Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
VW Golf R 400: lidová střela jde do výroby, výrobci sporťáků musí přitopit pod kotlem
22.4.2014 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Už 300koňový Golf R je rychlý jako čert, ten 400koňový bude šlapat na paty i špičkovým sporťákům. Jak na to odpoví BMW, Porsche a spol.?
Když jsme vám v sobotu podrobněji představovali studii Golfu R 400, obtížně jsme skrývali nadšení. Auto totiž od pohledu žádným šíleným konceptem, který by kráčel ve stopách Golfu Vision GTI s 503 koňmi z loňského Wörthersee, třebaže se to tak z původního avíza zdálo. Tohle je naprosto civilní a do výroby snadno posunutelný vůz s pár drobnými vizuálními modifikacemi, který navíc oproti předchozím proklamacím není vybaven automatickou, ale manuální převodovkou. Něco takového se nám zkrátka líbí.
Když si přečtete náš nedávný test standardního Golfu R 2014 s 300 koňmi, uvidíte, jak ohromně rychlé tohle auto je, a to nejen v přímce. Vzhledem k na uzdě udržené hmotnosti, téměř konstantně vysokému výkonu v klíčovém spektru otáček, vysoké trakci pohonu 4x4, slušné ovladatelnosti a vůbec nezáludnému chování je s takovým autem možné rázem pomýšlet na cenné skalpy, jako je ten patřící Porsche Cayman. A teď si představte, že tomu všemu přidáte dalších 100 koní, nedodáte ani gram hmotnosti, naopak můžete s manuálním řazením zamířit s cifrou na váze ještě níže a s ovladatelností naopak výše. Máte? Tak přesně to je Golf R 400. Nesporně dobré, ještě lepší ale je, že nezůstane jen autosalonovým exponátem.
VW se očividně rozhodl kout železo, dokud nepozbude schopnosti zářit na všechny strany a hned po pekingské premiéře přímo ústy šéfa výzkumu a vývoje automobilky Heinze-Jakoba Neussera magazínu Car and Driver potvrdil, že tohle auto pozná sériovou výrobu. Manažer VW nedodal další detaily, Neusserovi kolegové ale přihodili i námi očekávanou informaci, že motor R 400 je jen lehce upravenou jednotkou aktuálního eRka a že ho ve Wolfsburgu nevyvíjeli jen proto, aby se objevil pouze pod kapotou Golfu.
Že by se rýsovala Škoda Octavia RS 400? V tomto případě asi můžeme spát dále, na Golf R 400 si ale budíček nařídíme rádi. Před takovým autem už si nebude moci být jisté třeba ani nové BMW M3 nebo Porsche 911. A pokud si nejen tito konkurenti budou chtít uhájit své cenovky, nezbude jim než řádně přitopit pod kotlem...
Golf R 400 míří do výroby jako nejlepší důkaz toho, že „správně úchylných” aut není na trhu nikdy dost
Zdroj: Car and Driver
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Sepang Shakedown test 1. den: Nejrychlejším Pol Espargaro včera 11:20
- News z EWC Endurance včera 11:00
- Indian Sport Chief RT a Super Chief Dark Horse 2025: stylové cruisery včera 08:00
- König mění Německo za Španělsko a také kubaturu 30.1.2025
- MotoGP-Shakedown: Kdo bude testovat v pátek v Sepangu? 30.1.2025
Nejčtenější články
- Ani šéf Hondy nedokázal novinářům vysvětlit, proč by se jím řízená firma měla spojit s Nissanem
2.1.2025 - Je tu nový král ztráty hodnoty, o kterém zatím nebyla řeč, majitele připravil o 2 miliony za 2 roky a 19 tisíc najetých km
2.1.2025 - BMW na poslední chvíli zařízlo projekt 1300koňového elektromobilu, víra v protežovaný pohon se dál vytrácí
2.1.2025 - Jediný žijící Ferrariho syn a dědic si specifikoval další auto tak, jak pochopí jen znalí, svého otce připomíná stále víc
2.1.2025 - Prodeje drahých elektrických aut dál mohutně kolabují. Bohatí lidé o ně nemají zájem ani v Číně, ztrátové značky končí
3.1.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva