VUHL 05: mexický „vůl“ je další avizovaný malosériový sporťák

Zakladatelé nové značky slibují nízkou hmotnost, čistý design, výjimečné zážitky za volantem nebo špičkovou kvalitu. Je ale šance těmto slibům dostát?
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

VUHL 05: mexický „vůl“ je další avizovaný malosériový sporťák

12.3.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

VUHL 05: mexický „vůl“ je další avizovaný malosériový sporťák

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Zakladatelé nové značky slibují nízkou hmotnost, čistý design, výjimečné zážitky za volantem nebo špičkovou kvalitu. Je ale šance těmto slibům dostát?

Mexiko není zrovna zemí, kterou bychom řadili mezi automobilové giganty. Spíše naopak jde o stát, kde o domácí firmu produkující dopravní prostředky prakticky nezakopnete. Zmínit totiž můžeme jen několik výrobců kamionů, autobusů a armádních vozidel, ani jeden z nich však v celosvětovém měřítku nemá velký význam. Neznamená to sice, že se v Mexiku žádná auta nevyrábí, velkou tradici tradici tam má třeba produkce Volkswagenů, to ale není mexická firma Za známější výjimku lze považovat leda značku Mastretta, jejíž sportovní model MXT je k dostání dokonce i v Evropě. Pár prodaných exemplářů ročně v ceně něco přes milion korun ale Mexiku v tomto ohledu velké jméno nedělá.

Tento stav by chtěla změnit nová firma VUHL, která se hodlá na červencovém Festivalu rychlosti v Goodwoodu pochlubit svým novým supersportem nazvaným momentálně 05. Prakticky veškeré detaily jsou sice tajemstvím, část budoucnosti ale prozrazuje samotný název značky. Přičemž do českého vola má opravdu daleko, přestože výslovnost je stejná. Čtyři písmena jsou ale v tomto případě zkratkou pro „Vehicles of Ultra-lightweight and High-performance“. Tedy pro ultralehká a vysoce výkonná vozidla, závěrečné písmeno L už si asi musíte nějak domyslet.

I díky tomu novinku doprovázejí přívlastky informující o nekompromisní kvalitě výroby, pozornosti k detailům, špičkových řidičských vlastnostech i čistotě designu. Což možná zní jako velký kus koláče, který si bratři Iker a Guillermo Echeverriové ukousli, je však možné, že nakonec se jim ho povede rozžvýkat. Kromě kapitálu od soukromých investorů a mexické vlády se jim totiž povedlo k projektu nalákat také firmy jako Ford, Multimatic nebo Magna Steyr.

Kromě toho se firma pyšní poradenstvím otce obou zakladatelů Giullermo Echeverrii seniora, který posledních 30 let věnoval stavbě závodních speciálů kategorie GT i formulovým monopostům. Není proto divu, že VUHL 05 by měl nabídnout špičkové svezení na okreskách i na okruhu. V rámci výroby pak jde o puzzle, jehož karoserie bude vznikat v Kanadě, šasí a finální montáž se ale pro změnu odehrává v Mexiko City, kde sídlí i firma Exte zaštiťující design (a patřící oběma bratřím), zatímco lazení podvozku a řízení má probíhat ve Velké Británii. Na mexického „vola“ jsme tak opravdu zvědaví.


VUHL 05: mexický „vůl“ je další avizovaný malosériový sporťák - 1 - Vuhl 05
Nový mexický supersport VUHL 05 se prozatím ukázal na jediné oficiální fotce. Naživo bychom jej ovšem v plné kráse měli spatřit již v červenci v Goodwoodu

Zdroj: Autocar

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.