Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
VW Golf GTI Clubsport oslaví 40 let GTI s 265 koňmi pod kapotou
8.5.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Další ohlášená novinka pro Wörthersee se nejspíš dočká i redukce hmotnosti a sníženého podvozku. A jako mezistupeň mezi GTI a R možná zamíří do výroby.
Před čtyřiceti lety se na frankfurtském autosalonu objevil vůbec první Volkswagen Golf GTI. Přestože okamžitá odezva na tento vůz byla více než pozitivní, asi jen málokdo tušil, že se právě zrodila legenda, která bude přežívat i v sedmé generaci. Německá automobilka se přitom toto významné jubileum chystá oslavit již příští týden během tuningového srazu GTI Meeting u rakouského Wörthersee, kde bude představen koncept Clubsport.
Dané označení v souvislosti s Volkswagenem Golf GTI rozhodně neslyšíme poprvé, naposledy se vůz toho jména ukázal loni na Nordschleife. V té chvíli ovšem nebylo jasné, zda náhodou nejde jen o závodní speciál konkrétního týmu, tuningovou kreaci či tovární vývojový prototyp. Ohlášený debut u Vrbského jezera ovšem nyní ukazuje na poslední zmiňovanou možnost, a tak nejspíše můžeme očekávat i sériovou výrobu.
Plány ohledně produkce, byť limitované, sice prozatím nebyly potvrzeny, nejspíše k nim ale skutečně dojde. Koneckonců, takový krok by byl více než logický, neboť verze Clubsport by ideálně zapadla mezi základní Golf GTI a vrcholnou specifikaci R. Navíc by se Volkswagen konečně vyrovnal i Seatu Leon Cupra, neboť jeho přeplňovaný dvoulitr by stejně jako u španělského hot hatche (přesněji jeho u nás neprodávané základní verze) byl naladěn na 265 koní.
Kromě vyššího výkonu by se koncernová novinka měla dočkat také agresivnějšího bodykitu, jemuž dominuje čelní nárazník s novými ventilačními otvory, střešní spoiler, zadní difuzor a obří desetipaprsková litá kola. Očekává se také přitvrzení podvozku, který navíc poklesne o pár milimetrů zemi, a možná i nějaký ten úbytek kilogramů. Nakolik jsou ovšem prakticky veškeré zvěsti reálné, to se dozvíme v příštím týdnu, kdy bude festival GTI Meeting zahájen. Do Rakouska přitom nezamíří pouze verze Clubsport, ale také GTI Supersport, jež je převedením herního konceptu Vision Gran Turismo do reality. Pod jeho kapotou přitom máme očekávat 503 koní.



Volkswagen Golf GTI Clubsport se prozatím ukázal jen na oficiálních ilustracích, již příští týden jej ovšem spatříme naživo
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
včeraPrvní kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
včeraNejoblíbenější produkt VW nestrádá. Jeho loňské prodeje se dokonce vyšplhaly na rekordní úroveň, za vším hledejte cenu
13.3.2025
Nejčtenější články
Nové Bugatti s motorem V16 naplno předvedlo svůj zvuk, při túrování štěká jako nasupený buldok
12.2.2025Ještě donedávna jen elektrický Dodge nakonec může dostat zpátky motor V8, dokonce i úplně nový
12.2.2025Francouzská komedie: Alpine zkouší za 6,7 milionu prodat speciál pomalejší než o 2,5 milionu levnější Porsche, jeho dynamiku si vymyslel
12.2.2025Tesla ve vlastních zveřejněných materiálech možná nechtěně propálila své nové modely. A možná jen hraje hry
12.2.2025Zpackané nové BMW M5 si zkouší napravit reputaci tímto speciálem. Nemá šanci, to spíš vynikne jeho otylost
12.2.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva