Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Volvo XC90 2014: první ilustrace nové, výlučně čtyřválcové generace
18.11.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
První švédské SUV přineslo Volvu velký komerční úspěch, ale po téměř deseti letech je nevyšší čas myslet na nástupce. Jak bude vypadat? Návrh je ukrytý v jednom ze čtyř oficiálních nákresů.
Vlastně podle obvyklého životního cyklu přesluhuje XC90 dva až tři roky, ale v situaci, kdy muselo být Volvo „zachráněno“ čínskou skupinou Zhejiang Geely Holding Group, Švédové asi mohli na vývoj nástupce maximálně pomýšlet. Pokud neskončí jen jako dárce technologií a duševního vlastnictví, což se vzhledem ke snaze Geely usadit se mezi respektovanými automobilkami nezdá být pravděpodobné, v roce 2014 dorazí nástupce.
Podle prvních návrhů se nová XC90 bude držet stylistického směru představeného u koncepčních studií You a Universe se širokou přední maskou chladiče, nízkými světlomety a výraznějším logem. Tedy alespoň v případě skici zobrazující tříčtvrtinový pohled zepředu. Jak můžete vidět, další tři obrázky jsou jiné variace na stejné téma, i když příslušnost ke Volvu a podobnost se současným vozem je nepřehlédnutelná u všech tří - například umístěním zadních světel ve sloupcích D, někde siluetou, jinde bočním prolisem táhnoucím se pod linií oken.
Volvo pochopitelně dnes ještě nechce ani jen naznačit, který návrh má největší šance na postup do sériové výroby, ale prozradilo alespoň to, jaký bude konstrukční základ. První automobil postavený na zbrusu nové platformě SPA (Scalable Platform Architecture) byla studie You, ale u produkčního vozu se vůbec poprvé uplatí právě v případě nástupce XC90.
V souladu s tím tedy můžeme oznámit jednu nelibou novinu a to tu, že podle environmentální strategie diktované EU bude i největší Volvo používat výlučně čtyřválcové motory. A vzhledem k velikosti a hmotnosti proto můžeme očekávat přímé vstřikování, turbodmychadla a pravděpodobně také systém rekuperace brzdné energie FKERS (Flywheel Kinetic Energy Recovery System), který momentálně prochází testovací fází. Hybridní technologie má Volvo už taky k dispozici a nelze proto pochybovat, že by zůstaly stranou. Tím spíš, když automobilka u platformy SPA potvrdila kompatibilitu.
Budoucí Volvo XC90 bude postavené na nové platformě SPA a to znamená výlučné nasazení čtyřválců
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nejnovější články
- Luxusní Hyundai měla být od roku 2025 jen elektrická. Je rok 2025 a hádejte co? Nic, nezbylo z toho vůbec nic
před hodinou - Nový Fiat Panda se ukázal v úplném základu, místo středového displeje má na palubce tuto věc
před 2 hodinami - Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
včera - První majitel najel s Peugeotem 482 tisíc km a až teď ho prodává. Jeho stav fascinuje, na kaši je jen částečně
včera - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva