšem velmi působivé. Přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec byl totiž nově naladěn na 310 koní, tedy o deset více než dříve, jenž dává k dobru v 5 500 otáčkách. Mimo to je možné počítat s točivým momentem 400 Nm, který máte pod pravou nohou k dispozici již od 2 000 ot./min.
V případě hatchbacku je výkon spárován s hmotností 1 483 kilogramů, pokud sáhnete po šestistupňovém manuálu. Počítat lze v tu chvíli s akcelerací na stovku za 5,1 sekundy, verze osazená sedmistupňovým automatem DSG je ovšem ještě o pět desetin rychlejší (metu 100 km/h tedy pokoří za 4,6 s), a to i navzdory hmotnosti navýšené na 1 505 kg.
U kombíku je možné počítat pouze s dvouspojkovou skříní, sprint na stovku za 4,8 sekundy je přitom velmi dobrý s ohledem na 1 593 kg „živé váhy“. Pokud ovšem budete takto tlačit na plynový pedál, rozhodně zapomeňte na udávanou spotřebu 7,2 litrů na sto kilometrů (respektive 7 l/100 u hot hatche s DSG či 7,9 l/100 km u manuální verze).
Tím máme výčet technický parametrů takřka finální, dodat již lze pouze rozměry. Ty skýtají jedno překvapení, hatchback totiž disponuje větším rozvorem než kombi (2 626 versus 2 620 milimetrů). Mimo to se liší i délka (4 263 versus 4 586 mm) a výška (1 465 versus 1 515 mm), jediným shodným údajem je tak šířka 1 799 mm bez zrcátek.
Uvnitř lze pak sáhnout po 12,3palcovém digitálním přístrojovém štítu či 9,2palcovém displeji multimediálního systému. Vůbec poprvé se pak do třídy kompaktů dostává ovládání za pomoci gest, navýšena byla rovněž i bezpečnost. Vše přitom halí karoserie, která se ovšem oproti dosavadnímu provedení stran světel až tak moc nezměnila.









VW Golf R je k mání i nadále jako hatchback či kombi. To si přitom musí vystačit pouze s automatem DSG a překvapivě také s kratším rozvorem
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejnovější články
Řešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
před hodinouPrvní elektrické Porsche ztrácí hodnotu tak moc, že láme další psychologickou cenovou hranici, majitele připravilo o miliony za pár let
před 3 hodinamiLotus po sázce na špatného koně dál upadá. Musí znovu propouštět, obchodní válka mu zasazuje další rány
před 4 hodinamiRychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
před 6 hodinamiVW se dál snaží odrazit ode dna a získat zpět ztracené zákazníky, začal prodávat inovovaný hybridní Passat jen za 650 tisíc
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- S větrem ve vlasech.... 04.21. 14:41 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.21. 12:19 - jerry
- BMW Divize 04.21. 11:17 - pavproch
- Jak opravit lak/kapotu na Skoda Superb 3 04.21. 09:08 - RoseBL
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB