Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
VW Golf R teď už s 310 koňmi se ukázal na nových fotkách a videích, zní působivě
1.4.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Inovovaný hot hatch z Wolfsburgu dostal o 10 koní a 20 Nm navíc. Stovku tak zvládne již za 4,6 sekundy, nabídne i ovládání za pomoci gest.
Faceliftovaný VW Golf R jsme si mohli představit již krátce před Vánoci. V mezičase dostala novinka z Wolfsburgu i české ceny, stejně jako jsme nedávno poinformovali také o paketu Performance. Ten potenciál hot hatche i kombíku ještě více umocňuje, neboť zahrnovat může výfuk Akrapovič či navýšení maximálky nad obligátních německých 250 km/h.
Již standardní parametry modernizovaného Volkswagenu Golf R jsou ovšem velmi působivé. Přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec byl totiž nově naladěn na 310 koní, tedy o deset více než dříve, jenž dává k dobru v 5 500 otáčkách. Mimo to je možné počítat s točivým momentem 400 Nm, který máte pod pravou nohou k dispozici již od 2 000 ot./min.
V případě hatchbacku je výkon spárován s hmotností 1 483 kilogramů, pokud sáhnete po šestistupňovém manuálu. Počítat lze v tu chvíli s akcelerací na stovku za 5,1 sekundy, verze osazená sedmistupňovým automatem DSG je ovšem ještě o pět desetin rychlejší (metu 100 km/h tedy pokoří za 4,6 s), a to i navzdory hmotnosti navýšené na 1 505 kg.
U kombíku je možné počítat pouze s dvouspojkovou skříní, sprint na stovku za 4,8 sekundy je přitom velmi dobrý s ohledem na 1 593 kg „živé váhy“. Pokud ovšem budete takto tlačit na plynový pedál, rozhodně zapomeňte na udávanou spotřebu 7,2 litrů na sto kilometrů (respektive 7 l/100 u hot hatche s DSG či 7,9 l/100 km u manuální verze).
Tím máme výčet technický parametrů takřka finální, dodat již lze pouze rozměry. Ty skýtají jedno překvapení, hatchback totiž disponuje větším rozvorem než kombi (2 626 versus 2 620 milimetrů). Mimo to se liší i délka (4 263 versus 4 586 mm) a výška (1 465 versus 1 515 mm), jediným shodným údajem je tak šířka 1 799 mm bez zrcátek.
Uvnitř lze pak sáhnout po 12,3palcovém digitálním přístrojovém štítu či 9,2palcovém displeji multimediálního systému. Vůbec poprvé se pak do třídy kompaktů dostává ovládání za pomoci gest, navýšena byla rovněž i bezpečnost. Vše přitom halí karoserie, která se ovšem oproti dosavadnímu provedení stran světel až tak moc nezměnila.
VW Golf R je k mání i nadále jako hatchback či kombi. To si přitom musí vystačit pouze s automatem DSG a překvapivě také s kratším rozvorem
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Těžká nehoda zdemolovala Teslu Cybertruck tak moc, že z řady úhlů vůbec nepoznáte, o jaké auto šlo
před 5 hodinami - Rusové nasadili svůj podomácku vyrobený motor V16 do staré Lady, jako Bugatti tak úplně nejede
včera - Český designér vrátil život legendární Škodě 110 R, v moderním provedení vypadá stejně úchvatně jako originál
včera
Nejnovější články
- Němci vyzkoušeli ojetý bestseller Toyoty jako praktický kombík, vedle nezměrné chvály mají jen pár výhrad
před hodinou - Mercedes přiznal, že recyklace baterií není takový zázrak, jak se myslelo, nové těžby vzácných kovů bude dál třeba spousta
před 3 hodinami - Ve Francii začnou ve velkém fungovat tzv. super radary, zaznamenají až čtyři dopravní přestupky najednou
před 4 hodinami - Těžká nehoda zdemolovala Teslu Cybertruck tak moc, že z řady úhlů vůbec nepoznáte, o jaké auto šlo
před 5 hodinami - Toyota stvořila moderní auto, po kterém zatoužíte. Řidičské modle přidala turbo, pohon 4x4 a vzhled legendy rallye
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva