VW Golf R 400: lidová střela jde do výroby, výrobci sporťáků musí přitopit pod kotlem

Už 300koňový Golf R je rychlý jako čert, ten 400koňový bude šlapat na paty i špičkovým sporťákům. Jak na to odpoví BMW, Porsche a spol.?
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

VW Golf R 400: lidová střela jde do výroby, výrobci sporťáků musí přitopit pod kotlem

22.4.2014 | Petr Miler | Přidat příspěvek

VW Golf R 400: lidová střela jde do výroby, výrobci sporťáků musí přitopit pod kotlem

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Už 300koňový Golf R je rychlý jako čert, ten 400koňový bude šlapat na paty i špičkovým sporťákům. Jak na to odpoví BMW, Porsche a spol.?

Když jsme vám v sobotu podrobněji představovali studii Golfu R 400, obtížně jsme skrývali nadšení. Auto totiž od pohledu žádným šíleným konceptem, který by kráčel ve stopách Golfu Vision GTI s 503 koňmi z loňského Wörthersee, třebaže se to tak z původního avíza zdálo. Tohle je naprosto civilní a do výroby snadno posunutelný vůz s pár drobnými vizuálními modifikacemi, který navíc oproti předchozím proklamacím není vybaven automatickou, ale manuální převodovkou. Něco takového se nám zkrátka líbí.

Když si přečtete náš nedávný test standardního Golfu R 2014 s 300 koňmi, uvidíte, jak ohromně rychlé tohle auto je, a to nejen v přímce. Vzhledem k na uzdě udržené hmotnosti, téměř konstantně vysokému výkonu v klíčovém spektru otáček, vysoké trakci pohonu 4x4, slušné ovladatelnosti a vůbec nezáludnému chování je s takovým autem možné rázem pomýšlet na cenné skalpy, jako je ten patřící Porsche Cayman. A teď si představte, že tomu všemu přidáte dalších 100 koní, nedodáte ani gram hmotnosti, naopak můžete s manuálním řazením zamířit s cifrou na váze ještě níže a s ovladatelností naopak výše. Máte? Tak přesně to je Golf R 400. Nesporně dobré, ještě lepší ale je, že nezůstane jen autosalonovým exponátem.

VW se očividně rozhodl kout železo, dokud nepozbude schopnosti zářit na všechny strany a hned po pekingské premiéře přímo ústy šéfa výzkumu a vývoje automobilky Heinze-Jakoba Neussera magazínu Car and Driver potvrdil, že tohle auto pozná sériovou výrobu. Manažer VW nedodal další detaily, Neusserovi kolegové ale přihodili i námi očekávanou informaci, že motor R 400 je jen lehce upravenou jednotkou aktuálního eRka a že ho ve Wolfsburgu nevyvíjeli jen proto, aby se objevil pouze pod kapotou Golfu.

Že by se rýsovala Škoda Octavia RS 400? V tomto případě asi můžeme spát dále, na Golf R 400 si ale budíček nařídíme rádi. Před takovým autem už si nebude moci být jisté třeba ani nové BMW M3 nebo Porsche 911. A pokud si nejen tito konkurenti budou chtít uhájit své cenovky, nezbude jim než řádně přitopit pod kotlem...


VW Golf R 400: lidová střela jde do výroby, výrobci sporťáků musí přitopit pod kotlem - 1 - VW Golf R 400 2014 zive 01VW Golf R 400: lidová střela jde do výroby, výrobci sporťáků musí přitopit pod kotlem - 2 - VW Golf R 400 2014 zive 02VW Golf R 400: lidová střela jde do výroby, výrobci sporťáků musí přitopit pod kotlem - 3 - VW Golf R 400 2014 zive 03VW Golf R 400: lidová střela jde do výroby, výrobci sporťáků musí přitopit pod kotlem - 4 - VW Golf R 400 2014 zive 04VW Golf R 400: lidová střela jde do výroby, výrobci sporťáků musí přitopit pod kotlem - 5 - VW Golf R 400 2014 zive 05VW Golf R 400: lidová střela jde do výroby, výrobci sporťáků musí přitopit pod kotlem - 6 - VW Golf R 400 2014 zive 06VW Golf R 400: lidová střela jde do výroby, výrobci sporťáků musí přitopit pod kotlem - 7 - VW Golf R 400 2014 zive 07VW Golf R 400: lidová střela jde do výroby, výrobci sporťáků musí přitopit pod kotlem - 8 - VW Golf R 400 2014 zive 08VW Golf R 400: lidová střela jde do výroby, výrobci sporťáků musí přitopit pod kotlem - 9 - VW Golf R 400 2014 zive 09VW Golf R 400: lidová střela jde do výroby, výrobci sporťáků musí přitopit pod kotlem - 10 - VW Golf R 400 2014 zive 10VW Golf R 400: lidová střela jde do výroby, výrobci sporťáků musí přitopit pod kotlem - 11 - VW Golf R 400 2014 zive 11VW Golf R 400: lidová střela jde do výroby, výrobci sporťáků musí přitopit pod kotlem - 12 - VW Golf R 400 2014 zive 12VW Golf R 400: lidová střela jde do výroby, výrobci sporťáků musí přitopit pod kotlem - 13 - VW Golf R 400 2014 zive 13VW Golf R 400: lidová střela jde do výroby, výrobci sporťáků musí přitopit pod kotlem - 14 - VW Golf R 400 2014 zive 14VW Golf R 400: lidová střela jde do výroby, výrobci sporťáků musí přitopit pod kotlem - 15 - VW Golf R 400 2014 zive 15VW Golf R 400: lidová střela jde do výroby, výrobci sporťáků musí přitopit pod kotlem - 16 - VW Golf R 400 2014 zive 16VW Golf R 400: lidová střela jde do výroby, výrobci sporťáků musí přitopit pod kotlem - 17 - VW Golf R 400 2014 zive 17VW Golf R 400: lidová střela jde do výroby, výrobci sporťáků musí přitopit pod kotlem - 18 - VW Golf R 400 2014 zive 18
Golf R 400 míří do výroby jako nejlepší důkaz toho, že „správně úchylných” aut není na trhu nikdy dost

Zdroj: Car and Driver

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.