Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
VW Golf R 400 natočen při nakládání do kamionu, jeho 400 koní zní hrozivě
6.6.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Výrobě hatchbacku, který stovku zvládá za 3,9 s, brání pouze automatická převodovka. Také kvůli zvuku ovšem doufáme, že jí Volkswagen stvoří.
Minulý týden se u rakouského Vrbského jezera odehrála tuningová show GTI, na které koncern VW Group představil své nejnovější koncepty. Mezi nimi nechyběl třeba Volkswagen GTI Roadster, Seat Ibiza Cupster či taková Škoda CitiJet. Jen úplnými novinkami však Wörthersee nežilo, na již 33. ročník totiž dorazily také trochu starší studie německé automobilky. Kupříkladu Golf R 400, jež si svou premiéru odbyl v dubnu na autosalonu v Pekingu.
O příchodu produkční verze zde ovšem prozatím mluvit nebudeme, i když k té by Golf poháněný přeplňovaným dvoulitrovým čtyřválcem o výkonu 400 koní neměl mít daleko. Volkswagen ovšem musí nejprve připravit automatickou převodovku, která by byla schopná přenést na všechna čtyři kola jeho točivý moment 450 Nm - manuál už má. Jelikož ale nová generace Passatu dostane do vínku až 500 Nm, je dost možné, že i pod kapotou Golfu bude použito stejné DSG. Přestože primárně má sloužit dvoulitrovému dieselu.
Tato informace však rovněž není úplně tou nejčerstvější novinkou, stejně jako technické parametry, jež počítají s hmotností 1 420 kg, akcelerací z klidu na stovku za pouhých 3,9 sekundy a nejvyšší rychlostí 280 km/h. Místo toho se dnes zaměříme na zvuk, jaký motor EA888 a s ním spojené výfukové ústrojí vydávají. Jistou nápovědu nám přitom i v tomto ohledu poskytl pekingský autosalon, během slavnostního představení však daný jekot narušoval hudební doprovod či snížená akustika.
Při nakládání vozu po zmiňovaném tuningovém srazu se však již dvě koncovky mohly rozezpívat naplno. Nyní tak musíme přiznat, že za představení sériové verze se stoprocentně přimlouváme. Golf R 400 totiž zní opravdu hrozivě, přestože se motor víceméně jen převaluje v nízkých otáčkách. V těch vyšších tak musí propuknout opravdové peklo, které bude dozajista slyšet na kilometry daleko. Tak snad to s tou převodovkou klapne, i když nám by stačil manuál, který natočený koncept ve svých útrobách má...
Zdroj: Facebook viennasupercars
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejnovější články
Nový dvourotorový Wankel je hotový, říká šéf Mazdy, k návratu rotačních sporťáků brání poslední překážka
před 8 hodinamiŘešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
před 9 hodinamiPrvní elektrické Porsche ztrácí hodnotu tak moc, že láme další psychologickou cenovou hranici, majitele připravilo o miliony za pár let
před 11 hodinamiLotus po sázce na špatného koně dál upadá. Musí znovu propouštět, obchodní válka mu zasazuje další rány
dnesRychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva