Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Volvo zřejmě skončí s venkovním airbagem, nová XC90 jej už nedostane
2.12.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Švédská automobilka chce nehodám raději předcházet, než aby řešila jejich následky. Přednost tak dostává aktivní bezpečnost před tou pasivní.
Před více než rokem jsme vám představili test Volva V40, tedy vůbec prvního automobilu na světě, který do produkce dorazil s venkovním airbagem. Ten se aktivuje během kolizí s chodci při rychlosti od 20 do 50 km/h, přičemž zabránit má hlavně dopadu hlavy na tvrdý blok motoru. Viceprezident švédské automobilky Lex Kerssmakers však nyní naznačil, že tato technologie již nevyhovuje snahám značky o naprostou redukci fatálních zranění způsobených provozem modelů ze Skandinávie. A proto se neobjeví jak na chystané nové generaci XC90, tak zřejmě ani na dalších novinkách.
Tak rychlý konec airbagu, jehož vývoj stál jistě nemalé peníze, se zdá být opravdu překvapivým. Jenže Kerssmakers má po ruce vysvětlení, které je vcelku logické. Venkovní airbag totiž podle něj pouze snižuje následky havárie, jenže Volvo hodlá své modely vybavit všemi možnými systémy, které mají kolizím zabránit. Daná technologie by se tak ve výsledku jevila jen jako zbytečná kila na palubě, jež navyšují spotřebu a snižují dynamiku.
V případě nového Volva XC90 je navíc důvod prozaičtější, přičemž hledat jej můžeme v typu karoserie. Kerssemakers totiž naznačuje, že „chodci musí přistát na měkkém. Jenže pokud je auto vysoké, přistanou na měkké ploše tak jako tak. A proto momentálně neuvažujeme o tom, že by nová generace airbag pro chodce dostala.“ U dalších modelů pak platí výše zmíněné, tedy, že důležitá je prevence a nikoliv řešení následku.
„V oblasti aktivní bezpečnosti se posunujeme stále více dopředu, kde kupříkladu máme jako standard systém City Safety. Mimo to je k dispozici také detekce chodců a cyklistů, díky čemuž auto spíše zastaví, než aby bouralo, a to je rozhodně lepší. Proto se daleko více zaměřujeme na aktivní než na pasivní bezpečnost, z kteréhožto důvodu bych navyšující počet airbagů neviděl jakožto pokrokové myšlení.“ Kromě toho viceprezident Volva jen potvrdil, že nové SUV dostane již od zahájení prodeje hybridní verzi, která bude produkovat nějakých 600 Nm. O té jsme se ale již více rozepsali v samostatném článku, na závěr tak můžeme zmínit jedno zásadní překvapení. A sice koncept, který Volvo chystá na lednový Detroit. XC90 jím přitom není, místo toho máme počítat s předzvěstí vzdálenější budoucnosti.



Venkovní airbag se představil v loňském roce. Dlouhého trvání však zřejmě tento prvek pasivní bezpečnosti mít nebude
Zdroj: GoAuto
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
před 6 hodinamiElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
včeraUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
A pak že nevydrží: Jediné kdy prodávané menší auto s dieselovým V8 je k mání po najetí 625 tisíc km. To jsme ještě neviděli
22.3.2025Nejlevnější auto světa se pořád prodává. Vypadá všelijak, ale co byste chtěli za 67 tisíc?
22.3.2025Zákazníci ukazují záda dalšímu drzému nápadu automobilek, naprostá většina lidí obchází placení za už koupená auta
22.3.2025Audi rozjede prodeje aut své nové levné značky už za pár týdnů, je to zatím vrchol jeho úpadku
22.3.2025Německé automobilky nabízí zaměstnancům za „dobrovolný” odchod až 12 milionů korun, takové míry zoufalosti dosáhly
23.3.2025
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.20. 15:42 - Stepan
- S větrem ve vlasech.... 04.20. 15:24 - pavproch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- BMW Divize 04.19. 14:58 - pavproch
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.18. 12:06 - GeneHawkins