Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Vrcholná Tesla Model S Plaid vyzvala na sprint stejně výkonný McLaren, neměla to dělat
17.11.2021 | Petr Prokopec
Model S Plaid svou akcelerací dokáže ohromit, ovšem jen do chvíle, než se mu postaví stejně výkonný, výrazně lehčí sporťák. A ani nemusí vadit, že má poháněná jen zadní kola.
Elektromobily jsou jejich zastánci vyzdvihovány nad vozy se spalovacím ústrojím. Mají být ohleduplnější k životnímu prostředí, prostornější i rychlejší. S tím nicméně nelze souhlasit bez výhrad, vždy záleží na okolnostech. Třeba v takovém Polsku, které elektřinu vyrábí převážně z uhlí, jsou s provozem elektromobilu spojené vyšší emise než s moderním efektivním dieselem. Ona prostornost je pak odvislá od usazení baterií, zatímco v případě dynamiky jde pořád hlavně o výkon a hmotnost.
Plně se to projevilo při srovnání Tesly Model S Plaid s McLarenem 720S Spider. Ten totiž prošel tuningem, načež jeho čtyřlitrová osmiválcová jednotka již nedisponuje standardním výkonem 720 koní. Místo toho má 850 koní na kolech, pročež by samotný motor mohl produkovat něco okolo tisíce koní. Svým způsobem tedy britský supersport vyrovnává americký elektromobil, jenž se dočkal 1 034 koní přímo z továrny.
Ve zrychlení na čtvrtmíli nicméně McLaren vítězí, a to přesto, že poháněná má jen zadní kola, zatímco u Tesly míří veškerý výkon na obě nápravy. U elektromobilu navíc nejsou třecí ztráty až tak vysoké, na kolech tak může mít prakticky celé stádo. Je ovšem daleko těžší. Tesla dále používá sériové pneumatiky Michelin Pilot Sport 4S, zatímco McLaren vyfasoval Toyo Proxes T888R, čímž částečně eliminuje absenci pohonu 4x4.
Vítězství McLarenu tak připomíná, že spalovací pohon stále ještě nepatří do věčných lovišť. Nicméně smeknout je třeba i před Teslou, která je pomalejší jen o chlup, ačkoli je praktičtějším vozem. Na druhou stranu, bavíme se jen o srovnání dynamiky v přímce. Jakmile by došlo na klání na okruhu, Tesla by si ani neškrtla, tam nestačí ani na mnohem obyčejnější vozy.
McLaren 720S Spider dokázal při sprintech porazit sériovou Teslu Model S Plaid, stačilo mu přidat trochu výkonu. Foto: Automobilky
Zdroj: DragTimes@YouTube
Bleskovky
- Realitní magnát poprvé prohnal Bugatti schopné zrychlit na 500 km/h za 20 s u sebe na dvorku, málem z toho dostal infarkt
před hodinou - Vážně špatný den v práci: Zaměstnanec dealerství rozsekal o zeď nové Lamborghini za 20 milionů v den jeho dodání zákazníkovi
včera - BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
1.2.2025
Nejnovější články
- Realitní magnát poprvé prohnal Bugatti schopné zrychlit na 500 km/h za 20 s u sebe na dvorku, málem z toho dostal infarkt
před hodinou - Německá firma se vysmála Mercedesu. Neprodejnému čtyřválcovému C63 od AMG vrátila motor V8, což podle automobilky „nejde”
před 2 hodinami - Porsche má s ručním řazením pořád velké plány. Chce s ním zničit zdánlivě nepřekonatelný rekord, pomáhá mu i s emisemi
před 4 hodinami - Šéf Škody dál kňučí nad neštěstím, které sám pomohl způsobit. Teď říká, že Evropská unie dělá chybu
před 5 hodinami - Slavný moderátor si nechal upravit svou Teslu na drsný 1000koňový stroj, vypadá opravdu zajímavě
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva