Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Volvo vyrobilo poslední XC90 první generace ve Švédsku, důchod ještě dožije v Číně
14.7.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Zatímco ve Švédsku se od příštího roku bude vyrábět druhá generace XC90, ta první bude ve své kariéře pokračovat v Číně pod názvem XC Classic.
Pokud v poslední době zavedeme řeč na švédskou automobilku Volvo, pak v centru dění pokaždé bude nová generace SUV XC90. Ta je pro značku zásadním vozem, neboť jakožto první model přijíždí na modulární platformě SPA. Působivá však byla i životní dráha generace první, a to již délkou pobytu na trhu. Švédové s ní totiž vyrazili na premiéru do Detroitu již v lednu 2002. O pár měsíců později šlo pak Volvo XC90 do prodeje, ještě před navážením prvních vozů do showroomů ovšem automobilka evidovala 15 000 předobjednávek.
Tato kvóta se v průběhu času rozrostla na 636 143 exemplářů, přičemž poslední takový byl vyroben minulý týden v pátek. Z továrny Torslanda ležící v průmyslové zóně Göteborgu pak tento konkrétní vůz zamířil do nedalekého firemního muzea, kam si jej v případě zájmu budete muset zajet prostudovat. I přesto, že jde o výjimečný kus, totiž Švédové aktuální tiskovou zprávu nedoprovodili ani fotkami, ani konkrétním popisem.
Místo toho můžeme poinformovat o tom, že zmiňované montážní linky se nyní adaptují na produkci nové generace. Ta bude představena v srpnu, na výrobu si ovšem počkáme až do konce ledna 2015. Teprve poté by druhogenerační švédské SUV mělo jít do prodeje. To ovšem neznamená, že by Volvo po tu dobu nevyrábělo žádné další vozy s vyšší stavbou karoserie.
Na mysli teď přitom nemáme model XC60, nýbrž i nadále jeho většího sourozence. První generace Volva XC90 totiž bude montována i nadále v čínské továrně Daqing pro potřeby tamního trhu. Z toho důvodu pak dostane název XC Classic, přičemž očekávat se dá patřičně snížená cena. Pod kapotou pak zřejmě tamní klientela dostane jen benzinové motory.












Volvo XC90 vyrazilo do prodeje před dlouhými 12 lety. Jeho životní kariéra navíc definitivně nekončí, jen se omezí na čínský trh
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Šťastné drama v Le Mans pro YART s Hanikou včera 16:28
- Gabriele Ruiu s wild card v Cremone včera 10:46
- Le Mans je prvním závodem EWC 2025, tedy MS-Endurance 19.4.2025
- V Le Mans zahájil letošní ročník MS-Side 19.4.2025
- Le Mans: Pole Position pro Haniku a spol. 18.4.2025
Nejnovější články
„Vím, že šéfové jsou zklamaní, tlak narůstá,” říká Hamilton po dalším nepřesvědčivém víkendu
před 2 hodinamiAuto ve stylu slavné Škody, na kterém se podílela Lada i Porsche, nikdo nechce. I když takových existuje jen hrstka
včeraMazda svou ikonu nedá, v příští generaci dostane dokonce větší spalovací motor a manuální řazení
včeraDokument poprvé ukazuje nehodu bývalého moderátora Top Gearu, která mu znetvořila obličej, i její následky. Z uvolněných záběrů mrazí
včeraŘešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.21. 08:14 - Stepan
- BMW Divize 04.20. 23:38 - Zajda
- S větrem ve vlasech.... 04.20. 15:24 - pavproch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.18. 12:06 - GeneHawkins