Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
VW Golf GTI Clubsport oslaví 40 let GTI s 265 koňmi pod kapotou
8.5.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Další ohlášená novinka pro Wörthersee se nejspíš dočká i redukce hmotnosti a sníženého podvozku. A jako mezistupeň mezi GTI a R možná zamíří do výroby.
Před čtyřiceti lety se na frankfurtském autosalonu objevil vůbec první Volkswagen Golf GTI. Přestože okamžitá odezva na tento vůz byla více než pozitivní, asi jen málokdo tušil, že se právě zrodila legenda, která bude přežívat i v sedmé generaci. Německá automobilka se přitom toto významné jubileum chystá oslavit již příští týden během tuningového srazu GTI Meeting u rakouského Wörthersee, kde bude představen koncept Clubsport.
Dané označení v souvislosti s Volkswagenem Golf GTI rozhodně neslyšíme poprvé, naposledy se vůz toho jména ukázal loni na Nordschleife. V té chvíli ovšem nebylo jasné, zda náhodou nejde jen o závodní speciál konkrétního týmu, tuningovou kreaci či tovární vývojový prototyp. Ohlášený debut u Vrbského jezera ovšem nyní ukazuje na poslední zmiňovanou možnost, a tak nejspíše můžeme očekávat i sériovou výrobu.
Plány ohledně produkce, byť limitované, sice prozatím nebyly potvrzeny, nejspíše k nim ale skutečně dojde. Koneckonců, takový krok by byl více než logický, neboť verze Clubsport by ideálně zapadla mezi základní Golf GTI a vrcholnou specifikaci R. Navíc by se Volkswagen konečně vyrovnal i Seatu Leon Cupra, neboť jeho přeplňovaný dvoulitr by stejně jako u španělského hot hatche (přesněji jeho u nás neprodávané základní verze) byl naladěn na 265 koní.
Kromě vyššího výkonu by se koncernová novinka měla dočkat také agresivnějšího bodykitu, jemuž dominuje čelní nárazník s novými ventilačními otvory, střešní spoiler, zadní difuzor a obří desetipaprsková litá kola. Očekává se také přitvrzení podvozku, který navíc poklesne o pár milimetrů zemi, a možná i nějaký ten úbytek kilogramů. Nakolik jsou ovšem prakticky veškeré zvěsti reálné, to se dozvíme v příštím týdnu, kdy bude festival GTI Meeting zahájen. Do Rakouska přitom nezamíří pouze verze Clubsport, ale také GTI Supersport, jež je převedením herního konceptu Vision Gran Turismo do reality. Pod jeho kapotou přitom máme očekávat 503 koní.
Volkswagen Golf GTI Clubsport se prozatím ukázal jen na oficiálních ilustracích, již příští týden jej ovšem spatříme naživo
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
31.10.2024 - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Nahé Bugatti Tourbillon je asi jediné porno, na které se můžete dívat v práci, odhalilo i pozadí vývoje
4.10.2024 - BMW tlačí na EU, aby zrušila vysoká cla na auta z Číny. Nepřinesou nic dobrého automobilce, Německu a ani celé Evropě
4.10.2024 - Prodeje taxíků Mercedesu zkolabovaly. Firma přišla téměř o celý trh, i když ho fakticky založila a přes 100 let mu vládla
4.10.2024 - Jediná Škoda s motorem V6 TDI je k mání nejetá po 1. majiteli. S dobovou navigací a manuálem je to posel z minulosti
4.10.2024 - Volvo prosí EU: Zakažte nám prodávat auta, která by naši zákazníci mohli chtít. A není samo
4.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva